[AR] Snertrit

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Lacuna

Snertrit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-10 09:43

Ja, zaterdag was het dan zover. De laatste rit van het jaar van onze vereniging: de Snertrit.
Vrijdag de auto van mn pa al opgehaald om even mee te oefenen. Tis een automaat en ik heb zelf gewoon een schakelautootje, dus dat was even wennen.
Zaterdagochtend vroeg naar de pony toe. Alles in de auto gemikt, trailer erachter, pony erin en op weg!

Daar aangekomen beginnen we altijd met het in delen uit de auto halen en vervolgens terug in elkaar schroeven van mn karretje. Iets wat de meeste fotograven bijzonder leuk vinden om op de foto te zetten. Elke rit heb ik wel zo'n foto ertussen, haha!
Afbeelding

Even later staat dan toch de pony voor de wagen en zijn we bijna klaar voor vertrek.
Afbeelding

We hadden echt heerlijk weer, dus het was volop genieten
Afbeelding

Afbeelding
Stoere shet voor de wagen ;)

Afbeelding
Ja, soms probeert hij wel om de picknickmand op de wagen voor ons te plunderen...
Nee, de man voor ons zn km-tellertje was kapot, dus hij wist niet hoe hard we gingen. Die dacht dus "oh, beetje rekening houden met dat shetlandertje wat meeloopt" maar Sun vond het tempo gewoon te langzaam.

Afbeelding
Als je een groot paard hebt, dan komt ie precies mooi met zn hoofd boven de railing...
Wij hebben geen groot paard ;)

http://s70.photobucket.com/albums/i116/r0s4nn3/Snertrit/DSC_1262.jpg

Afbeelding
Aangekomen bij de eerste stop

Afbeelding
paard netjes ingepakt en wel, groom keurig ervoor...
Ik ben al gauw de keuken ingedoken om oliebollen voor ons te scoren. :Y)

http://i70.photobucket.com/albums/i116/r0s4nn3/Snertrit/DSC_1319.jpg
Ook nog even onze eigen voorraad plunderen. Die arme pony moest het allemaal maar meesjouwen.

Natuurlijk wilde mn vriendin ook een stukje mennen, dus het tweede deel van de rit heeft zij de leidsels in handen gehad.
Afbeelding

Afbeelding
Zoek de shetlander!

Afbeelding
Op weg naar de volgende stop

Afbeelding
Das altijd een mooie gelegenheid om even met elkaar bij te kletsen natuurlijk :)

Afbeelding
En weer terug naar huis! :D

Al met al weer een prachtige rit.
Nog vreselijk gelachen, ik rij Sun hier met zn bertha tuigje omdat ik graag wil weten hoe dat zich houdt op langere ritten. Ik denk erover om dat aan te schaffen als tweespantuig zodat ze eerst eens kunnen proberen en kijken of de mannen het in het span wel met elkaar kunnen vinden en dan kan ik daarna een echt mooi en fijn tuig voor ze aanschaffen. Krijg ik van een hoop menners te horen "Ohh, wat een mooi tuig" waarop ik dan antwoord "uhh, ja das mn tuigje dat de paardjes die we aan het beleren zijn kapot mogen trekken..." ;)

Groetjes, lacuna

b485

Re: Snertrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 09:58

Lekker warm ingeduffeld. Die smoutebollen zullen best wel gesmaakt hebben. Je pony houdt die grote spannen netjes bij :-)

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 10:21

Wat ziet dat er gezellig uit :) En hij houdt de grote paarden idd mooi bij!

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 10:24

Ik post normaal nooit hier, maar moet zeggen dat ik jullie wel heel stoer vind zo tussen al die grote paarden! :D
En dat tuig staat hem goed. :)

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 10:24

leukk! :)
vroeg me inderdaad af waar je tuig gebleven was :oo
hij is wel stoer zo tussen de grote paarden :D

Lolleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 10:29

Haha, leuk hoor!

