[AR] Pepper word beleerd voor de slee!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Yffiejj

Pepper word beleerd voor de slee!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-10 21:49

Jaja kleine pepper ook voor de slee!

2 maanden geleden me tuig verkocht met het idee dat ik toch nooit ging mennen.. en dan wil je hem voor de slee..
Dus dan maar even wat tuigonderdelen zoeken en aan de slag!
Eerst hadden we even een longeersingel voorop gedaan omdat iemand zijn borsttuig ging zoeken van haar vorige pony, en ik intussen pepper kon laten wennen aan iets voor de borst zegmaar :)
Dus met die longeer singel heeft die niet getrokken!

Een vrouw op stal heeft haar Koetsiersbewijs/Menbewijs en heeft me super geholpen met het tuig en pepper ervoor!
We zijn in totaal een kwartiertje bezig geweest en Pepper vond het geweldig!

De bak stond vol met mensen, waarvan 3 ruime ervaring hebben met mennen dus als er wat gebeurde waren er genoeg mensen! :)
Borsttuigje mocht voor het mooie even iets hoger, maar het is een geleend tuigje, dus om daar nou gaatjes in te prikken vond ik ook zo iets.

Het begint dus heel erg te kriebelen om hem deze zomer voor de wagen te gaan zetten :+:

Kijk en geniet van mijn topper :+:

1.Afbeelding
Nog even warmlopen en weer wennen aan tuig (longeersingel dus, werd daarna vervangen :) )

2.Afbeelding
:+:

3.Afbeelding

4.Afbeelding
Voor de eerste keer weer iets trekken, we krijgen nog enkele aanwijzingen :)

5.Afbeelding
Mijn topper :+:

6.Afbeelding

7.Afbeelding

8.Afbeelding

9.Afbeelding
En dan hop achterop! :)

10.Afbeelding

11.Afbeelding

12.Afbeelding
Ben trots op me toppertje :+:

Hou het een beetje vriendelijk! Goed tuig word nu voor gezorgt en dit is zeker voor herhaling vatbaar! :)

Everytime

Re: Pepper word beleerd voor de slee!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 21:57

Ah kijk Peper zijn best doen. :D
Ziet er leuk uit! :)

Akhal_Teke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 22:00

Leuk. Ben helemaal jaloers ;-)

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 22:26

Ziet er leuk uit! Inderdaad het tuig, maar dat had je zelf ook al door ;)

Kelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 00:38

Wat ziet het er superschattig uit zeg, Pepper voor de slee! <3
Pepper kan ook alles zeg :oo hihi, supershet! :))

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 02:43

Wat leuk dat jullie ook zijn begonnen aan het sleeen. Ziet er allemaal heel rustig en plezierig uit.
Ondanks je opmerking in de beginpost wil ik toch nog even opmerken dat het borsttuig niet íetsje te laag hangt, maar echt een flink stuk te laag. Wel heel jammer, want op deze manier maak je het je pony heel erg zwaar, en daarbij belemmer je hem heel erg in zijn beweging. Hij mag echt een flínk stuk omhoog. Vind het zo jammer, je ziet zoveel slee-topics waarbij de borst echt een flink stuk te laag hangt.

Omhoog hijsen dus dat ding; dan hebben zowel pony als mens plezier :) Eigenlijk is het borsttuig ook wat te groot, de draagriem (die over de nek loopt) moet eigenlijk wat meer naar voren, maargoed, voor enkel slee-en zou het op zich nog wel moeten kunnen, als hij maar wel hoger hangt.

vaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 02:49

wat schattig!!

Yffiejj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-10 13:27

JoyCiej007 schreef:
Wat leuk dat jullie ook zijn begonnen aan het sleeen. Ziet er allemaal heel rustig en plezierig uit.
Ondanks je opmerking in de beginpost wil ik toch nog even opmerken dat het borsttuig niet íetsje te laag hangt, maar echt een flink stuk te laag. Wel heel jammer, want op deze manier maak je het je pony heel erg zwaar, en daarbij belemmer je hem heel erg in zijn beweging. Hij mag echt een flínk stuk omhoog. Vind het zo jammer, je ziet zoveel slee-topics waarbij de borst echt een flink stuk te laag hangt.

Omhoog hijsen dus dat ding; dan hebben zowel pony als mens plezier :) Eigenlijk is het borsttuig ook wat te groot, de draagriem (die over de nek loopt) moet eigenlijk wat meer naar voren, maargoed, voor enkel slee-en zou het op zich nog wel moeten kunnen, als hij maar wel hoger hangt.

We hadden hem iets later ook hoger gehangen doormiddel van de staartriem onder de draagriem te steken zegmaar, Toen hing die wel iets hoger maar ook niet perfect inderdaad. Ik snap je punt en daarom zei ik al dit is geleend tuig dus ga ik er niet teveel mee prutsen ik ben volgende week jarig dus dan ga ik er vanuit dat ik nieuw tuig krijg haha.
De komende paar dagen gaat die toch niet voor de slee, dit omdat ik hem gewoon niet wil overvragen. :)

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 20:28

hoger hangen dmv staartriem onder de draagriem steken? Sorry maar daar kan ik me echt helemaal geen voorstelling bij maken? :+

Kan je 'probleem' snappen inderdaad, maar wilde je er toch nog even op wijzen. Omdat veel mensen ook gewoon helemaal niet door hebben hoe ontzettend vervelend en hinderlijk een te laag hangend borsttuig eigenlijk is voor de pony.

Yffiejj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-10 00:36

Haha oke dat snap ik het klinkt ook niet logisch :+
Zegmaar we hadden een gewone staartriem gebruikt (die je ook bij een zadel gebruikt) om de broek mee te maken, dus we hadden die staartriem door een ring gedaan van de longeersingel en dan onder de draagriem door en dan terug en vastmaken, zo werd het borststuk iets omhoog getild :+
Snap je :')
Klinkt heel onlogisch maar het scheelde wel een stukje dat die meer omhoog zat :P

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 13:17

ik ken dat tuig en heb het zelf ook liggen, eerste klas rot tuig, wat dus ook naar beneden zakt als ze moeten trekkne, hoe hoog je het ook hangt
Wat ik heb gedaan is een beugelriem om de draagriem en om de borst, dus die gaat eigenlijk ook om de hals heen en houdt het tuig hoog genoeg.

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 13:18

leuke foto's verder hoor, ziet er leuk uit :)