[AR] Diesel voor de band!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

HeleneDas

Diesel voor de band!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-10 19:35

Haai bokt!

We zijn druk bezig met diesel te beleren voor de sulky.
28 mei is hij 4 jaar geworden <3

Ik heb een stuk of 10 keer met lange lijnen geoefend en nu al 4 keer met een band erachter, Het gaat super goed en mn vader was mee en heeft een paar foto's gemaakt , niet op het moment dat we bezig waren maar toen we klaar waren. Ik zou snel een keer een filmpje maken.

Diesel ging spontaan aan de teugel lopen maar omdat ie nog zo jong is heb ik hem dat nooit geleerd of gevraagt, gekkerd :D . Hij was heel erg lief maar omdat mn vader hem in het begin vast had steunde die heel erg op mn vader maar daarna gingen we samen lekker los en lekker draven,knapperd <3 .

Genoeg gekletst hier de foto's!
Laatst bijgewerkt door HeleneDas op 30-05-10 20:14, in het totaal 1 keer bewerkt

DmNqUe

Re: Diesel voor de band!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 19:49

leuk hoor! ziet er ook leuk uit nu hopen dat hij het voor het wagentje ook goed gaat doen dat zou super zijn :D
leuk beestje en veel succes er nog mee :D

Tinkerlady

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 19:52

Altijd leuk een pony betuigen, ziet er ook wel goed uit op 1 ding na. Ik vind het vooral onveilig overkomen.
Op de eerste foto's sta je zo ongelukkig dat als de pony schrikt en vooruit schiet, jij onderuitklapt op de verharde ondergrond.
Ook de strengen vind ik gevaarlijk laag op de grond hangen. Betuigen van een braaf paardje kan zo misschien best prima gaan, maar ik hoop niet dat mensen op ideeen worden gebracht door je foto's. Dat is nou net niet handig.

Verder wil ik de pret niet drukken hoor, geniet van je dier en het betuigen. Safety first!
Leuke pony.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 19:56

ga níet zo staan..
je staat tussen de zweng en je pony in
als het dier schrikt en gaat rennen lig je onherroeppelijk op de grond te spartelen voor je hebt kunnen ingrijpen! Pas daarmee op, dat is zonde! :)

ik zou vn wat ik zo zie het borsttuig wat hoger hangen :) en de dekensingel mag eraf hoor, die heeft geen functie zo toch? het schoftje heeft leidselogen enz, maar die heeft de dekensingel toch niet? :)

Vind het een bere-knappe pony :) met spierwitte manen.. die houdt vast niet van modderbaden met zijn maantjes ;)

HeleneDas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-10 19:56

Tinkerlady schreef:
Altijd leuk een pony betuigen, ziet er ook wel goed uit op 1 ding na. Ik vind het vooral onveilig overkomen.
Op de eerste foto's sta je zo ongelukkig dat als de pony schrikt en vooruit schiet, jij onderuitklapt op de verharde ondergrond.
Ook de strengen vind ik gevaarlijk laag op de grond hangen. Betuigen van een braaf paardje kan zo misschien best prima gaan, maar ik hoop niet dat mensen op ideeen worden gebracht door je foto's. Dat is nou net niet handig.

Verder wil ik de pret niet drukken hoor, geniet van je dier en het betuigen. Safety first!
Leuke pony.

dat was idd niet zo slim , maar als je gewoon loopt staan de strengen strak maar ik was mn sleuteltje van mn kast vergeten en daar zat de broek in . dus je hebt gelijk hoor!

HeleneDas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-10 19:58

Naaltje schreef:
ga níet zo staan..
je staat tussen de zweng en je pony in
als het dier schrikt en gaat rennen lig je onherroeppelijk op de grond te spartelen voor je hebt kunnen ingrijpen! Pas daarmee op, dat is zonde! :)

ik zou vn wat ik zo zie het borsttuig wat hoger hangen :) en de dekensingel mag eraf hoor, die heeft geen functie zo toch? het schoftje heeft leidselogen enz, maar die heeft de dekensingel toch niet? :)

Vind het een bere-knappe pony :) met spierwitte manen.. die houdt vast niet van modderbaden met zijn maantjes ;)

Ja je hebt gelijk maar lees even die ander quote al plaatste ik die later dan je berichtje.
Nee hoor houd hij helemaal niet van modder kuch kuch.. met vies weer is die pik zwart en na het zweten ook , bedankt voor je reactie

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 20:04

Erg leuke pony heb je, fijn dat het al zo goed gaat!
Ik wil de pret ook echt niet bederven, maar heb toch een paar op- en aanmerkingen, vooral vanwege de veiligheid van het geheel.

Ook ik schrok best wel bij het zien v/d foto's; je staat binnen de strengen en de sleep, pony hoeft maar naar voren te vliegen en jij wordt idd gevloerd..... misschien dat je er zelf niet bij nagedacht hebt, maar houd dat alsjeblieft heel goed in de gaten dat je nooit meer op deze manier er achter gaat staan en/of lopen, hiermee vraag je gewoon om ongelukken.

