[AR] Miro voor de mijn splinternieuwe recreatiewagen

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

AnjaKos

Miro voor de mijn splinternieuwe recreatiewagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-10 09:57

Na 10 weken was het dan zover...ik kreeg Do een telefoontje uit Polen of ze mijn kar konden leveren.
Vrijdag om 12.30 was ie er dan eindelijk...en hij is mooooooi!!
Hij loopt super licht, kleur is top (iets lichter dan ik gehoopt had) en hij is stabiel en stevig.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gisteren hebben we 'm getest met Miro en zijn nieuwe Libby's tuig.
Reed heerlijk, rem doet het goed en het zit toch wel een stuk lekkerder als de schokkende tweewieler ;)
Mijn vriend is niet zo'n ster in foto's maken dus echt goed zijn ze niet maar dat komt nog wel...dan wil ik ook in passende kleding op de bok zitten.
Afbeelding
Afbeelding

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 11:23

Nou, dat ziet er super uit, geweldig hoor.
Ik hoop dat je veel plezier zult hebben met je nieuwe wagen ! *D

VERAx

Re: Miro voor de mijn splinternieuwe recreatiewagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 12:40

Zooo dat is een mooie wagen!
Veel plezier ermee :)

patrick76

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 13:07

borstsuk mag/moet wel 10 cm om hoog. Zal je paard meer plezier krijgen cq houden in het werk

Ra_chel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 13:10

ziet er goed uit hoor!
wij zijn druk aan het sparen om ook eens een eigen wagen aan te kunnen schaffen, mag ik zo brutaal zijn om te vragen wat een wagen uit polen nou kost?
en krijg je die zo als geheel of als bouwpakket?(heb dat eens gehoord)

AnjaKos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-10 13:23

Haha :D Nee de wagen wordt geheel gemonteerd en gesmeerd afgeleverd.
Ik heb voor deze kar €2050,- betaald incl. transportkosten van €150,-.
Er zit zelfs een langboom bij met beschermhoes...tijd voor een paard erbij dus ;)
De kleuren heb ik zelf gekozen, je kan zelf bepalen welke RAL kleur je wil. (zoek even op google naar RAL kleuren en geef de nummers aan meneer Bakker door).
Deze wagen komt bij Dom W Sadzie vandaan, de meningen over hem zijn erg verdeeld maar bij mij dus alleen maar lof.
Misschien valt de wagen na een jaar wel uit elkaar, dat weet ik natuurlijk niet maar nu ben ik zeer tevreden.
Alleen het lamoen is iets beschadigd met transport maar voor dit geld doe ik daar niet zo moeilijk over.

De wagen in pony/cob maat is goedkoper.

AnjaKos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-10 13:26

patrick76 schreef:
borstsuk mag/moet wel 10 cm om hoog. Zal je paard meer plezier krijgen cq houden in het werk

2 vingers boven de punt van de boeg en een handbreedte boven het borstbeen heb ik geleerd en zo ligt het ook, de foto is wat donker en het is een nylon tuig dus die ligt al iets anders dan een leren..ik vind de broekriemen zelf ook wat te ver naar achteren maar het blijft wel goed zitten en Miro loopt erg lekker, geen schuurplekken ook.

Bedankt in ieder geval voor je hint ;)

sandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 09:20

wauw knap setje. Mag ik vragen waar je dat tuig vandaan hebt?

LrssRwnkl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 09:22

mooi setje zo! staat jullie goed! :)

AnjaKos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-10 10:18

sandro schreef:
wauw knap setje. Mag ik vragen waar je dat tuig vandaan hebt?

[url]libbys-tack.com[/url] Uit Engeland dus, goede service en tuig is op maat gemaakt omdat Full veeeel te groot was.
Miro is 1.71m maar tuig leek voor een shire dus tuig weer terug gestuurd en toen kreeg ik via de mail een formulier welke maten ze nodig hadden en toen hebben ze het tuig passend gemaakt. Was kosteloos en de verzendkosten betaalde zij nu.
Je kan daar alleen via creditcard betalen.

Wal_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 18:15

leuke kar !

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 18:19

Oooh wat leuk dat paars <3

Veel plezier met je leuke paard en wagen :D

Blendy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-10 19:46

Konstantine schreef:
Oooh wat leuk dat paars <3

Veel plezier met je leuke paard en wagen :D

Zoooo dat ziet er echt mooi uit *D

josie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-10 20:17

Borststuk mag idd wel omhoog, standaard wordt je geleerd een handbreedte boven het borstbeen en mag de luchtpijp niet afsluiten, maar hierbij hoor je wel te kijken naar je dier en daarbij past het standaard verhaal niet altijd :o .
Maar deze mag echt wel een stukje omhoog.
Lastig te zien, maar het lijkt ook dat je kruisriem/lenderiem niet op de juiste hoogte zit, deze hoort op het hoogste punt te liggen van zijn billen/rug, ik kan niet zien of je 2 riemen hebt daarvoor of dat je een gecombineerde hebt, zoals het lijkt heb je de laatste.
Tevens vind ik de wagen te klein voor je paard, lees: je zit te laag, de leidsels horen vrij te hangen en bij jou liggen ze op zijn billen.
Je zou dit kunnen oplossen door grotere maat wielen er onder te doen, of b.v. een hoger bokkussen.
Ik heb heel eerlijk gezegt niet het idee dat hier 25 inch wielen onder zitten, het lijken me meer maat 23 inch, maar het e.e.a. kan ook vertekenen door de mooie kleur ;)
Ik vind het verder een heel mooi wagentje en een hele leuke frisse kleur, ik wens je veel fijne menkilometers toe ;)

Nannoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 12:48

leuke set zo paard en wagen

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 12:50

wauw, mooi man!

