[AR] Mijn marathon debuut met Amber

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

boeflover

Mijn marathon debuut met Amber

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-10 20:40

Gisteren heb ik met mijn welsh A pony Amber voor het eerst meegedaan aan de indoor marathon in westdorpe.

Ik heb Amber zelf beleerd voor de wagen ongeveer 1 jaar terug maar ze heeft er nog maar een keer of 15 voor gestaan ivm dracht, veulen en weinig tijd. Ik heb ook lange tijd niet gemend en ben dus ook nog niet zo ervaren. Mijn paardrijinstructrice had me uitgenodigd om samen met haar daaraan mee te doen gewoon voor de lol, zij zou meedoen met haar mini shet dus mijn pony kon er gemakkelijk naast in de trailer. Zo gezegd zo gedaan, wagentje op de aanhanger, pony's in de trailer en gaan.
Was van te voren verschrikkelijk zenuwachtig, ik mocht namelijk met haar wagentje rijden (mijn eigen concourswagentje lijkt me niet zo geschikt) dus was doodsbenauwd om vast te komen zitten in de vaste hindernissen met mijn stuurmanskunsten :)). Gelukkig werd bij aankomt al duidelijk dat er maar 1 vaste hindernis in de bak stond en de rest pilonnen waren. pfeww!
Eerst als groom meegereden met mijn instructrice dus kende het parcours al redelijk uit mn hoofd voor de start :)
Amber vond het inrijden al verschrikkelijk spannend, ik had nog nooit met haar tussen andere wagentjes gereden dus die draaiende wielen en vreemde terrein maakte dat ik de eerste rondjes alleen maar hard kon draven, pas later konden we ook echt warmstappen :))
Het eerste rondje rustig gereden, Amber keek der ogen uit naar de bloemen die langs iedere hindernis stonden, maar met wat aanmoediging ging ze er toch vrij gemakkelijk doorheen :D
Het tweede rondje wist ze precies wat ze moest doen, oren naar voren en vliegen maar! Hoefde haar amper aan te sporen voor een galopje en ze liet zich ook super makkelijk terug nemen e.d. *D

Afbeelding
Afbeelding ze wilde alleen maar in hele harde middendraf draven
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding Big smile en super trots op poown na het eerste rondje :D

Afbeelding geconcentreerd en extra ruim door de vaste hindernis heen
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Wat me op de foto's pas opvalt is dat mijn borsttuig nogal laag hangt, die kan volgens mij wel een gaatje hoger?
En manen zijn in racemodel omdat ze een stuk had weggeschuurd, ziet er dus nogal lomp uit maar groeit wel weer bij :o

Wij en de pony hebben iig heel veel plezier gehad!
Uiteindelijk waren we 15e met een tijd van 2.58 en 2.29 m. (2:10 was binnen de tijd) en 5 stafpunten (1 balletje?).

Poeltje

Re: Mijn marathon debuut met Amber

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 20:54

Het borsttuig mag inderdaad wel iets hoger. :)

Wat een ontzettende leuke pony en het ziet er erg goed uit voor de 1e keer. Lekker blijven oefenen. Veel plezier verder.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 21:17

Dat heeft ze erg netjes gedaan voor de eerste keer, leuk hoor!
Dat je borst 'een gaatje hoger kan' of 'iets hoger kan' is eerlijk gezegd een understatement; hij mag echt een flink stuk omhoog, ze trekt nu met haar schouder ipv. met haar borst. Wees niet te bang om hem te hoog te hangen, de luchtpijp wordt niet erg snel gehinderd. Gok zo'n 3 gaatjes minimaal naar boven, als het niet nog meer is.
Je broekriem zou ik ook iets verder naar voren leggen als dat mogelijk is. Verder valt mij op aan de foto's dat het lamoen gevaarlijk kort in de lichtogen hangt; zitten er wel stophaken op dat lamoen? Het is natuurlijk niet je eigen wagentje, maar het ziet er niet lekker uit.

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 22:39

ik zag je naam op de startlijst maar wist niet dat je weer aan het mennen was geslagen. Ik was er pas smiddags dus heb je niet zien rijden ziet er wel leuk uit op de foto's!! Ik vond alleen de bak heel zwaar maar daar had je met de 2 wieler niet zo veel last van denk ik?

