Vrijdag de auto van mn pa al opgehaald om even mee te oefenen. Tis een automaat en ik heb zelf gewoon een schakelautootje, dus dat was even wennen.
Zaterdagochtend vroeg naar de pony toe. Alles in de auto gemikt, trailer erachter, pony erin en op weg!
Daar aangekomen beginnen we altijd met het in delen uit de auto halen en vervolgens terug in elkaar schroeven van mn karretje. Iets wat de meeste fotograven bijzonder leuk vinden om op de foto te zetten. Elke rit heb ik wel zo'n foto ertussen, haha!

Even later staat dan toch de pony voor de wagen en zijn we bijna klaar voor vertrek.

We hadden echt heerlijk weer, dus het was volop genieten

Stoere shet voor de wagen

Ja, soms probeert hij wel om de picknickmand op de wagen voor ons te plunderen...
Nee, de man voor ons zn km-tellertje was kapot, dus hij wist niet hoe hard we gingen. Die dacht dus "oh, beetje rekening houden met dat shetlandertje wat meeloopt" maar Sun vond het tempo gewoon te langzaam.

Als je een groot paard hebt, dan komt ie precies mooi met zn hoofd boven de railing...
Wij hebben geen groot paard

http://s70.photobucket.com/albums/i116/r0s4nn3/Snertrit/DSC_1262.jpg

Aangekomen bij de eerste stop

paard netjes ingepakt en wel, groom keurig ervoor...
Ik ben al gauw de keuken ingedoken om oliebollen voor ons te scoren.

http://i70.photobucket.com/albums/i116/r0s4nn3/Snertrit/DSC_1319.jpg
Ook nog even onze eigen voorraad plunderen. Die arme pony moest het allemaal maar meesjouwen.
Natuurlijk wilde mn vriendin ook een stukje mennen, dus het tweede deel van de rit heeft zij de leidsels in handen gehad.

Zoek de shetlander!

Op weg naar de volgende stop

Das altijd een mooie gelegenheid om even met elkaar bij te kletsen natuurlijk

En weer terug naar huis!

Al met al weer een prachtige rit.
Nog vreselijk gelachen, ik rij Sun hier met zn bertha tuigje omdat ik graag wil weten hoe dat zich houdt op langere ritten. Ik denk erover om dat aan te schaffen als tweespantuig zodat ze eerst eens kunnen proberen en kijken of de mannen het in het span wel met elkaar kunnen vinden en dan kan ik daarna een echt mooi en fijn tuig voor ze aanschaffen. Krijg ik van een hoop menners te horen "Ohh, wat een mooi tuig" waarop ik dan antwoord "uhh, ja das mn tuigje dat de paardjes die we aan het beleren zijn kapot mogen trekken..."

Groetjes, lacuna