[AR] Petra met nieuwe koets

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

b485

Petra met nieuwe koets

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-10 23:09

Eindelijk ons eerste AR-ITP topic.

Even voorstellen. Ik ben Barbara en men nu bijna 2 jaar met Petra. We zijn samen groen begonnen en ik heb Petra zelf beleerd (met hulp waar nodig).
Niveau is vooral recreatief. De laatste tijd begint ik meer en meer te beseffen dat dressuur toch ook echt nodig is. We zitten beiden vast op rechts, maar er wordt nu dus aan gewerkt.

Doel van dit topic is vooral men nieuwe koets te showen. Klein probleempje is dat de afstand tussen de lamoenen (daar waar ze vast aan de tweewieler zitten) best wel smal is (60 cm). Petra haar poep past er maar net tussen. Ik ga er nu een tijdje zo mee rijden. Als het echt een probleem blijkt te zijn, kan ik het nog altijd laten uitbuigen (of de boel gewoon verkopen).

Andere opmerkingen mogen ook altijd gegeven worden. (let niet op men hoofd, ik was heel geconcentreerd)

Foto's zijn een selectie (we hebben zowel linksom als rechtsom gereden) en staan niet op volgorde.

Daar komen we dan
Afbeelding

Zijaanzichtje
Afbeelding

Andere kant
Afbeelding

Kijk eens hoe netjes ze kan lopen
Afbeelding

Even poseren
Afbeelding

In de wending (moeilijke kant)
Afbeelding

Knappe pony
Afbeelding

Daag :evaw:
(in de toekomst vermijden dat er foto's van de achterkant genomen worden :o )
Afbeelding

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 23:14

b485 schreef:
Petra haar poep past er maar net tussen.

Ik moest even schakelen.... :D :D vertaling van Belgisch naar Nederlands: Petra haar bibs.... :D :D

Maar even daarop reageren: schuren de lamoenen dan niet langs haar achterbenen?

Voor de rest vind ik het een leuk karretje en een heel mooi ponytje.

JoyCiej007

Re: Petra met nieuwe koets

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 23:22

Een nieuwe wagen kopen is echt niet nodig ;) Lamoen (laten) uitbuigen zou ik zeker wel doen, want zo rijden, daar rijdt je haar alleen nog maar 'vaster' mee. Paard kan idd haast geen kant op, dus wenden zal erg moeilijk worden, ze heeft geen ruimte om haar achterhand te keren.

Maar wel een ontzettend gave sulky hoor, mooie aanspanning heb je!

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 23:29

Leuke foto's hoor, veel plezier nog met Petra

jouke_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 23:29

Mooie sulky zeg!! De broekriemen die kunnen niet door de kleine oogjes aan het lamoen??

b485

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-10 23:39

jouke_h schreef:
Mooie sulky zeg!! De broekriemen die kunnen niet door de kleine oogjes aan het lamoen??

We hadden het eerst met die kleine ringetjes geprobeerd, maar als we dan stoppen, trekt de broek vooral naar onder. Zoals het nu zit, loopt de broek mooi in 1 lijn.

b485

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-10 23:41

Isabonny schreef:
b485 schreef:
Petra haar poep past er maar net tussen.

Ik moest even schakelen.... :D :D vertaling van Belgisch naar Nederlands: Petra haar bibs.... :D :D

Maar even daarop reageren: schuren de lamoenen dan niet langs haar achterbenen?

Voor de rest vind ik het een leuk karretje en een heel mooi ponytje.

Haar achterwerk dus.

De lamoenen schuren niet aan haar achterbenen, de strengen in een wending wel. De lamoenen komen in een wending wel tegen haar buik.

b485

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-10 23:43

JoyCiej007 schreef:
Een nieuwe wagen kopen is echt niet nodig ;) Lamoen (laten) uitbuigen zou ik zeker wel doen, want zo rijden, daar rijdt je haar alleen nog maar 'vaster' mee. Paard kan idd haast geen kant op, dus wenden zal erg moeilijk worden, ze heeft geen ruimte om haar achterhand te keren.

Maar wel een ontzettend gave sulky hoor, mooie aanspanning heb je!

Ik denk ook dat je gelijk hebt. Ik wil het nu alleen even aankijken zodat ik alle nodige wijzigingen in 1 keer laat doen. Zo denk ik ook dat de zweng breder mag. Maar wil alles eerst ook eens met men instructeur overleggen.

Yuri

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 07:00

Wat een leuk dier zeg. En een mooie tweewieler!! Zoiets zou ik ook wel willen voor mijn smurfje.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 09:16

Wow wat een mooie gave tweewieler, dat was het wachten wel waard toch?

