[AR] Naoom voor het eerst in dr leven voor de slee

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Laura_x_

Naoom voor het eerst in dr leven voor de slee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-10 21:50

Jaa, Naomi moest er ook aan geloven. Er ligt sneeuw & wat doe je dan met je allerliefste verzorgpony? Juist ja, voor de slee knuppen :D. Wel eerst een aantal keren los lange lijnen geoefend, we wisten namelijk niet hoe ze dit op zou pakken. Dit ging erg goed, ze was alleen wel erg voorwaarts :+. Toen kreeg ik te kampen met het volgende probleem: geen tuig, weinig ervaring met mennen. Maar daar werd ook snel een oplossing voor gezorgd, mijn vriendin kwam helpen, zij had ook tuig :D.

Maandag begonnen, eerst tuig eraan. Ze vond het wel even gek in het begin, maar daarna was ze net of ze het elke dag om had. Daarna eerst aan de lijnen werken, toen slee erachter geknupt. Hier reageerde ze ook allemaal goed op. Toen mn vriendin erop, ja ging ook wel goed. Stappen, draven, stuurknop zat erop. Ja, het ging helemaal super, ze vond het ook erg leuk :D. Vanmiddag weer gegaan, ook gelijk de laatste keer van 2010, weer gesleeet. Het ging nu iets minder dan vorige keer, ivm vuurwerk wat ze toch wel eng vond, maar dat mocht de pret niet drukken.

Even kort wat geschiedenis:
Sinds de zomer van 2010 werk ik op een zorgboerderij en had ook gelijk een ''verzorgpony'' daar. Naomi had eerst een vriendinnetje, maar deze moesten ze helaas in laten slapen. Ze staat nu dus tijdelijk alleen, maar het plan is, als de stal klaar is, er een nieuwe bij komt. Naomi is dus echt een campingpony, waar alle kleine kindjes op hobbelen. Je zou het zo op het eerste gezicht niet zeggen, ze heeft echt een ‘sportpony’ karakter: best pittig (maar dan ook wel weer lief voor al die kleine campingkindjes), voorwaarts enzovoorts. En ze kan me daar toch mooi lopen! Terwijl ze er helemaal niet op getraind wordt. Op het moment staat ze lekker 24/7 buiten, lekker in wintervacht, wordt ze gebruikt als kinderpony & geef ik ook een meisje ‘’les’’ op haar (en nu dus een aantal keer als menpony). Mischien wordt er volgend jaar een karretje met tuig aangeschaft voor haar. Ik zou volgend jaar graag veel aan de gang gaan met haar: beetje VD, wandelen, vrijspringen, longeren en noem het maar op. Dat zijn mijn goede voornemens van 2011 ;).

Hoe oud denken jullie dat ze is? Ben ik wel benieuwd na.

Ik heb verder totaal geen verstand van het tuig, weet wel ongeveer hoe het moet zitten maar daarna houdt het wel op. Ook nog niet veel men- en zeker geen slee ervaring! Gelukkig had ik veel hulp, bedankt! :)

Ik heb toestemming van de eigenaren om deze fotos te plaatsen, bij één foto alleen voor hun privacy even een stuk eraf geknipt.

Van de vorige keer een aantal draf foto’s, deze keer alleen maar stapfotos; we hebben het rustig aan gedaan vandaag ;)

Ohja, diegene in de oranje trui is me vriendin en die andere ben ik :p

Enjoyyyy :D
---

Eerst de fotos van maandag

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
En ik in me dikke winterjas, me eerste drafje met de slee :+

Nu de fotos van vandaag

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

http://i296.photobucket.com/albums/mm178/Laura0945/IMG_0095.jpg

Marigold

Re: Naoom voor het eerst in dr leven voor de slee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 21:55

leuk zeg, ziet er mooi uit!
bij het tuig moet nog wel een schoftje, anders zakt dit borsttuig zo naar voren immers als je stilstaat!
volgens mij kan het borststuk 1 of 2 gaatjes hoger.

leuke pony, is een welshje toch? of welsh x shet.
leeftijd durf ik zo niet te zeggen, 'gewoon' volwassen.
ze ziet er goed uit, mooie conditie.

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-10 22:15

Marigold schreef:
leuk zeg, ziet er mooi uit!
bij het tuig moet nog wel een schoftje, anders zakt dit borsttuig zo naar voren immers als je stilstaat!
volgens mij kan het borststuk 1 of 2 gaatjes hoger.

leuke pony, is een welshje toch? of welsh x shet.
leeftijd durf ik zo niet te zeggen, 'gewoon' volwassen.
ze ziet er goed uit, mooie conditie.

Nou dat viel reuze mee, was eigenlijk helemaal niet zo volgens mij. Heb er geen verstand van, maar het zat haar niet in de weg wat ik kon zien en ze liep er ook fijn mee. Voor mijn gevoel zit het op de fotos al wel behoorlijk hoog. Zie veel topics waarin de borst tuigen wel erg laag zitten. Maar moet hij echt nóg hoger?

