Zoals de titel al zegt: dit was onze eerste officiele SGMW.
Ik rij hier met Jenna, een kruising Dartmoor van 5 jaar. We hebben enkel vorig jaar een paar onderlinge oefenwedstrijdjes gereden. Hiervoor heb ik altijd onder het zadel gereden.
De dressuur was de 2e keer tussen hekjes, daar keek ze niet zo naar. Het liep niet zo lekker, maar er zaten wel een aantal mooie momenten tussen. Een 5e plek van de 7.
De vaardigheid ging supergoed, we waren foutloos en op 2 seconden na de snelste tijd van de dag.
Zaterdag stonden we 3e, met 12 seconden achterstand op nummer 2, een clubgenoot. Men zei dat ik dat makkelijk kon goedmaken.
Zondag op stal wilde de pony niet eten, ze wilde direct de trailer in. Ook op het terrein had ze geen zin in eten, en op het moment dat we weg wilden rijden na het inspannen spurtte ze ook weg, waardoor het halstertouw al knapte. Wat een begin, ze had er zin in! Terwijl ze het nog nooit 2 dagen achter elkaar had gedaan!
Het A-traject liep super, zelfs te snel waardoor we op het laatst nog een eind hebben moeten stappen.
Het staptraject mocht iets vlotter, maar wel binnen de tijd.
Hartslag was bij de keuring erg goed. Nou, die van mij niet meer hoor!!
Hindernis 1 ging super, we vlogen erdoor! Wel enigszins afgeleid door de omroep, maar het ging erg goed. We waren 3 seconden ingelopen op de nummer 2, wat we hoorden toen we klaar waren.
Hindernis 2 begon minder, ze wilde niet links insturen, naar de hindernis toe. Daardoor reed ik na poort A iets eerder naar links waarmee we de fout ingingen: we raakten de linker B paal waardoor de D-ring aan een streng knapte. We hadden allerlei dingen om een eventuele kapotte panieksluiting te repareren/omwisselen, maar niets waarmee we de D-ring konden vervangen.
Helaas einde verhaal.
Ik heb er wel erg veel van geleerd, ik weet hoe ik ten opzichte van de tegenstanders sta en ik ben superblij met hoe de pony het heeft gedaan. Mijn eigen fout was erg stom, maar het tuig had niet mogen knappen. We hebben dat inmiddels vervangen door iets wat absoluut niet kapot kan gaan.
Foto's!!
1. Losrijden dressuur

2. Losrijden dressuur

3. Volte 30 meter met 1 hand

4. Volte 30 meter met 1 hand

5. Vaardigheid

6. Vaardigheid

7. Vaardigheid

8. Vaardigheid

9. Hindernis 1, naar poort A.

10. Hindernis 1, naar poort C.

11. Hindernis 2, na poort B, je ziet de streng onder het hoofd los hangen.

12. En toen was het gedaan, niet meer te repareren.

Tips/commentaar is van harte welkom! Houd het wel vriendelijk!