Sinds een paar weken hebben wij Jauk, een 6 jarige 1ste premie stermerrie op stal.. Mn pap en ik rijden haar een beetje door, wat er precies mee gedaan is weten we niet maar er zat iig nog geen rem of stuur op toen we der kregen.. Omdat we afwisseling heel belangrijk vinden rijdt mn pap haar 1x per week aangespannen, vandaag heb ik mn camera eens uit de kast getrokken om daar een paar plaatjes van te maken..
Niveau:
Net ingereden, dus nog niets! haha
Waar zijn we nu mee bezig:
Ze is gigantisch scheef, dus momenteel zijn we vooral bezig met rechtrichten, balans, conditie, kracht, voorwaards, terug en wendingen.. Mijn uiteindelijke doel is dat ze mooi over de der rug gaat lopen, maar zolang ze nog zo scheef is wordt dat heel moeilijk en ik wil der niet in de krul trekken voor het plaatje..
Waar lopen we tegen aan:
Een paard rechtrichten wat de hulpen niet kent is lastig

Rechtrichten:
Momenteel richten we der recht door veel te schakelen, zodra ze zichzelf scheef trekt geven we gas zodat ze recht wordt.. daar vanuit rijden we der rustig terug, als dit goed gaat zoekt ze ook je hand netjes op en geeft ze na maar in veel gevallen vind ze het te moeilijk en trekt ze weer scheef dus geven we weer gas..
In de bak probeer ik te spelen met stellingen, wendingen en figuren om haar zo beter in balans te krijgen, leninger te laten worden en recht te maken maar jullie begrijpen vast wel dat dit voor de wagen iets lastiger is

Ok, genoeg gepraat!! Ik ben heeel benieuwd wat jullie hiermee kunnen!! Beoordeel dit paard maar als een 3jarige die 4 weken in het werk staat want wij vermoeden dat er voordat ze hierheen kwam nooit wat mee gedaan is..
enjoy

Instappen, proberen haar de hand te laten zoeken en te laten ontspannen
1.

2.

Rustig losdraven
3.

iets naar voren toe
4.

En weer een stukje terug
5.

Andere kant op, der goede kant:
6.

Stukje uitstrekken:
7.

Weer van hand veranderen:
8. Mooi recht

Stukje verder doorsluiten:
9.

en weer weg:
10.

11.

Nog even der koppie:
12.

(hier ziet ze dan iets, dan trekt ze zich gelijk scheef!!! Je ziet dat op deze foto ook..)
nog even artistiek doen
13:

En dan lekker terug naar huis:

ik zou zeggen: brand maar los!!!