[AR] Silvester voor de Marathon wagen!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Jenkins

Silvester voor de Marathon wagen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-11 23:22

Hai!

Silvester staat nu sinds vorig jaar zomer voor de wagen. In de winter hebben we niet veel kunnen doen aan het mennen, maar gelukkig word hij ook max 2 keer per week gereden door een klein meisje.
Ik zelf heb een 2wielier en had helaas 2 weken terug tijdens een buitenrit een klapband!
Een vriendin, Amanda18, heeft een hele mooie marathon wagen voor haar 2span shetlanders en daar mocht ik vandaag gebruik van maken!
Bij de wagen heeft ze namelijk ook een enkelspanlamoen, helaas bij het monteren bleek het niet helemaal te passen en is het waarschijnlijk verkeerd gemonteerd in de fabriek. Daarom staat Sil erg ver van de wagen vandaan, het lamoen kon namelijk niet ingekort worden.

Maargoed, voor het idee hebben we hem er toch even voor gezet en zijn we een stukje van 10 minuten naar buiten geweest.
En wat ben ik trots op me mannetje :D Hij trok de kar zo maar even weg!!
Ben zelf erg onzeker op de kar en dan vooral op de tweewieler, maar met de marathon wagen voelde ik me erg veilig!

Maargoed, hier 2 foto's!
Afbeelding
Afbeelding

Kort filmpje! (zet je geluid maar uit! Of je moet mij willen horen panikeren dat ik de slagriem ben vereten :P)
http://www.youtube.com/watch?v=b94DYeIWhfU

En misstaat het hem? :D

swartbeessie

Re: Silvester voor de Marathon wagen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 10:28

Leuk paardje! En je klinkt helemaal niet paniekerig op het filmpje, juist vrolijk! Vooral het feit dat Silvester direct op rust gaat staan als je hem laat halthouden, laat maar eens zien dat je paard er in ieder geval alle vertrouwen in heeft ;-)

't is wat, een bellende groom...

En dan nog een vraagje: Is er een reden dat je een trens gebruikt voor de koets?

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-11 10:46

Haha ja sil heeft er inderdaad flink wat meer vertrouwen in dan ik :P

En we waren met zn 3tjes, ze liep er meer voor zodat sil door zou lopen haha. Hij heeft wat steun nodig.

De reden dat ik een trensje gebruik, is omdat hij hier goed op reageert en ik nog geen goed menbit heb gevonden. Ga volgende week even opzoek. Heb er namelijk wel 1 liggen, maar die is erg grof. En ook moet ik het hoofdstel even aanpassen, nu past er geen menbit aan.

amanda18

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 14:13

Haha grappig filmpje ik ook echt zo ahh johhh!!!

Ja het staat hem echt goed!!!
Nu moeten we alleen even meneer dekkers bellen zodat het lamoen aangepast kan worden :D

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 21:31

Stoere Silly!
Ziet er goed uit hoor! :D

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 23:20

Wat leuk Jenkins om Silly weer eens te zien! Hij ziet er goed uit en de wagen staat hem zo stoer... 8-)
Ik heb nog wel een leuke wagen te koop :=

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-11 23:43

Ah bedankt voor de leuke reacties :D

VHU mijn droom is zeker ooit zelf zo'n mooie wagen te hebben! helaas financieel niet mogelijk nu :P
Stiekem wel benieuwd naar je vraagprijs :o

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 21:30

Leuke pony!

Romy_tessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 21:04

Ziet er goed uit en ook een mooi tuig.
Het lijkt op het filmpje alleen alsof je broek erg straks zit, hier hoort makkelijk een vuist tussen te kunnen zodat de pony er geen last van heeft bij het lopen en het ook niet kan schuren. Het kan ook door film komen hor, is moeilijk te zien, maar misschien goed om even na te kijken.
Het valt me ook op dat je tijdens de film allerlei commando's aan je pony geeft. Ergens zeg je iets van Drr wat mij lijkt als commando voor draf, maar je pony draaft niet aan. Later spoor je hem ook eerst aan en vervolgens moet je hem snel inhouden omdat er een fietser aankomt. Probeer consequent te zijn met je commando's en zorg ook dat je reactie krijgt op wat je vraagt en let goed op op het verkeer zodat je de tijd hebt om te reageren.
Ga lekker zo door en je krijgt een hele leuke menpony!

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-11 21:22

Bedankt voor je reactie R_t!
Het tuig is jammer genoeg niet van mij, maar ook van degene van wie de kar is. Normaal ligt het op een shetlander vandaar dat het misschien niet helemaal perfect zat. Al hadden we het tuig natuurlijk wel enigszins aangepast.

Dat Drrr wat jij bedoelt, dat is: Doorrrr, dat gebruik ik om Sil sneller te laten lopen. Hij is van zichzelf nogal sloom :P Aan de longe werk ik veel om hem op tempo te houden, maar voor de kar vind hij dat nog wat moeilijk.
Zelf vind ik dat snel inhouden wel mee vallen, we hadden laat ik maar zeggen nog wel een stukje remweg, en stopte naar mijn weten rustig.

Commentaar op mezelf: niet te veel aanwijzingen geven. Ben nogal van het 10x draf roepen en 10x door :P

Romy_tessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 21:51

Dat is precies wat ik eigenlijk bedoelde, je geeft veel aanwijzingen, maar je ziet er weinig resultaat van. Het is ook niet aanvallend bedoeld, ik heb maar een klein stukje gezien en jij kent je pony het beste, maar als je er iets aan hebt is het meegenomen.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 09:23

Ziet er super leuk uit meis!

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-11 14:16

Dankje Laura :D