We waren al enige tijd bezig met lange lijnen en voor te bereiden voor het mennen zelf. Tod dusver ging alles zonder problemen. We wilde een band aanschaffen en tuig maar toen begon het te sneeuwen en lieten we de boel even de boel. We kwamen tot ons idee dat ze nu juist mooi kan oefenen met slepen/ trekken. Dus slee van zolder gepakt, tuig in elkaar gezocht en gekeken of dit zo echt kon. We gebruikten een singel als voortuig die we omhoog hielden met een borstuig van de martingaal en een lijn. De longeersingel uiteraard waar we ook clpis aan deden zodat de teugel er goed door gleden. teugels was een dubbele longe. een staartriem met beugel riemen om de strengen/ longeerlijnen niet te laag te laten komen. Een aangepaste longeerzweep want deze is veel te lang (dit gebruik ik al een tijd zo). We hebben haar eerst laten wennen aan druk en toen dat goed ging is er iemand op gaan zitten en eerst iemand meelopen met haar om haar te ondersteunen als ze het niet snapte. dat duurde 10 min en toen viel het kwartje. Een week later snapte ze het hele spelletje meteen. We wilde foto's maken van het begin maar toen deed de camera het helaas niet. Op het laatste moment weer wel en konden we toch nog even snel wat schieten. helaas staan de mooiste momenten er nu niet op omdat we allen er even nog op wilde voor de foto en dus niet de ontspanning konden krijgen die we hadden. Maar het beeld is duidelijk. Er komt binnenkort een tuig voor haar zodat we verder kunnen met ons project.
Mijn stalgenootje er achter

O ooooo er af gegleden.

Hier zie je hoe we het gefixxed hebben

Ze vond het volgens mij wel leuk, helaas is het borst stuk iets meer naar rechts geschoven

Toen ik nog even

echt makkelijk zit het niet op zo'n ding in een bocht op tempo

En dan mijn man Charo ook nog even die dit vele malen leuker vind dan rijden en ook wil leren mennen met haar.