Wij hebben op stal meerdere paarden waar we mee mennen in enkelspan en tweespan en we organiseren ook huifkartochtjes door natuurpark Lelystad. Mijn schoonvader en zwager hebben hun koetsiersbewijs voor enkelspan en tweespan en ik wil dat zelf ook graag gaan halen.
Hier een kleine indruk van onze grote paarden:
We hebben ook een aantal minipaardjes op stal waaronder een driejarig appaloosa hengstje van 97 cm, Pandorro van de Ark
(Vandango v.d. Little Dancing Feet x Moonlight Boemerang).
Pandorro stond sinds eind vorig jaar in training bij hengstenhouderij Dibbits voor de NAS hengstenkeuring in januari en is daar ook voorgebracht door Dibbits. Daar is hij uiteindelijk klinisch goedgekeurd en volgend jaar willen we weer proberen voor volledige goedkeuring

Pandorro doet dit jaar ook mee met de NMPRS hengstenkeuring in april en de BMP hengstenkeuring in december, daar ga ik hem zelf voorbrengen.
Voordat Pandorro terug naar huis kwam heeft Dibbits hem voor het wagentje beleerd, hij was al een bitje en schoftje gewend (had al training voor de hengstenkeuring gehad) en hij was verder ontzettend makkelijk te beleren! Hij heeft daar maar een aantal keer voor het wagentje gestaan en hij is nu bijna drie weken thuis en gister was de vierde keer dat hij hier voor het wagentje stond. Ik rij hem nu 2x per week een stukje buiten en in de zomer wil ik starten met eens per week menles

Pandorro is een klein draakje op stal en aan de hand is hij ook erg pittig, maar zodra je hem inspant en wegrijd kan ik wel zeggen dat hij een van de braafste en fijnstrijdende menpaard bij ons op stal lijkt te zijn! Hij is te rijden als een veertje, lijkt het erg leuk te vinden allemaal en luisterd ontzettend goed, we zijn buiten al tractoren gepasseert, auto´s en fietsers tegen gekomen en zelfs langs de wei met merries rijden ging erg goed (dan doet hij wel een beetje stoer

Hier een indruk van het rijden gister

Op het erf terug naar stal mocht mijn dochtertje ook even naast me komen zitten en ze vond het prachtig! De sulky is trouwens nog niet helemaal uitgepakt vandaar nog overal wat pakkingsmateriaal (blijft die langer mooi

Ik ben erg trots op onze kleine draakje, hij heeft maar een paar keer voor het wagentje gestaan en wordt nog maar weinig gereden en doet het elke keer weer zo ontzettend braaf!