Na meer als 3 weken sneeuwvrij te hebben gehad ben ik nu weer zo'n 1.5 week aan het trainen met Zorro. Het gaat steeds beter

Ik ben op dit moment bezig met het verbeteren van de aanleuning en activiteit. En die 2 dingen samen vind ik zelf best moeilijk: een actief paard behouden zonder dat hij van mij wegloopt of op mijn hand gaat hangen, terwijl hij ontspannen is en een fijn tempo heeft.
Zorro wil nog wel eens gaan hangen, en het is dan heel belangrijk dat ik hem die mogelijkheid niet geef en hem goed voorwaarts rij. Ook moet ik dan goed opletten dat ik zelf niet blokkeer, dus mijn handen vast ga zetten. Gelukkig merk ik bij elke training dat dit steeds wat beter gaat

Behalve de dingen die ik hierboven heb beschreven rij ik voornamelijk veel voltes, overgangen en tempowisselingen. Dus echt nog puur basis.
''We gebruiken oefeningen om de nageeflijkheid steeds beter te krijgen,
maar juist door een verbeterde nageeflijkheid kunnen de oefeningen verbeterd worden.''
Ilona Mens, Gymnastiek in het Gareel

Ons vorige topic: [AR-ITP] Zorro, nu een jaar later
Ik hoop dat jullie me nog bruikbare tips kunnen geven

En verder wil ik even kwijt dat ik super trots op mijn paardje ben en dat hij, samen met Kels natuurlijk, mijn lieve maatje is

Groetjes Jessie