Vanaf december heb ik een friese merrie Rhena van 5 jaar,
ik rijd haar altijd onder het zadel en ze heeft verder nooit voor de kar gelopen.
Nu het weer wat mooier weer is en ik goed vertrouwen in haar heb,
hebben we haar vanmiddag voor de kar gezet.
Ik heb haar vanaf een paar weken geleden al eens helemaal opgetuigt en er achter gelopen.
De eerste paar keer had ik de stang + ketting bij der om gedaan maar dat ging niet helemaal
en heb ik haar dubbel gebroken bit om gedaan die ze onder het zadel ook altijd in heeft.
Dit gaat voor mijn gevoel wat beter.
Vanmiddag heb ik de kar op het land gezet en ben ik er eerst een paar keer met haar om de kar gelopen.
Daarna heb ik haar opgetuigt en nog eens snuffelen aan de kar, en er recht voor gezet.
Ze was een beetje gespannen na wat gepraat te hebben hebben we de lamoen naar beneden gedaan dit ging goed.
Intuigen ging goed en het weglopen ook, we hebben een wat hobbelig land dit was in het begin wat spannend maar al gauw was ze eraan gewent.
Even een korte uitleg maar dan weten julie hoe we te werk zijn gegaan, ik ben benieuwt wat julie ervan vinden.
Als julie vinden dat ik het anders had moeten aanpakken ben ik erg benieuwt.

En tips en commentaar is altijd welkom.
Fotograaf kwam wat later, we waren denk ik al ongeveer kwartiertje bezig.
Ik denk dat we in totaal ongeveer 3 kwartier bezig zijn geweest.
Wat ik op de foto's zie is dat ik bij het draven de teugel iets meer moet aannemen.
1. Ik hield haar vast en me vader zat op de kar.
2. Hier is het omgedraait ik heb hier de teugels wat meer aangepakt zodat ik haar beetje ging sturen.
3. En los
4. En helemaal alleen los
5. Na paar rondjes gestapt te hebben klein stukje draven.
6.
7.
Laat je even een berichtje achter?