[AR] Eefje voor de wagen!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

eefielover

Eefje voor de wagen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-10 09:36

Hoi hoi,

Lang getwijfeld of ik dit wel zou plaatsen, aangezien het filmpje alleen maar gemaakt is voor mezelf om te zien waar het em in zit dat ik maar niet confortabel met de tweewieler kan rijden. Ik rij 9 van de 10 keer alleen, en erachter kan ik niet goed zien of alles goed zit.
Nu ben ik stiekum toch wel heel benieuwd wat jullie van het plaatje vinden en of jullie tips, aanwijzingen enz. hebben.

Eefje staat al zo'n 4 jaar voor de wagen. We hebben altijd heel recreatief gereden(zie profiel ;) ). 15 juni heb ik toch mn koetsiersbewijs gehaald en daar zo veel van geleerd en zooo veel enthousiastme en motivatie uit gehaald dat ik toch serieuzer ben gaan rijden en in de toekomst een wedstijdje mee wil pakken(dress/vaardigheid).

Eefje heeft vorig jaar spat gehad, en liep ineens op 3 benen. Ze heeft een half jaar rust gehad en is behandeld, en sindsdien loopt ze niet meer kreupel o.i.d. maar ze is er heel voorzichtig van gaan lopen. Ze kan prachtig lopen en aan de longe lukt het me ook om dit eruit te krijgen. Vrij gemakkelijk zelfs. Maar voor de wagen blijft ze voorzichtig. Nu is ze op het filmpje ook echt aan het drammen, vandaar dat ik haar af em toe zo inhoud. Achteraf had ik haar lekker moeten laten lopen en van haar enthousiasme gebruik moeten maken :P , maar voor het doel van dit filmpje wilde ik niet dat ze ging zitten hupsen maar netjes duidelijk gescheiden gangen liep.

Met het wagentje ben ik bezig of ik deze verder aan ga passen zodat het beter zit, of dat ik toch overga op een vierwielig wagentje, maar gezien ik vaak alleen op dit veldje rijd vind ik een tweewieler wel een veel fijner idee.

Nou genoeg info, zie hier het filmpje. Geluid uit, we kletsen en de filmster is verkouden :+ ..

Graag jullie reacties..

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 11:16

Eefje is gaaaaaf !! leuk paardje waar je nog heel wat uit kunt halen *D

En een mooie wagen hoor !

eefielover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-10 11:39

Heej thanks, ben ook na 5,5 jaar nog altijd verliefd op dr.. <3

Ik had jou nog ge-pmt over je nieuwe wagen.. zit dus zelf zooo te twijfelen of ik deze hou of een vierwieler koop. Ik ben gek van dit wagentje maar ik krijg hem als ik er alleen op zit gewoon niet perfect in balans. Heb HCA al gemaild of hij nog aanpassingen kan doen, maar daar heb ik nog niets van gehoord. Ga ik zo nog maar een keertje bellen, dat schiet wat meer op... ;) Nog tips daarvoor? En klopt mn tuig zo? Volgens mij wel, maar misschien kijk ik ergens over heen..? :o

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 14:56

Kan je bankje niet nog iets zakken, dan komt je wagen beter in balans, dus misschien kan HCA er kleinere luchtveren onder maken, dan zakt je bankje, en is hij beter in balans, nu klappert hij wel in draf he ?!
Dat is dan denk ik wat minder.
Verder wel een superwagen hoor, maar als je zeker wilt dat hca er iets aan doet, kun je het beste even een afspraak maken dat je erheen gaat met pony en wagen, om daar te kijken wat er mogelijk is. *D

eefielover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-10 16:22

Klapperen doet tie zeker. Daarom zit ik ook niet tegen de rugleuning aan, om mn rug te sparen, maar comfortabel is dat natuurlijk niet. Bovendien krijgt eef dezelfde schokken als ik te verwerken en dat zou ik graag anders zien. :o

Het bankje kan alleen naar voren en naar achteren door middel van dit systeem.
Afbeelding
Nu staat tie op met zn twee-en rijden. Als ik alleen rijd gaat het bankje nog 1 gaatje naar achteren. Dan kan die nog één gaatje verder naar achteren, maar dan kan ik met mn voeten niet goed meer bij de voorplaat, en dreigt tie weer te veel naar achteren te kiepen. Daar zou ik dus graag een soort rail systeem voor willen hebben, zodat ik dit vanaf de wagen veel subtieler aan kan passen.