Verder mis ik een broek en strengophouders; vooral bij die kleintjes zijn strengophouders onmisbaar; hij kan nu heel gemakkelijk z'n benen over de strengen heen krijgen. Als je de staartriem eraan zet met de broek, dan kun je de broekriempjes om de strengen wikkelen en deze gebruiken als strengophouders; zo doen wij dat ook altijd met sleeen:
Afbeelding

Je borsttuig zit toch echt te laag, die mag zeker wel een paar gaten hoger. Op deze manier maak je het alleen maar zwaarder voor de pony en belemmer je hem in zijn beweging en schoudervrijheid.

Ik zie dat je geen longeersingel of schoftje van het mentuig gebruikt, maar iets van een dekensingel oid? Er zitten igg. geen leidselsleutels aan, dat is wel echt aan te raden. Maar als je de leidsels nu onder de singel doet, kun je niet goed sturen en geef je de signalen ook onduidelijk naar je pony toe, bovendien kun je de leidsels niet laten vieren.

Ook de strengen heb je onder de singel door laten lopen; op deze manier zit het niet fijn voor de pony en trekt het niet fijn/comfortabel; borst kan dan gaan 'stoten'.

Ik snap niet zo goed waar de rest van je mentuig is? Op deze manier zou ik het igg niet meer doen; veiligheid is wel het meest belangrijke, het zou toch zonde zijn als er nu wat gruwelijk mis gaat en pony niet meer voor de wagen te krijgen is?

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 20:06

Als je geen broek had op dat moment, had je misschien beter gewoon niet aan de gang kunnen gaan op deze manier ;) tuurlijk staan de strengen strak als hij loopt, maar nu kan hij toch ook een pasje op zij zetten en zo in/over de strengen komen??

En tijdens het lopen zullen de strengen alsnog echt te laag hangen, dus ook dan kan hij er overheen komen. Vandaar dat je eigenlijk op deze manier gewoon niet zonder broek/strengophouders kan........ denk dat de rest dat ook bedoeld ;)

power1997Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 20:48

Ik ie geen foto's?

sumic

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 20:49

Jammer dat foto's weg zijn.

JoyCiej007 Ik vind je foto een slecht voorbeeld hoe de strengen horen te lopen met strengophouders. De strengen horen in een rechte lijn van de zweng naar het borsttuig te gaan. Bij jou hangen ze in een knik ivm de strengophouders. Deze zijn dus te kort. Ik gerbuik zelf elastieken, zodat de strengen in een rechte lijn zitten en wanneer de strengen loshangen, deze toch omhoog gedragen worden en de pony er niet over heen kan stappen.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 20:51

beetje raar dat TS nu ineens de foto's eigenhandig heeft weggehaald..........??
Er wordt hier volgens mij normaal en met respect gereageerd; als je geen advies/tips en/of 'commentaar' kan verdragen, plaats dan ook geen topic. Mensen hier hebben alleen maar het beste met jou en de pony voor, omdat velen die hier reageren weten waar ze over praten, en wat de consequenties en gevolgen kunnen zijn....

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 20:52

Jammer dat de foto's verwijderd zijn.
Ik zal dan ook een mod vragen wat hier mee te doen.
Het plaatsen van foto's kan voor ons ook een leermoment zijn, en zeker ook voor je zelf.
Ik verwacht dan ook dat dit topic gesloten word.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 20:54

sumic schreef:
Jammer dat foto's weg zijn.

JoyCiej007 Ik vind je foto een slecht voorbeeld hoe de strengen horen te lopen met strengophouders. De strengen horen in een rechte lijn van de zweng naar het borsttuig te gaan. Bij jou hangen ze in een knik ivm de strengophouders. Deze zijn dus te kort. Ik gerbuik zelf elastieken, zodat de strengen in een rechte lijn zitten en wanneer de strengen loshangen, deze toch omhoog gedragen worden en de pony er niet over heen kan stappen.

Klopt, daar ben ik me ook zeker bewust van, ik onderbreek de parallele lijn v/d strengen idd als ik de slee er achter heb. Bewust, omdat ik vind dat de strengen anders te laag hangen; met sleeen gaan we in galop al scheurend de bochten door, zonder lamoen, vandaar dat ik hier bewust voor gekozen heb omdat dit mij veiliger leek. Het gewicht v/d slee + persoon is dan ook te verwaarlozen, dus in mijn ogen maakt dat voor het sleeen en/of slepen niet zo heel veel uit.

Voor de wagen vind ik dus idd wel dat de strengen in een rechte lijn moeten lopen.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 20:54

annastasia schreef:
Jammer dat de foto's verwijderd zijn.
Ik zal dan ook een mod vragen wat hier mee te doen.
Het plaatsen van foto's kan voor ons ook een leermoment zijn, en zeker ook voor je zelf.
Ik verwacht dan ook dat dit topic gesloten word.

Wat erg jammer is, misschien nog wel het meeste voor de TS die blijkbaar totaal niet openstaat voor goedbedoelde tips. Misschien komt ze er zelf achter als het eens gruwelijk mis gaat?

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 21:17

Hier een slotje omdat de topicstarter de foto's heeft verwijderd.
Op deze manier is het topic niet zinvol meer, helaas.