Die zoek de shetlander is net zo'n wallie plaatje, alsof het er maar serieus tussen gefotoshopt is en er totaaaal niet bijhoort! Wel erg leuk om te zien.
(en wat zitten er mooie menwagens tussen zeg!)

Lisanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 12:18

ziet er leuk uit!

Knappe poownie heb je toch ! <3

eefielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 13:31

Ow jaloers... :7

Ik wil ook zullke ritten rijden, wat heerlijk! En de shet houd zich inderdaad erg goed tussen de grote aanspanningen. en jullie lekker ingepakt, echt leuk om te zien. Maar eh... waar is de snert?

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 13:46

hier ook jaloers :D.. ziet er super gezellig uit :D

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 14:44

Hahaha, leuk. Vooral die foto met zoekplaatje (en jouw muts valt meer op als de pony)
Van een bertha tuigje vind ik altijd dat het er op een afstandje leuk uit ziet maar als je het in je handen heb, het goed bekijkt het tegen valt en de pasvorm ver te zoeken is.

Lacuna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-10 15:13

Bedankt!
Uhh... de snert was in de kantine, maar daar hadden we niet echt geweldige foto's van. Maar vooruit, hier zitten de mannen in elk geval aan een kop snert.
http://demenners.nl/pics/snert2010/dsc_8029.jpg

Tja, dat bertha tuigje. Voor de prijs valt de kwaliteit me eigenlijk alles mee. Natuurlijk, het is lang niet zo mooi als mijn andere tuig, maar die was dan ook gewoon in een andere prijsklasse.
Tot nog toe echter is de pasvorm op de pony's waar ik het voor gebruik prima gebleken. Sun draagt dan wel een flinke borstbeschermer, maar dat komt omdat meneer een gevoelig huidje heeft en de borst geschoren is. De singelbeschermer draagt hij omdat de neopreen singel van het zadel een schuur/brandwondje heeft achtergelaten, en een schoftbeschermer draagt hij altijd als ik op langere ritten ga (en vaak eigenlijk ook als ik korte ritten maak) Sun loopt er echter net zo fijn onder als onder het luxe tuig, en geloof mij; meneer is echt een miep als het om pasvorm of schuren gaat :)
Ook bij de merrie die het draagt omdat ze momenteel beleerd wordt ligt het goed. Het houdt zich ook goed ondanks wat uitingen van ongenoegen van de merrie :Y)
Heb ondanks dat het toch minstens 2xpw gebruikt wordt nog geen rafels of iets gevonden. Wel zijn de gespen al aan het roesten. Nu moet ik er ook bij zeggen dat dit tuigje door meerdere mensen gebruikt wordt (waaronder mijn bij-mensters en de verzorgster van de shetlandermerrie) en dat de verzorging van dit tuigje dus ook zeker niet optimaal is. Al met al houdt het zich tot nu toe toch echt boven verwachting. :)

groetjes, lacuna

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 19:54

leuk hea snertritten. mn zusje en ik hebben der morgen ook 1 maar we gaan gewoon onder t zadel.
maar je hebt een aardig grote shet of niet?

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 18:01

Leuke shet. Ik snap nu die dikke brede band voor de boeg.
Wat jammer van de foto op de brug van die vieze, geroeste brugleuning.

Ekeif96

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 18:10

Wat een schatje <3
Ziet er heel erg leuk uit!
Vooral die foto, "zoek de shet" Whahahah heel erg leuk!!!

nathalie_v

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 23:58

Wat een ontzettend leuke foto's zo bij elkaar!! Geeft een goede indruk van de sfeer!!
Inderdaad de foto van zoek de shet is erg leuk!!
Bij de 1ste foto snap ik dat mensen staan te kijken hoe jij je kar in elkaar aan 't zetten bent haha,, 'normaal' gezien rijden mensen 'm van de trailer af, maar dit is een super oplossing!!
Het is inderdaad een heel mooi tuig... Zonde als die kapot word getrokken!! haha
Heel veel plezier met 'm!!