[AR] Bobar; Weer een grote stap gemaakt vandaag in de zon :D

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Suzan_bobar

Bobar; Weer een grote stap gemaakt vandaag in de zon :D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-11 23:25

Hoi hoi,

Daar was ik weer, maar ik was zo trots, dus alweer een topic van mij en Boobs :D :Y) ([ITP] Het is weer lente,....)
Ik ga niet weer het hele verhaal over Boobs vertellen, denk dat dat wel bekent is bij de meesten en anders verwijs in naar mijn profiel en andere topics :D

Vandaag weer, een grote stap deze keer, gemaakt. Bobar liep zo lekker en het zonnetje scheen zo lekker,.... Dus inspannen en naar buiten. Wel eerst even zijn bui gecontroleert aan de longeer lijn uiteraard, maar deze leek prima vandaag. Vanmorgen wilde hij al mee met Roskur en vanmiddag heeft hij bij het hek staan wachten totdat hij mee mocht :D Hij is eraan toe lijkt het.
Nou komt het, in plaats van de 2,5 km die we eerder gemaakt hebben: [AR-ITP] Daar gaat hij,....
Nu dus een uurtje echt het bos in geweest! Genieten natuurlijk. Het eerste brede zandpad was wat ongecontroleerd. Hij was zo fanatiek en blij dat hij mee mocht dat hij even 5 sec vergat wat de bedoeling was. Gelukkig waren we het vrij snel eens, na 5 sec ongeveer, en werd het een handgalopje en een drafje! Heerlijk een paard in het bos wat te controleren is na een jaar trainen!

Hij liep super, soms nog wat te fanatiek, maar controleerbaar en dat is het aller belangrijkste! Van stap, naar draf, een paar sprongen galop (tja, ik kan altijd proberen of het mag, aldus Bobar), weer terug naar draf en netjes naar stap. Tussendoor halthouden en weer netjes weg stappen! Heerlijk *\o/* *\o/*

Bij deze dus 2 filmpjes en wat foto's van Boobs en mij in het bos! Boobs danst soms voor de wagen <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En de filmpjes!

Ik heb genoten, Koen ook (ondanks zijn allergie ;)) En Bobar ook. Oortjes continu naar voren, lekker voorwaarts willen lopen, eindelijk zijn we (zo lijkt het) op de goede weg!

Anya

Re: Bobar; Weer een grote stap gemaakt vandaag in de zon :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 23:29

Geweldig meis
Echt een enorme stap

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 23:57

Geweldig voor je!

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 00:04

Gefeliciteerd! Je kunt zien dat je er trots op bent. Leuke tweewieler trouwens, van welke leverancier is ie?

Mews

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 00:07

Geweldig! *\o/* *\o/* *\o/*

Suzan_bobar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-11 00:10

Anya schreef:
Geweldig meis
Echt een enorme stap

Zekers, nu blijven we voorlopig even op dit rondje hoor :j daar is genoeg te zien. Daarna pas weer uitbreiden ;)

Rhine_ schreef:
Geweldig voor je!

Thanks *\o/*

Tessebes schreef:
Gefeliciteerd! Je kunt zien dat je er trots op bent. Leuke tweewieler trouwens, van welke leverancier is ie?

Deze is van excellent (http://www.excellent-site.nl) Fijne wagen, super geveerd :j

Roskur schreef:
Geweldig! *\o/* *\o/* *\o/*

Jeps, dat is het gevoel wat dit echt gaf!

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 01:56

Wauw hé, wat gaaf!!! *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* Oh jullie komen er wel!!!
Wat leuk om hem zo voor de wagen te zien, en op de filmpjes lijkt hij idd erg ontspannen!
Er zullen vast meer van zulke ritjes komen.

Zijn we toch nog vrijwel gelijk met onze pony's voor de wagen bezig, hahaha wie weet over een tijd, samen met roos en boobs voor de wagens door het bos crossen *\o/*
(en ot mag en wil ook mee, dan maken we gewoon 2 ronde's met ot-boobs en roos-rosk of andersom :)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 09:31

He weer een stapje verder, top!
Zit je wel lekker met je benen trouwens op de wagen? Het lijkt me een beetje krap? Of is dat een vertekend beeld? Het is als je moet remmen net zo alsof dat dus niet lekker kan.
Van mij mogen ze gewoon echt niet in galop waar dan ook voor de wagen, dat mag pas als we ooit richting M dressuur gaan of ooit marathon gaan rijden of zoiets }:0 . Zo probeer ik ze te leren dat wagen = stap/draf en niet meer. Weet niet of dat voor jullie ook een idee is? Immers in draf kom je ook een heel eind.

