[AR] Charlie @ work

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Moonfight

Charlie @ work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-10 15:26

Ik en mijn mede-verzorgster mennen met onze verzorgshetlander, Charlie.
Dit doen we nu ongeveer 3 maanden, met super veel plezier van beide kanten:)
We zijn een poosje terug naar het bos geweest en hebben hem toen even zijn beentje laten strekken op het grasveld daar.
Ik ben niet de gene die ment, ik heb namelijk de foto's gemaakt;)

Het handdoekje onder het borstuig is omdat het borstuig toendertijd iets te groot was. (dit probleem is al verholpen;))

Nouja hier de foto's ;)

1. Meet Charlie
Afbeelding
2.
Afbeelding
3.
Afbeelding
4.
Afbeelding
5.
Afbeelding
6.
Afbeelding

_Sofie

Re: Charlie @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 16:42

Wat een leuke pony zeg!
Ziet er uit alsof jullie veel plezier hebben.
Ik vind het borsttuig wel erg laag hangen, maar dat geef je zelf ook al aan.
Nog een tip: probeer je handen iets hoger te dragen ;)

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 18:33

Niet vervelend bedoel hoor, maar misschien moeten jullie je eerst eens verdiepen in het mennen? Ik mis de zweep in de handen van degene die ment, borsttuig hangt zo ongeveer op de benen van het dier, broek hangt niet goed, en de handen mogen netjes gedragen worden.

Mennen is hartstikke leuk, maar ik kijk niet echt met plezier naar zulke foto's sorry. Die pony is trouwens wel echt onwijs leuk, en ik hoop dat jullie in het vervolg met wat meer verstand aan het werk gaan ;)

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 18:52

Jelleee schreef:
Niet vervelend bedoel hoor, maar misschien moeten jullie je eerst eens verdiepen in het mennen? Ik mis de zweep in de handen van degene die ment, borsttuig hangt zo ongeveer op de benen van het dier, broek hangt niet goed, en de handen mogen netjes gedragen worden.

Mennen is hartstikke leuk, maar ik kijk niet echt met plezier naar zulke foto's sorry. Die pony is trouwens wel echt onwijs leuk, en ik hoop dat jullie in het vervolg met wat meer verstand aan het werk gaan ;)

Helemaal mee eens ;)

Leuke shet dat wel

Moonfight

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-10 18:53

Jelleee schreef:

In de begin post staat al dat het borstuig inderdaad te laag hangt, en dan dit probleem al is opgelost.
Dus waarom dit dan nog herhalen?

Ook staat er in de beginpost dat ik niet de gene is die ment, dus gelieve geen commetaar op houding.

Aprils_joke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 18:56

ja maar je broek hangt ook te hoog

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 19:08

Ik herhaal het omdat ik het zie. Blijkbaar hebben jullie toch te weinig aan kennis anders was dat van de zweep, broek en handhouding ook wel opgelost.

En je kunt mijn commentaar over de houding gewoon doorgeven aan degene die ment ;) dan kan ze ermee aan de slag.

xJasmijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 19:11

volgesmij zit je tuig niet helemaal goed... :=

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 19:13

Ook ik vind de broek een beetje te hoog hangen! En de rest is ook al wel genoemd!

Wel een leuke pony zeg! :)

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 19:17

xJasmijn schreef:
volgesmij zit je tuig niet helemaal goed... :=

Niet helemaal??? Helemaal niet zal je bedoelen.

Ik zou zeker aanraden om les te nemen in het mennen. Is absoluut geen overbodige luxe.

Meeste is al genoemd!

Neusriem zit ook niet goed!

Het is een leuke pony, dat zeker. Maar echt....neem les.

Moonfight

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-10 19:42

Kijk als jullie dan zeggen dat er iets niet goed is, zeg dan ook waarom;)
Want anders helpen jullie mij er ook niet mee.
Je kan wel zeggen broek zit fout, neusriem zit niet goed maar waarom neemt er dan niemand de moeite om te zeggen hoe het fout zit.

Broek is al aangepast;).

Aprils_joke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 19:53

ik heb gezegt dat de broek ye hoog zit hoor
dus ik heb gezegt wat er fout is
en hoe hij fout zit ;)

Leinearthur

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 19:59

Wat een leukerdje heb je voor je lopen zeg!
ik zou inderdaad het borstuig hoger doen, de broek lager. En de neusriem 2 gaatjes lager :j

Moonfight

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-10 20:10

@ wopkelover: Ja, dankjewel daarvoor:) Was ook niet tegen jou gericht.
@ Leinearthur: Dankjewel daar kan ik wat mee:)

Divine

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 20:22

Moonfight schreef:
Je kan wel zeggen broek zit fout, neusriem zit niet goed maar waarom neemt er dan niemand de moeite om te zeggen hoe het fout zit.

Broek is al aangepast;).

Oke, bij deze: Je pony is maatje Shetlander, je tuig maatje Pony. Oftewel: je hebt een té groot tuig voor je pony. Dit uit zich in een te laag hangend borsttuig, wat (te zien aan de foto's), ook niet verder omhoog kan worden gegespt. De nekriem ligt ook te ver naar achteren, waardoor bij een smallere borst (kleiner dan de pony-maat die er in hoort), de voorkant naar beneden gaat hangen.

Hetzelfde geldt voor de broek: de kruis/lendenriem ligt veel te ver naar voren, deze hoort bovenop (of net iets voor) het kruis te liggen. De hoogte waarop ie hangt is op zich wel goed zo, als je em lager gaat hangen, gaat ie aan de achterkant alleen maar nóg lager hangen. En je wilt em natuurlijk niet op zijn hakken laten hangen. Principe is hetzelfde als bij de borst: te groot, dus gaat hangen.

Verder mag het schoftje iets meer naar achteren liggen, maar dat zal ook wel komen door het... ehm.. "buikje" van de pony ;) .

Neusriem een gaatje laten zakken is prettiger.

Het rijtechnische is al genoeg over gezegd, maar zo dramatisch is het allemaal nog niet. Leuke pony, met een leuk wagentje wat qua maat goed past. Grootste 'punt' is het té grote tuig, ik zou toch kijken naar een tuig in Shetmaat, in dit tuig verzuipt de pony.

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 20:36

Moonfight schreef:

Broek is al aangepast;).

De enige juiste tip is al meerdere malen gegeven!! Zoek GOED les.

Suzan_bobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 00:47

Neusriem hoort 2 vingers onder het jukbeen te zitten. Het borsttuig twee vingers boven de punt op het schouder gewricht en de broek een handbreedte onder de zitknobbel. Verder zou ik de strengen tussen de binnen en buitensingel doen,.... En tja, misschien is de beste optie een slag kleiner tuig te kopen. Het oogt in zijn geheel te groot voor de pony.