Ik ben van woensdag 21 juli 2010 tot zondag 25 juli 2010 naar de Veluwe geweest met de haflingerclub. We verbleven in de Woody Ranch in Uddel, dat is 3 uur rijden van hier.
Iedereen had zijn haflinger bij, maar ik moest weer lekker anders doen: ik nam mijn witte welsh pony mee

Maar...niets is minder waar. Romeo heeft de 5-daagse zonder problemen meegedaan!

Iedereen kreeg een plattegrond van het gebied zodat we gemakkelijk de weg zouden vinden. Iedere avond werd er een routebeschrijving gemaakt die de volgende dag gereden zou worden. De eerste dag zijn we gewoon in groep gaan rijden, het was zo'n 20 km, een beetje om de bossen te leren kennen.
Die avond, bij de 'vergadering' werd er tegen me gezegd: "Lotte, wij gaan zo ongeveer rijden *wijst route aan*, maar je kleintje gaat dit nooit kunnen, dus jij kan zo rijden *wijst véél kortere route aan*.
Ik heb vriendelijk bedankt en gezegd dat ik zelf wel zou zien hoe ik ging rijden. Romeo deed het zo ontzettend goed dat we de 2e dag 36 km hebben gereden, Romeo was niet eens bezweet

Toen waren de mensen al verbaasd, maar ze zeiden allemaal: "We zijn nog maar op de 2e dag hé, wacht maar af..."
De 3e dag kregen de paarden rust, anders zou het een beetje te veel worden. De 4e dag ging weer zo goed, we hebben 30 km gereden zonder problemen. Romeo was niet moe te krijgen, maar ik wou hem toch zeker niet overbelasten. De 5e en laatste dag hebben we 25 km gereden omdat we niet veel tijd hadden, alles moest nog ingeladen worden.
Vooral de laatste dag hoorde ik op de achtergrond mensen tegen elkaar zeggen: "

Iemand van de club zei ook tegen me: "Toen je Romeo 3 jaar geleden kwam laten zien, dacht ik: "jezus wat heeft die gekocht, zo een lelijk ding!", maar ik moet op mijn woorden terugkomen hoor, het is een prachtbeest! Ik heb er werkelijk niets op aan te merken! Als de fokker hem nu ziet, zal die spijt hebben dat hij Romeo heeft weg gedaan! Hem zou ik zeker en vast willen kopen, hij is ideaal voor mijn kleinkinderen en het is een perfecte menpony met karakter."
Pff daar doe je het toch voor hé

Gisteren hadden we de paarden nog 1 uur op de wei gezet voordat ze de vrachtwagen op gingen. Andere paarden stonden te slapen in de wei en zouden liefst geen poot meer verzetten. Maar wie moest weer anders doen? Uiteraard ja, Romeo

Maar goed, ik heb mijn verhaal gedaan (of toch het belangrijkste deel, ik kan nog véééél meer vertellen

Mooi wit gewassen

Meisje van 11 jaar heeft 25 kilometer gemend, ze vond het geweldig!

Genieten van de prachtige bossen

Even kijken waar we ons bevinden

Romeo hield ineens bruusk halt, toen hoorden we ook wat in het bos maar konden niets zien...

....en plots steekt er in de verte een dik everzwijn het boswegje over, gevolgd door 6 kleintjes. In het midden van het paadje kan je een klein bruin baby-everzwijntje zien rennen.

De sherry-stop: voor de meeste menners het belangrijkste moment van de dag

En weer verder op pad... het wegje liep zo ver als je kon zien.

Even poseren

Zijkant

Uiteraard eerst rollen nadat we hebben uitgespannen

Sherry-stop

10-jarig meisje dat met Romeo ment, ze komt iedere vakantie naar de eigenaars van mijn vz-paardjes. Ze woont in Parijs maar is van Ivoorkust.

Onderweg naar huis gingen we even controleren hoe het met de paarden ging, dus even aan een tankstation van de snelweg af. Zien we plots een paar jeeps heen en weer crossen langs de autostrade, we vonden het al zeer raar... Komt er plots een varken tevoorschijn!
Politie was al gebeld, ze moesten het dier proberen te vangen, maar hoe vang je een varken die helemaal van de kaart is?
http://img101.imageshack.us/img101/4071/p7250183.jpg
Het was een onvergetelijke vakantie en zeker voor herhaling vatbaar! Romeo heeft ontzettend zijn best gedaan

Bedankt voor het lezen!
Groetjes Lotte