[AR] Vooroordelen komen uit!!!!!!!!!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Sylke104

Vooroordelen komen uit!!!!!!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-11 22:54

Ze zeggen wel eens dat vrouwen moeite hebben om met de auto paaltjes te ontwijken. Dit is iets wat ik als geemancipeerde vrouw altijd stellig ontkend. Ik raak nooit een paaltje en mijn bumper is nog puntgaaf voor en achter.

Helaas kan ik daar nu niet meer mee aankomen bij ons op stal. Weliswaar is mijn bumper van de auto nog steeds puntgaaf, maar mijn koets moest toch in reparatie.

Als niet ervaren hindernisrijder, liet ik me even van de wap afbrengen door een ervarendeskundige. Die mij vlak voor het ingaan van de hindernis nog even haarfijn uitlegde hoe ik er het beste doorheen kon rijden. Mijn ruime lijnen werden verbannen uit mijn hoofd en na twee poorten was ik de weg kwijt. links, rechts, links, rechts, Whaaaaaaaaaaaa oliebol Paal. En ja hoor daar stonden wij als dames mooi voor paal.

Pebbles de enige man in deze aanspanning onderging het getwijfel van de dames lijdzaam en was nauwlijks verbaast dat we geparkeerd stonden. Daarna toch maar even goed gemaakt met hem, een lekker drankje uit een bekertje en hij heeft me mijn beginners fouten zo vergeven.

Inmiddels zijn we al een tijdje verder, Pebbles is inmiddels met vervroegd pensioen en ik ben vele male wijzer geworden. Toch wil ik jullie deze plaatjes niet ontnemen. Want ik kan nog steeds goed parkeren en paaltjes ontwijken, maar op de koets zal ik niet meer zo hoog van de toren afblazen

Afbeelding
Oeps daar staan we dan

Afbeelding
even een vergevenisdrankje naar binnen gieten

ZusJacobs

Re: Vooroordelen komen uit!!!!!!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 22:58

_O-
ik kom er echt niet uit hoe de wagen in elkaar steekt op de eerste foto :')

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 23:00

Tja, dat was raak, paaltje..
Wat is dat wiel nou eigenlijk aan het doen?
Zit die nou echt overdwars?

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 23:06

ZusJacobs schreef:
_O-
ik kom er echt niet uit hoe de wagen in elkaar steekt op de eerste foto :')

volgeens mij heeft ze pony lief te vroeg naar links gestuurd terwijl de koets nog niet voor bij het paaltje was (zoals ik het zie)
maar snap het wel hoor,
heb vorige week voor het eerst op de bok gezeten en dat sturen is nog niet zo makelijk als het lijkt :n
maar ziet er wel grappig uit :')

ifever

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 23:07

Zo jij zal aardige schade gereden hebben!!

Moet stiekem wel lachen om je verhaaltje, volgende keer iets minder hard roepen ;)

Wel fijn dat de pony niet ging rennen en of de kar om gevallen was..

Lauraennala

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 23:08

hahahaha _O-
Wel respect, ik zou het niet kunnen :+

Maartenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 23:10

Haha, oeps!

Janine1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 23:11

Zo knap gedaan haha _/-\o_

ik doe het je niet naa :o
veel schade?

Sylke104

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-11 23:14

Inderdaad te vroeg ingestuurd, wiel bleef achter paal hangen en Pebbles rende in eerste instantie door. Gevolg was dat de boom een tientalle centimeters verschoven is.
Om het verhaal nog leuker te maken, deze (recreatieve) wedstrijd was op mijn verjaardag en de koets was net nieuw. Alle aandeelhouders(lees verjaardagsgeld) stonden dus mooi aan de zijkant te kijken, hoe de koets in puin gereden werd

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 23:40

cobelens schreef:
Inderdaad te vroeg ingestuurd, wiel bleef achter paal hangen en Pebbles rende in eerste instantie door. Gevolg was dat de boom een tientalle centimeters verschoven is.
Om het verhaal nog leuker te maken, deze (recreatieve) wedstrijd was op mijn verjaardag en de koets was net nieuw. Alle aandeelhouders(lees verjaardagsgeld) stonden dus mooi aan de zijkant te kijken, hoe de koets in puin gereden werd

:(:) woeps daar ging je verjaardags geld.
maar maakt het verhaal nog grappiger :')

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 06:37

Ik zou diegene aanklagen, die zomaar midden op het parcours een paaltje plaatst }> zonder oranje waarschuwingspionnen of - borden. :j Hier kan je helemaal niets aan doen. :D
:D

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 08:42

:o Vind het nogal knap uitgekient hoor...laat ze je dat maar eens nadoen :D _O-
Fijn dat je pony toch koel in de kop bleef en dat er verder geen ongelukken zijn gebeurd,zonde van je wagen...even naar de garage en uitleggen dat je last had van een plots overstekend paaltje :P

Even kleine tip...bind je strengen even op met een klein leren bandje aan het lamoen,hangt hij niet zo laag ;)

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 08:54

Zo moet het dus niet :+.