Heb HCA aan de lijn gehad. Ze gaan er zo snel mogelijk naar kijken, maar ze hadden het erg druk. Ik hoor het dus nog. Even langs gaan met de wagen is niet zo heel gemakkelijk voor mij te regelen, dus ik wil eerst graag weten wat de diverse mogelijkheden zijn en wat de kosten daar ongeveer van zijn. Zo is ie ook maar 120 cm breed, en voor een eventuele wedstrijd moet tie toch 125 cm zijn. Als dat niet te realiseren valt, moet ik zowiezo naar iets anders gaan kijken.

Ach ooit komt het wel goed :o

eefielover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-10 11:25

Dan hier een foto van hoe ze gisteren tijdens het longeren aan het sjouwen was... ze kán het wel :o Alleen dat buikie he? dat zit toch in de weg :+

Afbeelding

Verder niemand die nog wat over 't plaatje zeggen wil?

L_Rivaldo

Re: Eefje voor de wagen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 20:23

Je hebt een heerlijk bontje :D.. jammer dat ze niet 7 cm groter is hihi :P..

Klopt precies met mijn pony's blesje en 4 witte beentjes :D
Je hebt haar leuk aan het lopen :D

eefielover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-10 20:28

Nou das ook toevallig :+ .

Haha thanks! tis pas de derde keer dat we een beetje serieus rijden. voorheen reed ik alleen buiten, relaxed rechtuit.. :o

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 21:36

Wat een mooie tweewieler en leuke pony! Ze loopt er mooi voor hoor.
Citaat:
Zo is ie ook maar 120 cm breed, en voor een eventuele wedstrijd moet tie toch 125 cm zijn.

Pas in 2012 of 2013 hoor. Dus als je volgend jaar wil starten moet dat geen problemen opleveren. Zou het gewoon doen.

Tja en een buik....mijn pony's hebben er ook nogal 'last' van, tja het is nu eenmaal weideseizoen :Y)
Geen echt excuus natuurlijk maar goed ;)

eefielover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-10 22:13

thanks voor je reactie :D

Ja maar als die breedte niet makkelijk naar 125 te maken is ga ik er verder ook niets aan laten verbouwen. Dat kost me dan nu geld en moet ik over 2 jaar alsnog een andere wagen kopen.. vandaar ;)

Heb voor nu ook al aan een ander tuig zitten denken, waarvan de gespen van de veiligheidslichtogen kleiner zijn dan die ik nu aan mn huidige tuig heb, zodat daar ook nog meer in te verstellen valt. Dat maakt misschien het evenwicht opzoeken makkelijker..

Eef werkt elke dag zeker een half uur.. er is echt niet tegen die buik in te werken! Zeker niet nu ik het voorjaar niets heb kunnen/mogen doen vanwege dr hoestaanvallen en de medicatie daarvoor. }:0

eefielover

Re: Eefje voor de wagen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-10 09:41

Joehoe, vanavond telefonische afspraak met HCA! Ik ben zeer benieuwd wat hij voor mij, eef en mn wagentje kan betekenen.. :D

eefielover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-10 09:28

Helaas, als ik mn wagentje moet laten verbouwen, kan ik voor die kosten beter een nieuwe kopen. HCA raad mij de bekende HCA sulky aan, Dat lijkt me ergens ideaal, maar ik heb ook het idee dat je niet zo makkelijk afstapt van zo één. En daar kan ik ook geen wedstijdje mee rijden.
Maar eigenlijk zou ik eens zo'n sulky bij een van jullie willen proberen. Even kijken of het echt zo geweldig is als men zegt.. :o

Dus nu ga ik toch vandaag maar eens kijken naar een zilco tuig, zodat ik mn lamoen iets hoger kan hangen.

Verder gaf HCA de tip om voor voorlopig wat op te lossen/ te proberen, om een zak met zand te maken, en die onder het bankje te hangen. Dan zit er al wat meer gewicht dan alleen mijn 55 kilo, en zou die wat beter kunnen gaan veren. Dus dat ga ik nu maar even proberen. Op naar de markt, voor hele stevige stof :+

eefielover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-10 12:17

Update;

Ik heb een HCA sulky tweedehands kunnen scoren!! Vanmiddag uit proberen.. ik ben zeeer benieuwd.. :D :D :D