Succes! ;)

Boender123

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 18:13

Leuke kar en Tuig

Natascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 16:56

mooi setje met dat paars. Ik heb een blauw met gele wagen en vind daar maar eens beenbeschermers bij ;)

AnjaKos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-10 17:32

josie schreef:
Borststuk mag idd wel omhoog, standaard wordt je geleerd een handbreedte boven het borstbeen en mag de luchtpijp niet afsluiten, maar hierbij hoor je wel te kijken naar je dier en daarbij past het standaard verhaal niet altijd :o .
Maar deze mag echt wel een stukje omhoog.
Lastig te zien, maar het lijkt ook dat je kruisriem/lenderiem niet op de juiste hoogte zit, deze hoort op het hoogste punt te liggen van zijn billen/rug, ik kan niet zien of je 2 riemen hebt daarvoor of dat je een gecombineerde hebt, zoals het lijkt heb je de laatste.
Tevens vind ik de wagen te klein voor je paard, lees: je zit te laag, de leidsels horen vrij te hangen en bij jou liggen ze op zijn billen.
Je zou dit kunnen oplossen door grotere maat wielen er onder te doen, of b.v. een hoger bokkussen.
Ik heb heel eerlijk gezegt niet het idee dat hier 25 inch wielen onder zitten, het lijken me meer maat 23 inch, maar het e.e.a. kan ook vertekenen door de mooie kleur ;)
Ik vind het verder een heel mooi wagentje en een hele leuke frisse kleur, ik wens je veel fijne menkilometers toe ;)

Over de borst hebben jij en Patrick76 gelijk en daar heb ik 3 gaatjes bij laten maken dus nu hangt ie wel hoger (moet het nu nog even passen hoor).
De broek zit indedaad vreemd..dat is raar gemaakt, helaas kan ik daar niet zoveel aan veranderen aangezien het tuig uit Engeland komt. Ik heb de broekriemen langer laten maken maar dan nog is de bilriem (die achter onder zijn kont zit zeg maar) te kort.
Gelukkig is het hier niet zo heuvelachtig en wordt de broek maar weinig gebruikt en met tempo wisselingen rem ik wel.
Ik hoop nu met de langere broekriemen dat het iets beter zit maar het is jammer dat het geheel niet een stuk naar voren kan.
De kar lijkt inderdaad klein maar er zitten echt 25" wielen onder, tenminste zo heb ik 'm besteld.
En ach...als de leidsels op zijn kont liggen boeit hem toch niet, als hij maar niet mept ;)
Ik vind het een behoorlijke klim om op de kar te komen dus hoger hoeft ie van mij ook echt niet.

Dank jullie in ieder geval voor de reacties.

Musicfan12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 18:04

man een stoere kar.. lekkere fripse kleurtjes en een leuk paard ervoor! wat wil je nog meer.. Heel veel plezier ermee!

AnjaKos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-10 15:03

Ik ben er echt heel erg blij mee.
Miro vind het prachtig en loopt heerlijk voor de wagen.
Zaterdag zijn we een uur het bos in geweest en hadden onze Dalmatier ook mee genomen.
Satan zat eerst tussen ons in voor op de kar maar in het bos mocht hij natuurlijk mee rennen...
Ik vond het best eng af en toe want dan ging hij voor Miro lopen en zag ik hem niet meer...gelukkig heb ik een SUPER OPLETTEND paard die langzamer ging als hij merkte dat Satan te dicht voor zijn voet liep, zag hij Satan dan niet meer remde hij ook af want Miro heeft donders goed in de gaten dat er een hond mee loopt die bij ons hoort :D
Echt super leuk, na terugkomst de kar weer even geolied maar ik moet 'm nog wel even wassen voor de winter want na 1x rijden ziet het er al niet mee uit.

Lilian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 17:18

Hey Anja, wat leuk dat je Miro nu ook aangespannen hebt! Leuke foto's, en fijn dat hij het zo goed doet! :D

Miro94

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 16:17

Ah, dit ben ik (AnjaKos)!! Dit is mijn oude profiel maar ben de inlogcodes kwijt en op mijn 2 e-mail adressen krijg ik te lezen dat die niet gevonden kunnen worden.. HELP! :o

Gerdjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 16:22

haha ik zat me echt even af te vragen waarom er op zo'n oud topic gereageerd word :') heb je het niet aangemaakt op de email van je ouders ofzo?

Miro94

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 18:58

GerdjeHoran schreef:
haha ik zat me echt even af te vragen waarom er op zo'n oud topic gereageerd word :') heb je het niet aangemaakt op de email van je ouders ofzo?

Nee dat weet ik zeker..