We begonnen 's morgens met poetsen en de paarden op te tuigen.

Elisa, lekker wakker en heeft er zin in!

Evita, wat minder wakker en staat lekker rustig te wachten tot we vertrekken.

En zo gingen we op pad, richting het startpunt.

Daar werden we voorzien van koffie en thee en een lekkere plak cake. Er waren al veel ruiters en aanspanningen zich klaar aan het maken voor vertrek, en velen waren al op pad.

We vertrokken samen met nog wat andere aanspanningen, we reden voorop en konden zo mooi onze eigen tempo rijden. Uiteindelijk bleven we nog met 3 aanspanningen over. Wij, en 2 Friezen in het enkelspan. We hebben lekker doorgereden, door een ontzettend mooie route in het bos.

Onderweg hebben even pauze gehouden. Zo konden we onze lunchpakketjes op eten die we bij de start hadden meegekregen. Bij de koets die achteraan reed was het drinken onderweg van de koets afgevallen!

Elisa probeerde stiekem wat grasjes te snoepen.

En toen gingen we weer op weg, ik mocht ook mijn stuurmanskunsten vertonen.

Bij de waterbak hebben we ook nog even 'gestunt' De fries durfde niet de waterbak in, en zo probeerden ze hem er toch door te krijgen. Gelukkig zijn onze paarden erg braaf, want ik vond het wel spannend om zo te mennen.

Maar we hebben ook netjes gereden, zoals het hoort!

En even door het diepe stuk! Zo gaaf!

En weer bij de finish! De paarden waren moe!
Ik heb vandaag gemerkt dat ik mijn oude lef weer terug aan het krijgen ben. Ik durf weer te sturen, en ook wat gas te geven. Ik geniet er met volle teugen van, dit belooft alleen maar goeds voor de toekomst!