[AR] Mijn tandem dressuur debuut

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Dennis

Mijn tandem dressuur debuut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-11 20:39

Oke, een beetje laat, maar heb de foto's pas net gekregen.
Foto's zijn 12 september gemaakt. Deze proef was 189 punten waard, 2e proef was 171 punten.
Dame's zijn nog lang geen span samen, en ik nog lang niet iemand die een tandem naar behoren rond kan sturen. Maar je moet ergens beginnen :).
Achterpony Roos is in het enkelspan ZZ, voorpony Whitney M, samen nog niet eens B :+. Vooral omdat ze precies weten hoe ze de kantjes er af moeten lopen en ik dat in het tandem nog niet goed genoeg op kan lossen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

mirror666

Re: Mijn tandem dressuur debuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 20:41

wauw :) Ik vind roos een erg gaaf dier :)
En vind dat je het erg knap doet zo :)
klopt het dat de voorste pony eigenlijk alleen maar ''loopt'' en niet trekt of iets? :)

vosjess

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 20:42

Wat een prachtig stel!

Knap hoor, doe het je niet na!

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 20:42

Cool!

Suzan_bobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 20:43

Leuk hoor :j

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 20:49

Knap hoor, doe het je niet na. En met meer uren kom je er wel

bora

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 21:05

Ziet er netjes uit, maar ik zou bij de voorpony een tweede set strengophouders doen. Die iets verder na achter zit. Mocht de voorpony iets terugblijven dan kan de achterpony minder makelijk over de voorstreng heen stappen. Hoop dat ik het een betje duidelijk heb uitgelegd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 21:10

Ziet er al veel belovend uit Dennis :j
Tip: koop 2 schragen, zet die voor de wagen op tandem-afstand van elkaar met het tuig erop, ga op de bok zitten en oefen met je zweep net zolang dat je zonder nadenken de zweephulp precies daar kan zetten waar hij nodig is.
Afbeelding

DieL_Zor

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 21:13

Knappe poownies :D Ze doen het lekker!

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 21:47

Wat een plaatjes!! Ik heb hier veel bewondering voor. Eentje is al lastig, maar 2 voor elkaar.....

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 22:07

knap zeg, ziet er goed uit!

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-11 22:09

Knap? 2 mislukte manege pony's achter elkaar aan te hobbelen :+.

Ik wil echt graag een goeie groom. Heb zo veel plannen en wil zo veel. Maar er gebeurd veel te weinig. Na deze keer hebben ze thuis nog 2x achter elkaar gelopen en hebben ze een indoor gelopen. Daarna niet meer achter elkaar geweest.

Romy_tessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 22:30

Ziet er toch goed uit met de weinige ervaring die jij en je pony's met het tandem hebben. Je kan ook nooit meteen te veel verwachten. Wij gaan zaterdag creatief doen en met twee tandems starten zodat er toch ook bij de tandemrubriek voor het kampioenschap gereden gaat worden. Maar ik en mijn pony's hebben zelf ook nog nooit in het tandem gestart, maja we zien het wel. Eens moet de eerste keer zijn toch.
Jou pony's zijn dressuurmatig in het enkelspan in ieder geval goed voor elkaar, dus als je ze wat vaker achter elkaar zet komt het vanzelf. Ik zou je ook aanraden om dressuur met het tandem volgens achenbach te rijden, ik vind dat dressuurmatig echt veel prettiger rijden.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 22:38

Ik vind dit dus altijd zo knap! Vind ze ook erg leuk bij elkaar staan, zou mooi zijn als je ze wat vaker zo in kunt zetten.
Heb van tandem totaal geen verstand, dus geen tips helaas :+

AnneloesF

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 23:27

Super!! Knap dat je er al mee gestart bent, doe het je niet na. Ooit.... haha....

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 23:29

Dennis, geweldig!! Die 2 achter elkaar!
Wat stoer om tandem te gaan starten.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 08:39

HaHa, ik moet wel lachen om Roos, die loopt zo super rond, alsof ze dat elke dag doet !!
Knap hoor dennis, dat je binnen de baan kon rijden, ik zou het hele veld over gegaan zijn behalve de goede richting, dus.......ja het is wel knap van je.
Ziet er superleuk uit, en een goede groom, die zal heus je kant wel eens opkomen ! komt vast goed !!

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-11 09:07

Zei je binnen de baan blijven? Roos wel, Whitney niet :+. Whitney liep er echt de kantjes vanaf en kon haar slecht corrigeren, in een hoek pakte ik m'n leidsel ff in 1 hand en gaf haar een tik. Toen sprong ze de ring uit :+. Had wel een 5 voor dat onderdeel, maar met de opmerking 'goed zweepgebruik', daarna liep ze ook meteen een stuk fijner en niet meer zo te mutsen.

Roos vond het saai. In de vaardigheid mag ze normaal hard, in de dressuur ook op het randje van haar kunnen. En nu moest ze een B proef hobbelen terwijl de baas met haar leidsel zat te prutsen :+.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 10:02

_O- hihihi goed zweepgebruik, nou in ieder geval een jury die het ermee eens was, hahaha. mooi leermoment voor Whitney !!

Ik zit met mijn enkelspan C-pony nog met mijn leidsels te prutsen, hahaha dus.............tandem zit er voorlopig niet in... ;)

b485

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 11:16

Dennis, je komt er ook met dit span wel. Eens je er zelf een beetje handigheid in hebt, wordt je met dit span ook kampioen.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-11 16:09

Dit is mijn 'proef-span' :P. Ik heb een zoon en een docher van Whitney (mijn voorpony) en nog een dochter van Roos (mijn achter pony) lopen. Die moeten een span + reserve gaan vormen straks.
Kinderen van Whitney moeten mijn vaste span worden is de bedoeling, maar dat duurt nog even. Benno is bijna 3, dus die mag samen met Roos straks ervaring op doen. Caya is bijna 2 dus die komt pas later. En de laatste is bijna een jaar, dus dat is helemaal voor in de toekomst ;).
En wie weet maak ik van de complete set wel een 4span ooit als ik het helemaal in mijn bol krijg :+.

Ik moet gewoon nog een hele hoop leren. Gaat helemaal goed komen, maar het kost gewoon tijd. Dit zijn 2 fijn gereden en vergevings gezinde pony's. Dus ideaal om mee te oefenen.

mandy_8

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 21:17

leuke beesiees :D