Leuk span inderdaad, ziet er leuk uit! Wat was het resultaat trouwens, nog in de prijzen gevallen?
Wat me wel opvalt is dat ik je redelijk veel de zweep zie gebruiken. Nu wil ik echt niet zeggen dat dit direct excessief zweepgebruik is, maar zou toch proberen om straks meer op stem te gaan trainen en rijden als je voorwaarts wil, 't is voor je leidselvoering en wendingen nl. ook niet fijn als je ze vaak moet aantikken.
haha ponys met kniekouzen prachtig span ziet er goed uit!
Chestnut89
Geplaatst: 06-03-10 22:26
Kan de pony die je rechts hebt lopen wel wat zien? Op de foto's (van vooraf gezien de linker pony) lijkt het of de oogkleppen de ogen bijna helemaal bedekken.
@ nouvel, annelieke1, sasika: tnx @joyciej007: de hele competitie waren we laatste (hebben ook niet alles mee gereden en rustig aan gedaan, pas de laatste 2x dat we in galop gingen etc.) de laatste x waren we 15e van de 20 (daguitslag) dus tevreden, vooral gezien het deelnemersveld!
Het zweepgebruik, jij doelt denk ik op het uitrijden van de hindernis/ richting brug. Uit de hindernis bleef ze niet goed bij, dus idd aangetikt. Richting brug heb ik niet aangetikt, alleen boven/langs de pony af, omdat, als je goed kijkt bij de eerste overgang van de brug, ziet dat ze uit wilde wijken voor de brug. Dat mag niet van mij dus even een waarschuwing, maar goed dat je erop let! @chesnut89: hadden wij ook in de gaten dus even weer uitgebogen idd (maar ik heb liever dat zij niet zoveel ziet, kan ze dr ook niet op reageren ) @marrianne: de kleine is idd 4, zou officieel niet mogen inderdaad, maar wij starten ook (nog) niet officieel. Die andere is 11.
Echwel
Geplaatst: 07-03-10 10:33
Hebrino als er een leeftijdsgrens word getrokken ga je jezelf dan niet achter je oren krabben en je afvragen waarom dat zou worden gedaan Misschien in het kader welzijn van het paard?? zeker koudbloedjes zijn laat volwassen en juist daarom die grens. Lekker als iedereen denkt geldt niet voor mij en mijn pony.. En dan straks mopperen als mensen met kleine pony's helemaal niet meer mogen starten, juist omdat zeker shetlandmensen met jonge pony's rijden.. Je bent al de derde die ik dit seizoen zie met te jonge pony's....
@echwel: jammer dat je iedereen nu over een kam scheert, maar goed, jij mag ook je mening hebben. Ook jammer dat het nu net lijkt dat shetlandmenners er geen verstand van zouden hebben, maar goed, gelukkig weet ik (en hoop meerderen) beter.
Hoezo start iedereen met shetten jonge ponies? Iedereen moet ergens beginnen toch? Of ze nu groot zijn of klein. (en als je goed leest, zie je dat er 1 4 is, de andere 11) In zulke (onderlinge) indoors worden inderdaad JUIST jonge paarden/ponies gestart voor de ervaring, en die gaan dan echt niet door de bak liggen jagen hoor. Er zijn er genoeg die voor de ervaring een span meenemen wat jong is, maar toevallig omdat die groter zijn, is dat minder zielig? Als ik de luxe had van een binnenbak, kon ik daar oefenen, maar dat is helaas niet zo. Dus gaan ze in de winter mee (ong. 1x in de maand) op wedstrijd. De rest van de tijd rijden ze rustige buitenritjes als het weer dat toelaat, een dressuurproefje als het veld dat toelaat of een wandeling. Als er indoor dressuurwedstrijden in de buurt zouden zijn, zou ik daar voorkeur aan geven ja, maar die zijn er niet. Het ligt er inderdaad aan hoe je er zelf mee omgaat. De eerste indoors deden wij er bijna 5 minuten over om het parcours rond te komen. Niet omdat ze niet harder konden, maar omdat ze t niet mochten, van mij.
Echwel
Geplaatst: 07-03-10 11:27
Je draait toch de poorten die je moet in, opzwepende muziek enz enz.. Waarom moet je uberhaupt marathon oefenen?? en geen enkel span mag het paard voor zijn 5de jaar starten, echter ik zie nu op bokt al het derde topic met shetten die nog geen 5 zijn Regels zijn er dus niet voor niets, had ze dan volgend jaar gestart, wat maakt een jaar nu uit
Ontzettend mooi span. Wij zijn ook druk aan het oefenen.
suusje26
Geplaatst: 07-03-10 20:30
Mooi span! En leuk geschoren met die beenwarmers zo
Je ziet wel dat de pony's nog niet helemaal op elkaar ingespeeld zijn. Het vormt (als ik zo de foto's bekijk) nog geen eenheid. Maar jullie zijn op de goede weg...
Echter ben ik wel van mening dat 4 jaar erg jong is om hier aan mee te doen. Zowel geestelijk als lichamelijk heeft het een grote impact. Wat je redenen ook zijn, die regels zijn er. Maar goed, de keus blijft bij jou.
achjaa. als de pony getraint is en goed op conditie is, waarom zou je dan wachten tot je over een jaar of twee jaar marathons gaat rijden, en tenslotte is een indoor maar een paar minuten, en het is ook nog dubbelspan dus..
vind het er goed uitzien hoor veel suc6 nog met alles ik zou trouwens de strengen 1 gaatje strakkes doen, of zie ik dat nou verkeerd?
@annewil: tnx!ook 2 zwartjes? jullie waren ook op de shetlandmendag geloof ik he? dit jaar weer!
@suusje26: het is idd nog af en toe een miscommunicatie (van mij of de powns onderling) maar het gaat al véél beter dan n half jaar geleden
@wal_1: dankje! hoe ist met jouw spannetje? (toch ook n nieuw he?) de strengen nog korter? uhm dan kan ik er met mn voeten bij jij ziet de 6e foto denk ik, die streng die in een bochtje hangt, is de binnenbocht-pony. ben nog niet helemaal tevreden over de lengte van mn strengdragers, denk dat t daar in zit!
@ Hebrino, het maakt niet uit of je officieel start of niet, over het algemeen, gelden bij bijna alle mini-indoors het knhs indoor regelement en daar staat in vermeld dat een pony onder de 4 niet mee mag doen aan de indoors. ik zou het nog begrijpen als je het in een rustig drafje zou doen om je pony rustig kennis te laten maken met zo'n soort wedstrijd, maar jij houdt er al aardig de vaart erin. ik vind echt dat je een leuk span hebt, maar denk aan het behoud van je pony!