[AR] Sun en Storm oefenen voor tweespan

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lacuna

Sun en Storm oefenen voor tweespan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-11 09:23

Gisteren had ik luxe!
Ik had een groom die net zo relaxt en kalm is als ik en niet in paniek raakt maar gewoon de lijn vasthoudt als dat nodig is, EN die een heel mooi fototoestel bij zich had en daar mooie foto's mee kan maken! *-:)
Alle ingredienten die nodig zijn om Sun en Storm maar eens naast elkaar te knopen.

Omdat Storm het minst ervaren paard is heb ik hem links geknoopt. Kan ik er met de zweep goed bij.
Beetje jammer dat Sun duidelijk nog ff moet leren dat niet elke zweephulp voor hem bestemd is, daar moet nog even op geoefend worden. :Y)

Ik wandel hier met ze met twee enkelspantuigen, en ook twee enkelspanleidsels. Niet echt de meest handige optie geloof ik :+
Alle foto's zijn linksom genomen omdat we alleen maar linksom gegaan zijn :+ Ik vond het belangrijker dat Storm aan de longe kon blijven en dat we rustig een rondje over dat veld konden stappen dan dat we meteen al alle kanten op konden sturen en draaien. We zijn allemaal nog heel onervaren en zo doen we op een zo rustig mogelijke manier ervaring op.

Tips zijn uiteraard van harte welkom!

Afbeelding
Helemaal klaar om op pad te gaan.

Afbeelding
Onderweg naar ons trainingsveldje.

Afbeelding
Net aangekomen.

Afbeelding
Er stond toch een partij wind! Sun zn manen dansen en ik ben mn petje al kwijt ^)

Afbeelding
Mn knappe jongens... <3

Afbeelding
Net aandraven.

Afbeelding
Hahah, dan gaan ze best hard... ~~}>

Afbeelding
Stukje zonder vanglijn. We wilden een halthoud-poseer-foto, alleen stond Sun niet stil, dus dan maar rondje stappen.

Afbeelding
Wauw, allebei met de oortjes naar voren :D

Afbeelding
Zo lijkt het toch bijna een span :j

Voor we weg gingen stonden de jongens eerst even in de grote paddock en daar wilde storm zn kunstje met de bal even laten zien...
Afbeelding

Afbeelding
hey... een bal!

Afbeelding
wat deed je daar ook alweer mee...

Afbeelding
Oh ja!! :)* Zo werkte dat!

Afbeelding
En met een voetbal kan ik het ook! :+

Allemaal bedankt voor het kijken!
Groetjes, Lacuna

Lauraennala

Re: Sun en Storm oefenen voor tweespan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 09:28

Het ziet er echt super schattig uit!!! <3

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 09:46

Leuk he. Hier leren ze toch al heel veel van hoor, heb ik gemerkt bij mijn mannetjes.
Citaat:
Omdat Storm het minst ervaren paard is heb ik hem links geknoopt. Kan ik er met de zweep goed bij.
Beetje jammer dat Sun duidelijk nog ff moet leren dat niet elke zweephulp voor hem bestemd is, daar moet nog even op geoefend worden.

WEet niet of Sun eerder tweespan heeft gelopen? En of ze een voorkeurskant heeft? Wil ook wel helpen met de reactie op de zweep als ze aan de voor hun 'makkelijkere' kant staan.
Je ment zonder oogkleppen en tja, voor zoiets als niet reageren op de zweephulp van de ander zijn de oogkleppen o.a. bedoeld :+ maar ik denk dat je ze dat wel wat kunt leren. Je kunt ze ook enkelspan leren te reageren op verschillende hulpen voorwaarts. Keer gezien op DVD van Velstra, ene paard ging voorwaarts op voorwaarts, de ander had hij geleerd juist terug te komen. Erg verwarrend vond ik dan zelf weer maar op de DVD leek het te werken B-) Maar je kunt natuurlijk kom-kom gebruiken als voorwaarts voor Sun en klikje met je tong als voorwaarts voor Storm bijv.

Zou wel even investeren in tweespanleidsel, wel zo handig ;)

Ik vind het er vooral ubergeweldig gezellig en leuk uitzien, jullie hebben echt plezier gehad, poowns lopen mooi voorwaarts, wat wil een mens nog meer :D

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 14:06

ziet er super leuk uit heerlijke paardje en die jas die tekst geweldig <3

kschulte

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 14:59

Dat ziet er goed uit, jullie zijn lekker bezig samen.
Maar wat je zelf al zegt: als je van plan bent om dit vaker te doen zou ik toch wel echt op zoek gaan naar een tweespantuigje. Misschien kan je die lenen of 2ehands kopen. Dan gaat het vast nog veel beter met jullie.
Veel plezier!

