We zijn nu ongeveer een half jaartje ook aangespannen bezig, daarvoor hadden paard en ik alleen aangespannen ervaring in de drafsport, maar niet met de marathon wagen. De marathonwagen heb ik dus nog niet zo lang en we hebben sinds oktober vorig jaar les (behalve dan deze winter...).
Ik was zeer tevreden met hem. Het is enorm goed te merken dat we goede lessen krijgen en door die verbeteringen in de dressuur was hij ook hier fijn te rijden. Doel was om het rustig en netjes te rijden, geen enorme fouten te maken en te zorgen dat hij ging 'wachten' op mij in plaats van zelf verzinnen welke kant ie op wil. Met indoor's en vaardigheidsparcoursjes kan hij wel eens heel heet worden waardoor hij gewoon niet meer zo lekker te sturen is.
Eerst het wegtraject, 9,4 km rijden en dat moest je met 14 km/u doen. Ik dacht dat het een 'richttijd' was, maar er was een minimale tijd aangegeven dus ik was 9 seconden te snel

De veterinaire keuring stelde niets voor, z'n hartslag was 52

Toen het échte werk, de hindernissen!
Hindernis 1 was een vaardigheidsparcours met 20 poortjes. Dat ging super, alle balletjes zijn blijven liggen!

Hindernis 2 was een brug (helaas niet te zien op de foto's) en wat geslinger rondom strobalen. Dit ging prima! Hij kan lekker kort draaien en keek niet eens naar de brug.

Hindernis 3: waterbak, helaas geen foto's van.
Hindernis 4: Onder twee shovels door en wat geslinger. Ging súper! Paardlief is zo lekker makkelijk, hij keek niet eens naar die shovels.

Hindernis 5: stapels met pallets, ging super!
Hindernis 6: gekleurde bakken. Helaas had ik nog niet helemaal door dat je niet door een ander poortje mag gaan om af te snijden, dus 20 strafpunten... Hij begon ook al wat feller te worden.

Hindernis 7: een bult en wat geslinger! Hier hadden we best een aantal korte lijnen gekozen, en daar wordt hij toch wel heel heet van. Maar toch kon ik hem makkelijk blijven rijden op twee pinken. Zelfs in een galopje de hindernis weer uit, zijn galop wordt écht al steeds beter! Een paar maanden geleden 'durfde' hij niet eens te galopperen voor de kar.
FILMPJE:
http://www.youtube.com/watch?v=dgBtu9fvWEU
Al met al ben ik enorm tevreden. Hij was lekker relaxt (beter dan vorige week op de mendurance) en bleef best fijn 'stuurbaar'. Het is goed te merken dat we nu zo goed les hebben, want hij is steeds scherper te sturen en op de galop ben ik al helemaal trots! Dus ik ben weer helemaal blij met m'n lieve hengstje!
We zijn geeindigd op een 12e plaats (van de 20 starters), dus ook dat vond ik best knap voor een eerste keer.