En....wanneer ga je mendurance doen :+

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 09:53

Super !! ziet er heerlijk uit, een grote stap voor jullie samen.

Hij zier er goed ontspannen uit, volgens mij zijn jullie echt een heel eind verder !!! fijn !!! *\o/*

Suzan_bobar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-11 10:00

JoyCiej007 schreef:
Wauw hé, wat gaaf!!! *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* Oh jullie komen er wel!!!
Wat leuk om hem zo voor de wagen te zien, en op de filmpjes lijkt hij idd erg ontspannen!
Er zullen vast meer van zulke ritjes komen.

Zijn we toch nog vrijwel gelijk met onze pony's voor de wagen bezig, hahaha wie weet over een tijd, samen met roos en boobs voor de wagens door het bos crossen *\o/*
(en ot mag en wil ook mee, dan maken we gewoon 2 ronde's met ot-boobs en roos-rosk of andersom :)

Hahaha zoiets is wel een keer gezellig, als Rosk weer goed loopt natuurlijk ;) Gisteren werden we ook al ingehaald door een ruiter op een hinnikende arabier. Boobsie dribbelde heel even en bleef netjes bij mij :D Zo fijn!

VanHuisUit schreef:
He weer een stapje verder, top!
Zit je wel lekker met je benen trouwens op de wagen? Het lijkt me een beetje krap? Of is dat een vertekend beeld? Het is als je moet remmen net zo alsof dat dus niet lekker kan.
Van mij mogen ze gewoon echt niet in galop waar dan ook voor de wagen, dat mag pas als we ooit richting M dressuur gaan of ooit marathon gaan rijden of zoiets }:0 . Zo probeer ik ze te leren dat wagen = stap/draf en niet meer. Weet niet of dat voor jullie ook een idee is? Immers in draf kom je ook een heel eind.

En....wanneer ga je mendurance doen :+

Dat is ook de bedoeling met Boobs. Hij spurte alleen ff weg in het begin (zoals bekent ben ik vorig jaar met hem aan de klepper geweest en helemaal opnieuw begonnen), maar kreeg hem gelukkig terug. Verder probeerde hij steeds in draf ff aan te galopperen een paar sprongen en koos gelukkig de weg die ik wilde door terug te gaan naar draf. Dus dat wil ik er wel in gaan rijden. Voor de wagen is stap en draf :j

En mendurance, dat duurt nog wel een paar jaar ;) Lijkt me wel een mooi streven met hem, maar ik kan gewoon niet altijd van hem op aan en helemaal niet als ik zelf wat spanning heb. Op onbekend terrein is hij een behoorlijke spook,... maar goed, wat niet is kan nog komen en ik heb geen tijdsdruk. We zien wel waar we komen. Nu zijn we eindelijk in de bossen terecht gekomen, kunnen we controle houden en dat is het allerbelangrijkste!

De benen op de wagen is een vertekend beeld. Hij ging dansen voor de wagen, dus meer omhoog dan voorwaarts in draf zeg maar. Dan begint de tweewieler iets te klapperen en heb ik dus het gewicht helemaal naar voor gebracht om dit te minderen. Toen hij gewoon ging draven lag de tweewieler lekker stil :D Hij is net een 3 jarige, slingert wat, kijkt wat,.... niemand gelooft mij als ik zeg dat hij al 16 is hahahaha Ook in het topic van het is weer lente, als je die kop van hem ziet :')

Biancacoo schreef:
Super !! ziet er heerlijk uit, een grote stap voor jullie samen.

Hij zier er goed ontspannen uit, volgens mij zijn jullie echt een heel eind verder !!! fijn !!! *\o/*

Zo ziet het er wel uit. Ik durf nog niet te zeggen dat we er zijn, maar we gaan de goeie richting op :D

yfande

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 10:35

Susan, da's nu echt genieten, zowel Bobar als jij, super ! en heel lief van Koen :j

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 10:40

Jeeej meid jullie gaan er wel komen :D Rijd je de vierdaagse met rosk of met bobar?

Kitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 11:30

wat gaaf zeg suzan geniet er lekker van meid!

Suzan_bobar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-11 11:35

yfande schreef:
Susan, da's nu echt genieten, zowel Bobar als jij, super ! en heel lief van Koen :j

Ja, hij had de tabletten te laat ingenomen en deze tijd van het jaar is hij zo allergisch. Was echt blij dat hij mee was. Zoals je ziet op de filmpjes was ik zoooo relaxt,... NOT. Later wel beter hoor, maar in het begin. Dat vertrouwen moet nog ff wat beter groeien tussen ons weer :j

L_Rivaldo schreef:
Jeeej meid jullie gaan er wel komen :D Rijd je de vierdaagse met rosk of met bobar?