Ach, weet je dat ook meteen voor de volgende keer ;).

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 09:03

Ik zie nog een overeenkomst in de vooroordelen :D ;)

Vrouwen rijden in kleine autootjes
Vrouwen mennen met kleine paardjes....

Sorry :o kon het niet laten

Maken de menner, wagen en pony het goed?

Sylke104

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-11 10:13

He tinky bedankt voor de tip,
de strengen hangen op deze foto vooral zo laag omdat de Pebbles niet meer naar voren kon en daarom maar even een paar passen op terug kwam. Hij stond op dit moment ook nog redelijk ver voor de koets, omdat hij in het begin een beetje de neiging had om zijn benen stuk te meppen naar achteren, dus hebben we hem een tijdje meer ruimte gegeven.

Menner maakt het prima, pony ook en de koets moest inderdaad even naar de garage, twee flessen wijn en de koets was al weer zo fit als een hoentje.
Vooral een ervaring en anadoke rijker

ilovemoney

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 17:21

hahahaha, knap gedaan zeg! :j
Dat wiel staat echt heel raar in de paaltje.

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 17:26

Ach, dit is ook een knappe prestatie. :')

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 17:29

janouk schreef:
Ik zou diegene aanklagen, die zomaar midden op het parcours een paaltje plaatst }> zonder oranje waarschuwingspionnen of - borden. :j Hier kan je helemaal niets aan doen. :D
:D

_/-\o_ _/-\o_

Heel netjes gepakeerd hoor :P

MisticRider

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 18:27

hahaha
dacht eerst even dat je met een 2 wieler aan het rijden was, maar nu ik er beter naar kijk ben je er van plan een 3 wieler van te maken?

Sylke104

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-11 20:08

Ja als je de foto nu bekijkt lijkt het inderdaad net een driewieler
Ik vond hem ook netjes geparkeerd

Zoals ik al zei het is al een tijdje terug, ik ben inmiddels in het bezit vanmijn menbewijs en vele uren ervaring op de weg op gedaan, toch hou ik nog steeds niet van hindernissen met paaltjes, doe mij maar kegeltje, die schuiven tenminste als ik er overheen rijd

Viel me trouwens op dat als menners met grote aanspanning op een paal belanden( ik was niet de enige die deze paal van dichtbij zag) dan vliegt de paal er makkelijk uit, maar in mijn tempo en kleine aanspanning geven die verrekte dingen niet mee. De aanspanning na mij, nam gewoon de hele paal mee, geen schade aan koets en paard, alleen paal om

jouke_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 15:32

Hehehe als je doet doe je het ook goed!! Is zielig voor de parcoursbouwers als elke die palen uit de grond gereden worden ;)

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 22:16

LOL!

Hoe groot is de pony?

Sylke104

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-11 22:19

1 hele meter, maar dan wel inclusief hoefzijzers :+
Onofficieel gemeten met maatstok was hij 99 centimeters, maar dat klonk zo klein, vandaar dat ik altijd zei, 1 meter inclusief ijzers en als hij steigert is zijn schofhoogte onmeetbaar

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 22:35

Haha dat heb ik ook :o

Waar rij jij wedstrijden?

Sylke104

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-11 22:43

Nou dit was mijn eerste (recreatieve)wedstrijd, een oefenmarathon in Schin op Geul(in de buurt van Valkenburg) Bij ons op stal word dit georganiseerd. Heel gaaf en wordt steeds groter. Afgelopen jaar helaas niet meekunnen doen, omdat Pebbles in de medische male molen zat. Uiteindelijk is hij het met vervroegd pensioen gegaan, staat gelukkig nog heel dichtbij. Vervolgens heb ik zelf een ongelukje gehad, whiplash, en nee ben niet tegen een paaltje aan geknalt met koets of auto, gewoon met de fiets voor elkaar gekregen. Sinds december heb ik een nieuwe aanwinst. Sylvia van het Hoogheem, beetje uit de maat gegroeid, maar heerlijk voor de limburgse heuvels. Ik hoop dat zij in het voorjaar goed voor mijn koetsie staat, ze is al belerd, maar langer niks mee gedaan, en dan is het zoeken naar activiteiten in Limburg. Als iemand nog ideeen heeft, hoor ik het graag