[AR] Fries Irma voor het eerst aangespannen op bokt!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

maria1991

Fries Irma voor het eerst aangespannen op bokt!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-10 21:18

Na een lange zoektocht voor een goed, mooi tweedehands tuig. Ik wil op cursus, of in ieder geval menlessen nemen. De eigenaar heeft ook al heel wat paarden beleerd vroeger, toen ze nog met paarden werkten in de landbouw. Dus samen zijn we gisteren voor het eerst gaan mennen. Hij heeft echter alleen ervaring met de oude boeren gareeltuigen en dus niet met dit marathontuig. Om het alvast eens te voelen heb ik haar dus opgetuigd. Ik heb de broek (om Irma daar ook aan te wennen) aangedaan en vastgemaakt aan het borsttuig met een beugelriem. Soms moet je creatief zijn :D Irma liep ontzettend netjes en was super trots op dr. Het enige wat ik niet helemaal lekker vond zitten was het bit. Dat lijkt me iets te smal. De scharen komen net niet tegen de mond aan, maar het scheelt niet veel. verder zou ik jullie vragen om een kritische blik naar de ligging van het tuig te werpen. Ligt het zo goed of moet ik er nog wat aan verstellen? Nou hier de foto's:

1Afbeelding
Eerst een vlechtje leggen!

2Afbeelding
Dat duurt laaaaaaaaang :Z

3Afbeelding
De baas ook even.

4Afbeelding
En ik!

5Afbeelding
Mooi vierkant!

6http://www.mijnalbum.nl/Foto-EAIAQ34O.jpg

7Afbeelding
zelfs n klein galopje!

8Afbeelding
lekkere nek! (let op bit)

9Afbeelding
rustig drafje, fijn beeld vind ik.

10Afbeelding
goed achterbeen.

Dat was het weer zo! Hoop op goede reacties! Bedankt voor het kijken. Ik ben in ieder geval mega trots op mijn lieverd <3

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 21:21

Borsttuig mag iets lager, als er bij het bit aan elke kant een kleine halve cm uitsteekt zit het goed. Leuk hoor! Mooi diertje.

Maisie

Re: Fries Irma voor het eerst aangespannen op bokt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 22:31

mee eens borsttuig mag lager verder zit het zover ik kan zien wel netjes. Ziet er verder ook mooi uit hoor !!!

maria1991

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-10 10:31

Ja ik vond het inderdaad ook wat hoog zitten, zal het een gaatje naar beneden doen. Bedankt voor de reacties.

Soowfii3

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 23:00

mooi paardje ,
ik ga geen commentaar op de uitrusting geven ,
ik vind het sjiek , goe bezig zo ;)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 00:04

Wat een lekker ding (en ik ben nu niet echt zo'n friezen type, dus dat zegt wat ;) ).

Weet het niet met je borsttuig, hij zit wel mooi op de overgang borst / hals en doordat ze zo'n heerlijke nek en zo'n stoer boeg heeft lijkt het wat te hoog maar kan maar zo toch goed zijn (zeker als er straks een wagen achterhangt)....

Bit is zo niet te zien. Officieel zegt men, bij paardenmonden dat je een vinger tussen schaar en mond moet kunnen leggen. Als dat kan, is het bit breed genoeg.

Nou ben benieuwd hoe ze er straks uitziet voor de wagen !

Suzan_bobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 23:08

Ik ben ook erg benieuwd naar foto´s voor de wagen strax. Zal een mooi plaatje worden. Ik zou het borsttuig strax voor de wagen eens bekijken, dan kan het wel eens heel anders zitten. De strengen lopen als het goed is wat naar beneden en dan lijkt het wel goed te zitten. (Gewoon ff uitproberen en kijken hoe het zit)

maria1991

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-10 13:07

Bedankt voor de reacties. Ik heb het borsttuig een gaatje lager inmiddels (zie nieuw topic).

Ik heb voor de zekerheid bitringen gekocht, die ga ik er zo eens even met een hoop geweld proberen op te zetten..(zo een hekel aan)

Bedankt voor de complimenten!

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 23:09

Ben ik de enige die zegt dat het borststuk gewoon te klein is voor dit paard? Of zie ik dat verkeerd door dat het dier zo'n enorme hals heeft :9 .

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 23:20

Leuke fotó's :D

Cowgirl daar ben ik het ook wel mee eens ;)

EliseLukas

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 23:02

Cowgirl schreef:
Ben ik de enige die zegt dat het borststuk gewoon te klein is voor dit paard? Of zie ik dat verkeerd door dat het dier zo'n enorme hals heeft :9 .

Ben ik het mee eens.

Irmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 18:17

Mooi paard, en het ziet er goed uit!
Haar naam lijkt wel wat op mijn naam haha ;)

maria1991

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-10 23:06

Dank u dank u. jaa haar nek rijst echt de pan n beetje uit. Je zou dr bijna voor hengst aan kunnen gaan zien. Ik ben nog een lek op mengebied, maar te klein lijkt het me zeker niet. Misschien lijkt het wat smal in vergelijking met haar forse borst/hals, maar ik heb nog genoeg gaatjes over. Dacht dat het zo was dat als je dacht dat het eigenlijk te hoog zat, dat het dan goed zat. Wat een gedoe zeg:p maargoed ik zal het nog es wat verstellen, misschien oogt het dan beter.