Boobs wil ik niet meenemen in de 4 daagse. Daar zijn 499 andere mensen die ik mee kan nemen, mocht het niet goed gaan. Dat risico loop ik niet met hem. Daarbij is het denk ik te veel voor hem tussen de oren. Onbekende routes (vooral boerderijen vind hij erg spannend) Veel paarden en mensen, dat is too much zeg maar. Roskur loopt de 4 daagse, als hij goed loopt en het vol kan houden en anders hoop ik dat ik misschien Willemien mee mag nemen. Maar daar is nog niets over overlegt oid. Als ze nodig is voor andere dingen, trouwerij oid dan gaat dat voor natuurlijk! Roksur kijken we van dag tot dag. Loopt hij 1 dag is het goed, loopt hij er 3 is het nog beter :D De donderdag gaat hij zowiezo niet mee. Die route is zwaar en veel mul zand. Dus dat doen we hem niet aan met zijn benen.

Daphne_horse schreef:
wat gaaf zeg suzan geniet er lekker van meid!

Dat doen we keer op keer weer. Wie had dit nog verwacht. Als dat werk van afgelopen jaar en het geduld begint nu wat te belonen :D Ik krijg weer lol met mijn paard :D *\o/*

mazzeltje

Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 12:17

Hartstikke leuk te lezen dat het zo goed gaat met hem!

Zack

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 12:36

Wat super meis!!!
heerlijk gevoel zo he op je grote roze wolk? :D

Sabinaa__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 12:55

Wauw super! Fijn dat het zo goed gaat! :):)
Er volgens vast meer ritjes!

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 13:46

Je zit te glunderen op je karretje en terecht. Bobar loopt super! Ik wens je nog heel veel fijne ritten toe met hem.
Laatst bijgewerkt door Sandrina op 21-03-11 13:54, in het totaal 1 keer bewerkt

mirjam_kl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 13:48

Wauw geweldig zeg! Het ziet er top uit, echt genieten volgens mij!!

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 13:50

super gedaan susan *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

swartbeessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 18:24

Hoera!

Evelinee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 18:39

Heerlijke foto's! Mooi beeld!!

Suzan_bobar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-11 20:43

mazzeltje schreef:
Hartstikke leuk te lezen dat het zo goed gaat met hem!

Zekers, mede dankzij jou :D

Zack schreef:
Wat super meis!!!
heerlijk gevoel zo he op je grote roze wolk? :D

Heerlijk, daar is geen alcohol tegen aan te drinken hahahaha ;)

Sabinaa__ schreef:
Wauw super! Fijn dat het zo goed gaat! :):)
Er volgens vast meer ritjes!

Daar gaan we voor!

Sandrina schreef:
Je zit te glunderen op je karretje en terecht. Bobar loopt super! Ik wens je nog heel veel fijne ritten toe met hem.

Vooral het gevoel dat Bobar eindelijk mijn geduld beloont. Heb zoveel teleurstelling van hem terug gekregen altijd. Hij gaf het gevoel dat hij mij altijd liet vallen, maar dat maakt hij op deze momenten goed :j Hij was ook echt lief en deed echt zijn best <3

mirjam_kl schreef:
Wauw geweldig zeg! Het ziet er top uit, echt genieten volgens mij!!

Moet je maar een keer met Boobs mee, die loopt wel wat harder dan Rosk ;)

M_D_H schreef:
super gedaan susan *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

swartbeessie schreef:
Hoera!

Zekers *\o/*

Evelinee_ schreef:
Heerlijke foto's! Mooi beeld!!

Jah, ik zag de foto´s en hij loopt ook al best netjes ;) Hij vind het draaien in het lamoen in de wei erg moeilijk. Donderdag komt de osteopaat weer, hem even rechtzetten. Misschien dat dat dan ook beter gaat ;)

adnariM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 21:41

Heeeeeeerlijk! Ik wil ook!

Suzan_bobar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-11 21:43

adnariM schreef:
Heeeeeeerlijk! Ik wil ook!

Je gaat maar een keer mee. Helaas kan ik nooit van te voren zeggen of we ook daadwerkelijk gaan hahahaha, want als meneer de kop er niet naar heeft staan, is het niet vertrouwd te gaan ;)
Gelukkig gaat dat steeds beter nu :j