Heel veel plezier met je nieuwe wagen :)

Wal_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 10:42

ik heb het idee dat je broekriemen wel een gaatje langer kunnen. of zie ik dat nou verkeerd? mooie aanspanning verder, ga zo door !

Tuc

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 12:49

Wal_1 schreef:
ik heb het idee dat je broekriemen wel een gaatje langer kunnen. of zie ik dat nou verkeerd? mooie aanspanning verder, ga zo door !

Ja, dat dacht ik ook al.

Erg leuke pony! Ze lijkt me een goede, rustige menpony zo te zien.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 18:28

Mooie wagen , gaaf paardje !
Ziet er super uit, komt helemaal goed, ik denk niet dat je paardje veel last van de wagen heeft, omdat het een lichte tweewieler is, zal ze niet zo'n problemen hebben met de breedte van het lamoen, de wagen draaid met haar mee, dus denk dat het wel in orde is.

Gaaf beestje, heel fijne uitstraling ! *D

SuSEQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 18:08

Wal_1 schreef:
ik heb het idee dat je broekriemen wel een gaatje langer kunnen. of zie ik dat nou verkeerd?

Ik zou het niet doen. Bij het halthouden hangen de strengen licht door en da's genoeg.

Mooie wagen maar ik vind dat het lamoen wel heel laag zit aan haar achterbenen. Verder heb ik ook de indruk dat hij licht voorover hangt.

Nog veel plezier met je mooie pony!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 18:15

Mischien een idee om strengophouders aan je tuig te doen? zodatdie al niet aan haar benen schuren in de wending? Ik vind hem juist netjes horizontaal hangen zo :) Verder erg mooie aanspanning en mooie rustige pony lijkt het me. Veel plezier zo met je nieuwe wagentje! :)

b485

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-10 10:09

Strengophouders hebben we er halverwege tijdens de training aangehangen. Maar daar zijn geen foto's van.

Ik begin meer en meer aan dit karretje te twijfelen
- Ik heb de indruk dat ik te laag zit. Men handen en armen maken een vreemde knik
- De breedte tussen de lamoenen is veel te smal
- De lamoenen zitten aan de lage kant aan Petra haar achterbenen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 23:38

Ik heb eens de stand foto in een paint bestand gezet en je komt inderdaad erg laag achter haar te "hangen" zegmaar. Het zou beter zijn als je wat hoger zit. Kar is mischien dan toch wat aan de kleine/lage kant...

Wel jammer want het is een super mooi ding! Zijn er mischien geen grotere wielen die je er onder kunt zetten? (mischien een domme gedachte van mij hoor ;) )

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 16:59

Afbeelding

We hadden ook al e-mail contact maar dacht misschien willen de andere topic lezers ook nog het verschil zien.
Dit is onze tweewieler (ziet er minder mooi uit moet ik zeggen, vind die van jou echt super luxe 8-) ), maar bij die van ons zit het lamoen anders hoger op een of andere manier. Bij de pony zit het geheel dus ook hoger, maar wij hebben ook niet zo'n S in het lamoen. De breedte van de zweng is 64 cm, het lamoen is op het vast stuk het breedst 66 cm en ook bij ons kun je de voorste lamoenstukken gewoon loshalen en zo zetten als je zelf wilt. De wielgrootte is 17 inch.

We hebben Alwyn ook net wat strakker in de strengen denk ik zo. En de strengen via de broekriempjes aan het lamoen. Plus broekriempjes in extra oogje van het lamoen.

b485

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-10 22:27

Hey Maaike,
Bedankt voor je toelichting. Het lamoen zit bij jou inderdaad hoger. Breedete van de zweng en de lamoenen zijn bij mij ongeveer hetzelfde als bij jou. Met de strengen gaan we binnekort nog een beetje prullen eens ik de veiligheidsluitingen heb.

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 12:00

Kan ik eindelijk ook eens jouw welshje zien :D
Mooi beestje hoor, en de wagen is ook super!
Je zit wel iets te laag, de leidsels liggen op haar achterwerk terwijl je je handen al vrij hoog hebt. Je zegt dat ze rechts vast zit, maar dat lamoen gaat dat probleem alleen maar erger maken. Tussen mijn lamoen (aan pony zijn achterwerk) kunnen 2 pony's, zo kan Romeo lekker buigen zonder hinder. Als ze weinig ruimte hebben bij hun achterwerk, kunnen ze niet meer correct wendingen rijden.
Het lamoen zou voor mij prioriteit zijn om te wijzigen. Je hoeft het wagentje niet te verkopen, als je het lamoen laat ombuigen is er al veel goed gemaakt. Je zit niet veel te laag, dus dat zou nog wel gaan.