janien schreef:Harstikke leuk
Zou ik ook wel willen met mijn haffie en die van de eigenaar van ons pension
Maar ze zeggen wel dat als je eenmaal tweespan rijd je niet meer terug wilt naar enkelspan
Nog maar even paar jaar doorsparen voor een tweede voordat ik met dubbelspan begin
Dat klopt, i.i.g voor mijn man, die heeft altijd 2 span gereden en nu de laatste weken vooral enkelspan, ook marathons, en dat bevalt hem helemaal niet......
Noodgedwongen zeg ik erbij, de andere uit het span had zich verstapt met de sneeuw, ben je zo weer 6 weken verder.
Het is wel veel beter om dressuurmatig te verbeteren in het enkelspan, we hebben 1 crack, daar leert hij van ipv andersom en 1 jonkie, die moet hij ook echt enkelspan rijden, die wordt daar veel beter van.
We hebben er nog 1 staan, die wordt heter in het 2 span, terwijl hij heerlijk relaxt loopt in het enkelspan, ligt ook aan het temperament van je pony, deze klikt dan ook niet zo qua temperament, en om dan daar alleen mee te enkelspannen, dat komt er niet van.
Deze staat dan ook te koop en zal zich zeker nog wel bewijzen in de sport, zeker als je van super voorwaartse pony;s houd.....
Wat wel ideaal is, onze crack is zo rustig, daar durf je alles naast te zetten, de ideale opleider voor ons jonkie, hij geeft vertrouwen en rust, als ze elkaar opnaaien, ben je verder van huis, dat risico heb je weer eerder bij 2 spannen.