[AR] Diesel voor de kar

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Boortjuh

Diesel voor de kar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-10 17:33

ja, ja het was zover.
Ik zou al veel eerder een onderwerp plaatsen over beleren van mijn tinker echter het was er nooit van gekomen.
maar goed Diesel beleren voor de kar. Ik had er al veel over gelezen.
ik kon Diesel wegbrengen en hem laten beleren maar ja dat koste mij een (1) veel geld en twee....tja wat had ik er dan voor terug gekregen...en ik was hem dan ook aardige tijd kwijt.
nee, ik besloot hem zelf te beleren.
Samen met mijn paps en een goede stalgenoot van mij besloten we diesel te beleren.
Ik had een paarden kar en wagen gekocht.
Eerst had ik hem steeds met tuig om gedaan. Dit ging goed hij keek alleen even van "Huh wat krijg ik nou weer op mijn rug wat is dit"maar verder niets. Mijn tink is vrij makkelijk dus het maakte hem ook weinig uit wat er gebeurde.
Nou na een aantal keren in de bak te hebben rond gehobbeld met tuig om was het tijd om te beslissen hoe we nu verder zouden gaan.
De kar stond bij een vriend in de garage dus ik besloot paard daar naar toe te halen.
Het was ook een grote ruimte en hij kon daar weinig kwaad indien het fout zou gaan.

Diesel zijn tuig omgedaan maar halster liet ik ook om.
Diesel vond het geen probleem zolang ik hem maar vertelde wat er ging gebeuren.
Ook was het zo dat ik niet weg moest lopen bij Diesel want hij liep me gewoon achterna hahaha best grappig.

Nou het was zover ik was best zenuwachtig want niemand wist iets van het beleren van paarden dus eigenlijk deden we maar wat. maar het ging goed want Diesel en ik hebben een goede band.
Nou en voor we het wisten hing de kar er achter.
Diesel keek om van "Ooooowkeeee wat doen jullie met mij"
maar meer deed hij ook niet.
Ik liep er naast aan de linker kant en aan de rechter kant liep mijn stalgenoot.

nou en Diesel zette zijn eerste stap en het ging super. Hij trok de kar alsof het niets was,.
Uiteindelijk besloten we dat die vriendin van mij op de kar ging en ik bleef ernaast dat mocht het fout gaan kon ik ingrijpen.
Nou het ging goed na een heel klein rondje te hebben gereden hebben we Diesel weer op de trailer geladen en thuis gebracht.
Dit hebben we zo 5 a 6 x gedaan en nu is hij volledig beleerd.
Hij moest trouwens wel verkeersmak zijn. Nou dat was Diesel al dus ik maakte mij niet zo druk.
het gaat nu ook goed met hem voor de kar zie paar leuke foto's

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Boortjuh op 22-02-10 17:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Everytime

Re: Diesel voor de kar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 17:35

je moet even de IMG veranderen bij 2 linkjes.

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 18:06

TI --> AR-ITP

hafjelinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 18:15

Wat fijn dat je tinker nu beleerd is! Veel plezier!!
Wel heb ik wat opmerkingen. Het bostrttuig hangt te laag, die moet een of twee gaatjes omhoog. Ook vind ik het op de eerste foto erg gevaarlijk dat je de leidsels los hebt laten hangen, je had ze op moeten steken aan de rugriem. Op de foto's mis ik ook de zweep in de hand. die heb je hard nodig om aan te geven waar je heen gaan in het verkeer, je paard te begrenzen ect.
Succes!

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 18:17

Wat leuk voor je.

Yunomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 18:19

Ontzettend leuk, het ziet er ook heel ontspannen uit. :)

Biancaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 18:20

ik vind het borsttuig niet te laag hoor, als hij nog hoger zit, dan zit hij toch op de luchtpijp, of vertekend het beeld zo?

Is dat in Leidschendam bij 't Hert? Het komt me zo bekend voor (woon in Voorburg en mijn ex-schoonouders woonden in het hert)

Waar sta je me je paardje?

Wal_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 19:35

het borstuig zit goed,
verder leuke aanspanning,
ook idd leidsels opsteken.
en de zweep in je hand, heel erg belangrijk

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 19:48

Het borsttuig zit wel goed volgens mij, ik vind alleen de lichtogen erg laag hangen. Zweep in de hand is belangrijker bij het menen als dat de meeste mensen denken. Je bent echt te laat als je hem uit de koker moet pakken als je paard opzij springt of richting de sloot gaat...
Wel een hele brave tink.

Boortjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-10 10:48

mijn opmerking op alle andere...de foto's zijn gemaakt in ruststand oftewel hij stond stil en wij konden erna gaan picknicken dus vandaar dat de leidsels te slap hangen en de zweep in de houder zit hihihi

Groetjes...

Tasjalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 00:51

wat leuk zeg