Suzan_bobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 22:52

Het borsttuig kan zeker een stukje omhoog! Ook de broekriem oogt niet heel prettig op deze manier. Wel erg braaf dat ze het zo ff doet :D Ziet er verder leuk uit.

boeflover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-10 23:05

Maisie schreef:
ik zag je naam op de startlijst maar wist niet dat je weer aan het mennen was geslagen. Ik was er pas smiddags dus heb je niet zien rijden ziet er wel leuk uit op de foto's!! Ik vond alleen de bak heel zwaar maar daar had je met de 2 wieler niet zo veel last van denk ik?

hoi maaike,

ben ook totaal niet fanatiek hoor, ben niet zo'n ster in mn tijd in delen.. Maar Amber wordt ook nog een aantal keer per week onder het zadel gereden dus conditie heeft ze gelukkig genoeg. Dat de bak zwaar was hadden we idd helemaal geen last van, dit karretje was voor am een makkie en dat was goed te merken aan het tempo. Zag dat jij 3e was geworden, gefeliciteerd!
Vond het erg leuk om is een keertje te doen, en is ook zeker voor herhaling vatbaar! (ms 11 dec. bij de kroo als er nog plek is). Helaas niet de middelen om het serieus te gaan doen (en qua tijd zit ik dan ook weer in de knoop dus heeft ook geen zin om alles aan te gaan schaffen), maar zo voor de leut is het ook leuk :)
Zal idd de volgende keer wat beter kijken naar mn tuig, we hadden maar een half uurtje om om te spannen en in te rijden en het is dus niet mijn kar dus niet alles zat even lekker. Vind het wel raar dat mn borsttuig zo laag blijkt te zitten op te foto's, het is mij iig niet opgevallen en heb er ook geen mensen over gehoord en ook voor mn eigen kar zit ie volgens mij wél goed? Maar ga toch nog is een paar gaatjes erbij maken en is wat passen en meten voor de juiste afstelling.

Suzan_bobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 23:06

Heb je foto´s van haar voor je eigen kar?

boeflover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-10 23:28

Suzan_bobar schreef:
Heb je foto´s van haar voor je eigen kar?

[AR-ITP] Welsh A Amber voor het eerst voor de (concours)wagen!
kon alleen deze foto's vinden voor de wagen, allemaal erg ver weg maar lijkt daar toch minder laag te hangen als voor de sulky (en weet zeker dat hij daar op hetzelfde gaatje zit).
maarja zoals als gezegd, zal er is wat gaatjes bij maken en is wat gaan verstellen want dit klopt gewoon niet helemaal.

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 23:32

ja je borst mag wel wat omhoog. Je moet wel opletten want je mag niet op elke marathon met 2 wieler starten of wil je dan met je concourswagen rijden?

Ja ik was nog 3e stond er zelf ook van te kijken kende er ook niet heel veel van de startlijst.

boeflover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-10 23:35

o dat wist ik niet zullen we dan idd op moeten letten. met mn concourswagentje lijkt me niet zo slim met vaste hindernissen (al zou ik het met dit parcours wel aangedurft hebben) en is ook lastig met vervoer (past nl. net niet op de aanhanger en ik en mn vriend heeft geen be rijbewijs dus we kunnen ook niet met 2 trailers rijden).

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 16:46

Super leuke pony ziet er gezellig uit!
Citaat:
Het tweede rondje wist ze precies wat ze moest doen, oren naar voren en vliegen maar! Hoefde haar amper aan te sporen voor een galopje en ze liet zich ook super makkelijk terug nemen e.d.
wat zijn ze toch slim he ;)

Je moet anders even na-rekenen hoe de verhouding van je trailer en de auto is, of je niet, ondanks je B rijbewijs, met een trailer of grotere aanhanger kunt rijden -:) .

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 17:22

Leuk paardje heb je hoor, knap gedaan voor de eerste keer. ;)

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 18:28

Heb de foto's uit het andere topic even bekeken, en daar valt het inderdaad iets minder op omdat de foto's van zo ver weg zijn genomen. Niettemin, als je goed kijkt vind ik ook daar het borsttuig te laag hangen. Denk dat je hem dus zowiezo altijd al wat te laag hebt hangen. Ik zou er idd meer gaatjes bijmaken, en hem dan een paar gaten hoger gespen. :) Evt. dan een foto maken en hier neer zetten.

_Margarita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 13:41

Ziet er erg leuk uit!

Alleen ik heb altijd begrepen dat je alleen mee mag doen met een indoor met een 4 wielige wagen en rem.

Rosiewozie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 14:09

Ziet er leuk uit hoor, jullie hebben er duidelijk lol in!

Naast het borsttuig vroeg ik mij ook af of er wel een zweng aan het koetsje zit? Dat is niet zo goed te zien maar anders zou ik dat zeker er aan laten maken. Als de strengen aan een vast punt vast zitten dan komt er best een behoorlijke schuifkracht op de schouders zelf terecht die normaal wordt opgevangen door de zweng.