Ze is verkocht als shet, maar ik denk idd ook shet x welsh; ze is erg groot voor een shetlander :+ Ze is ruim boven de meter.

Dankje :)

suusje26

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 22:21

Wat een leuke pony zeg! :)

Maar ik raad je ook aan om i.i.g een schoftje en strengdragers te gebruiken. Zeker bij een onervaren pony in het tuig. Door het schoftje heb je nog een ring voor je leidsel waardoor het beter "geleid" en strengdragers zullen ervoro zorgen dat je pony niet met de achterbenen over de strengen heen kan stappen. Qua hoogte van je borst tuig vind ik het moeilijk zien, ene foto lijkt het hoger dan de andere...

@Marigold --> Hoe houd een schoftje een borst tuig tegen dan? Als het goed is blijft het zitten door het strak staan van de strengen en zal het nooit naar voren kunnen schuiven. ;)

Veel plezier nog :)

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-10 22:34

suusje26 schreef:
Wat een leuke pony zeg! :)

Maar ik raad je ook aan om i.i.g een schoftje en strengdragers te gebruiken. Zeker bij een onervaren pony in het tuig. Door het schoftje heb je nog een ring voor je leidsel waardoor het beter "geleid" en strengdragers zullen ervoro zorgen dat je pony niet met de achterbenen over de strengen heen kan stappen. Qua hoogte van je borst tuig vind ik het moeilijk zien, ene foto lijkt het hoger dan de andere...

@Marigold --> Hoe houd een schoftje een borst tuig tegen dan? Als het goed is blijft het zitten door het strak staan van de strengen en zal het nooit naar voren kunnen schuiven. ;)

Veel plezier nog :)

We hebben een schoftje met een ring? Aah ik heb er ook geen verstand van :+ . Ik weet wel, dat als die menkar er komt, dat ze dan helemaal compleet nieuw tuig gaan aanschaffen :)

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 22:37

Hele leuke foto's! En als het zo prima gaat super toch, doe het hier ook zo. :)
Hele mooie pony! Hoe groot is die precies?

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-10 22:47

ZusJacobs schreef:
Hele leuke foto's! En als het zo prima gaat super toch, doe het hier ook zo. :)
Hele mooie pony! Hoe groot is die precies?

Precies weet ik het niet, ruim boven de meter in ieder geval :) Ik schat 1.10/1.20.

Hoe oud denken jullie dat ze is?

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-10 23:13

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 23:17

leuke en brave pony!

Borst idd wat omhoog. De link tussen borst en schoftje leg ik ook niet, maar ik zou wel iets fabriceren als strengophouders (kan heel simpel met een touwtje oid), zo voorkom je dat ze in de strengen stapt zoals op foto 8

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-10 23:54

stef schreef:
leuke en brave pony!

Borst idd wat omhoog. De link tussen borst en schoftje leg ik ook niet, maar ik zou wel iets fabriceren als strengophouders (kan heel simpel met een touwtje oid), zo voorkom je dat ze in de strengen stapt zoals op foto 8
Oh had helemaal niet gezien dat ze over de streng stapte op foto 8. Dit kwam namelijk soms wel voor. Maargoed, als ze een karretje krijgt evt dan komt er compleet tuig bij :)

yashilha

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-10 14:55

Knap van haar hoor!
En de rest is al gezegd,dus ik doe het niet nog eens :D

Yviertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-10 14:59

Alleen de berichten van TS gelezen, maar borst moet imo niet omhoog. Hij ligt volgens mij op haar boeg zoals het hoort, dus naar mijn mening lekker laten hangen.

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-10 18:24

yashilha schreef:
Knap van haar hoor!
En de rest is al gezegd,dus ik doe het niet nog eens :D

Het is ook echt een top poon <3

Yviertje schreef:
Alleen de berichten van TS gelezen, maar borst moet imo niet omhoog. Hij ligt volgens mij op haar boeg zoals het hoort, dus naar mijn mening lekker laten hangen.

Ik heb even mijn vriendin nagevraagd & die zei dat het gewoon goed zat ;)

Yviertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-10 18:30

Maar je hebt ook een leuke pony hoor!

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-10 20:35

Yviertje schreef:
Maar je hebt ook een leuke pony hoor!

Dit is niet mijn pony, maar mijn verzorgpony ;)

Jethafa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 12:23

Beetje dik vachtje he ;) Dus is niet zo goed te zien van dat borststuk. Als het haar benen maar niet in de weg zit, maar dat kun je beter voelen. Verder erg leuk pownietje!

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-11 11:50

Jethafa schreef:
Beetje dik vachtje he ;) Dus is niet zo goed te zien van dat borststuk. Als het haar benen maar niet in de weg zit, maar dat kun je beter voelen. Verder erg leuk pownietje!

Ja, ze heeft idd een erg dikke vacht :) Ze staat ook lekker op wei 24/7. Dankje ;)

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 18:01

leuke pony!