Lacuna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-11 15:05

nouja... nou zeg je weer ZE tegen Sunny... tis toch echt een jeweetwelhengst hoor :P ;)

Sun heeft 1 keer eerder in tweespan gestaan (naast Wapi van Lisanne_ van bokt) en daar stond hij links, met het idee "het minst ervaren paard onder de zweep" Maar daar vertoonde hij wel hetzelfde gedrag als nu hier. Overigens stond hij daar ook zonder kleppen voor de wagen.
Met oogkleppen wordt hij helemaal springerig en druk, puur omdat hij dan heel onzeker wordt. Heb wel een hoofdstel met kleppen liggen, dus als het niet verbeterd dan kan ik het nog wel eens uitproberen, maar heb hem liever gewoon zonder. *hoezo eigenwijs? :+ *

Vandaag weer even geoefend, nu gewoon in de (afgesloten) paddock want ik had geen hulp. Heb met storm de zweep toch wel nodig, want hij reageert veel beter op een klein tikje bij dan op een stemhulp, dus ik dacht als ik nou Sun op naam+klikje en Storm op naam+tikje aan de buitenkant (daar ziet sun m niet) werk, dan gaat het wellicht beter. En dat ging op een gegeven moment ook inderdaad goed, kwam er veel meer ontspanning bij Sun (die wist nu ook wat er van hem verwacht werd) en kon ik Storm er toch goed bijhouden :)

Tweespantuigje moet er inderdaad gewoon komen. Ze moeten uiteindelijk ook in span voor de wagen, en dan moet er goed geschikt materiaal voor komen. :)

Citaat:
poowns lopen mooi voorwaarts, wat wil een mens nog meer :D

een anker.... zodat ik ze ook weer kan stoppen :P

Bedankt allemaal voor de leuke reacties! :D

Groetjes, Lacuna

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 16:13

Ziet er leuk uit!

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 19:09

sorry, je anker was vandaag knollen vangen ;)
vond het geweldig goed gaan hoor, komt maar op 1 manier goed en dat is meters maken :)
ik wil best nog eens helpen, vind je me zo goed als hulp :o *straal* , mag jij mijn ponie weer rijden :))

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 19:41

Ziet er erg leuk uit.

In draf meelopen, dat ga ik hier niet redden. :D

Lisanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 19:45

dat word een leuk span samen <3 !

waap reageert ook heftig op de zweep, terwijl har er niet op reageert. gelukkig is dat al veel minder geworden en gebruik ik me stem meer.
heb waap toen wel even met oogkleppen gereden en dat scheelde wel een hoop.

joytje_05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 20:46

Ziet er goed uit! Mijn meninstructeur heeft mij verteld dat oogkleppen ook helpt zodat ze de zweep niet zien. Maar ik men eerlijk gezegd ook het liefst zonder..Al hangt dat ook wel een beetje van het paard af.
Ik hoop dat ik straks hetzelfde uitzicht heb als jou. Ik heb nl. ook 2 zwarte shetlanders(net zo groot) en die lopen nu enkelspan voor de wagen. De bedoeling is dat ze straks ook 2-span voor de wagen gaan. Dus ik kan niet wachten tot het zover is.

Ik wens je veel succes en nog veel plezier. Maar dat gaat vast goed komen;)

Lacuna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-11 12:47

natuurlijk hangt het van het paard af :) Sun is zonder oogkleppen voor de wagen rustiger, dus ben er ook wel een beetje bang voor wat hij dan gaat doen als ik hem straks met de kleppen voor de wagen zou zetten naast storm. Ik ga mn handen al vol hebben aan die twee mannen zonder dat Sun zich ook nog eens op zit te winden omdat hij niks kan zien ;)
Maar ik hou het in elk geval wel in gedachten mocht het langelijnen-zonder-kleppen niet verbeteren.

haha naaltje, daar hou ik je aan! Wil jouw pony graag rijden... :D

In draf meelopen red ik nog met dit formaat, maar ook niet meer als ze echt de sokken erin zetten. Sun kan zelfs in mijn wandeltempo galopperen, maar daar ging wel een hoop training aan vooraf :P

Leuk joytje, zelfde formaat ook, dan kunnen we ze misschien ooit nog wel eens met zn vieren voor een wagentje knopen ;)

Bedankt allemaal voor de leuke reacties! En natuurlijk voor alle tips!
Groetjes, Lacuna

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 12:50

Wat ontzettend leuk! :D Super lieve beesten :D

Cier

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 15:16

leuk leuk leuk!! wat een heerlijke mannen *\o/*

rhanasasja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 20:40

Ziet er prachtig uit zeg! Wat een schatjes <3
Een vraagje: ik zie heel veel dat mensen hun frontriem over de voorpluk heen laten zitten, ik doe er altijd onder door, is daar een rede voor :P
Dankje

speedyrunner

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 16:07

Leuke foto's!
En mooie paardjes heb je.
Grappig om te zien wat ze met de ballen doen.

mandy_8

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 21:13

wat leuk samen <3

Ingrid_V

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 22:15

wat een leuk tweespan zo samen! gaat vast goed komen :)