Ik zou al veel eerder een onderwerp plaatsen over beleren van mijn tinker echter het was er nooit van gekomen.
maar goed Diesel beleren voor de kar. Ik had er al veel over gelezen.
ik kon Diesel wegbrengen en hem laten beleren maar ja dat koste mij een (1) veel geld en twee....tja wat had ik er dan voor terug gekregen...en ik was hem dan ook aardige tijd kwijt.
nee, ik besloot hem zelf te beleren.
Samen met mijn paps en een goede stalgenoot van mij besloten we diesel te beleren.
Ik had een paarden kar en wagen gekocht.
Eerst had ik hem steeds met tuig om gedaan. Dit ging goed hij keek alleen even van "Huh wat krijg ik nou weer op mijn rug wat is dit"maar verder niets. Mijn tink is vrij makkelijk dus het maakte hem ook weinig uit wat er gebeurde.
Nou na een aantal keren in de bak te hebben rond gehobbeld met tuig om was het tijd om te beslissen hoe we nu verder zouden gaan.
De kar stond bij een vriend in de garage dus ik besloot paard daar naar toe te halen.
Het was ook een grote ruimte en hij kon daar weinig kwaad indien het fout zou gaan.
Diesel zijn tuig omgedaan maar halster liet ik ook om.
Diesel vond het geen probleem zolang ik hem maar vertelde wat er ging gebeuren.
Ook was het zo dat ik niet weg moest lopen bij Diesel want hij liep me gewoon achterna hahaha best grappig.
Nou het was zover ik was best zenuwachtig want niemand wist iets van het beleren van paarden dus eigenlijk deden we maar wat. maar het ging goed want Diesel en ik hebben een goede band.
Nou en voor we het wisten hing de kar er achter.
Diesel keek om van "Ooooowkeeee wat doen jullie met mij"
maar meer deed hij ook niet.
Ik liep er naast aan de linker kant en aan de rechter kant liep mijn stalgenoot.
nou en Diesel zette zijn eerste stap en het ging super. Hij trok de kar alsof het niets was,.
Uiteindelijk besloten we dat die vriendin van mij op de kar ging en ik bleef ernaast dat mocht het fout gaan kon ik ingrijpen.
Nou het ging goed na een heel klein rondje te hebben gereden hebben we Diesel weer op de trailer geladen en thuis gebracht.
Dit hebben we zo 5 a 6 x gedaan en nu is hij volledig beleerd.
Hij moest trouwens wel verkeersmak zijn. Nou dat was Diesel al dus ik maakte mij niet zo druk.
het gaat nu ook goed met hem voor de kar zie paar leuke foto's