[AR] Gewoon een paar dressuurfotootjes

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

carola

Gewoon een paar dressuurfotootjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-09 21:33

Sinds enkele maanden rijdt ik ook wat dressuurmatiger voor de kar en hebben we daar ook les in. Voor mijn gevoel gaat het best wel lekker, en dus heeft m'n vriendje vandaag eens wat foto's gemaakt zodat ik ook het beeld kan zien. We gaan best wel hard vooruit (al zeg ik het zelf) en ik ben best trots op m'n kleine hengstje! Dus vandaar dat ik ze ook hier even kom showen! Let vooral niet op m'n winteroutfit en helaas vond m'n vriendje het ook te koud om langer dan 5 minuten foto's te maken, dus het is maar een korte impressie....

We weten onze zwakke punten, hij komt bijvoorbeeld snel te diep (ondanks zeer zacht trensje) en hij denkt soms wat té veel mee, maar gelukkig hebben we hele goede lessen en zelf vind ik dat het resultaat van de lessen al best te zien is vergeleken met bijvoorbeeld twee maanden geleden.

Eerst lekker losrijden met wat voltes:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Keertwending:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Uitgestrekte draf:
Afbeelding

De galop gaat ook steeds beter! Hij gaat in ieder geval wel lekker bergopwaarts :D :
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

hafjelinger

Re: Gewoon een paar dressuurfotootjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 21:38

Wat een stoer beessie!! Die kan qua bouw en uiterlijk precies langs onze Zorro. :P hoe groot is hij?
Ik vind dat ie wel netjes loopt, hij ziet er goed uit. Maar ik kan niet zoveel rijtechnisch commentaar geven, ik weet er ook niet veel van :+

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 21:58

Ziet er goed uit hoor!
Volgens mij hebben jullie er beide plezier in!

Heerlijk dat hij zo veelzijdig is!

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 22:03

Denkt hij met oogkleppen ook zoveel mee?
Zonde dat hij zo heftig/sterk reageert op zo'n zacht trensje, nu lijkt het alsof jij ruw bent. Is de trens gebroken? Ander misschien ongebroken of dubbel gebroken proberen?
Het is echt een heel mooi sierlijk paardje, lekker hoog op de benen! Mooi dier :j Veel plezier nog met hem, en zoals dat nu gaat, gaat dat zeker weten lukken volgens mij :D
Groetjes

Sanne2509

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 22:03

mooi hoor! ;)

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 22:04

ziet er netjes uit hoor !! je bent goed bezig. Leuk paard ook !!

carola

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-09 22:08

Hafjelinger; hij is 1.58 dus net wat kleiner als jullie Zorro denk ik (die is 1.63 volgens je profiel?). Maar het is misschien ook niet zo'n goed idee om hem als hengst in het tweespan te zetten :D

ZusJacobs schreef:
Denkt hij met oogkleppen ook zoveel mee?
Zonde dat hij zo heftig/sterk reageert op zo'n zacht trensje, nu lijkt het alsof jij ruw bent. Is de trens gebroken? Ander misschien ongebroken of dubbel gebroken proberen?
Het is echt een heel mooi sierlijk paardje, lekker hoog op de benen! Mooi dier :j Veel plezier nog met hem, en zoals dat nu gaat, gaat dat zeker weten lukken volgens mij :D
Groetjes

Dit is een dubbelgebroken K&K trensje, dus echt heel zacht. Hij is ook heel zacht en gevoelig in de mond hoor, ook onder het zadel. Zelfs op een leren meroth-bitje reageert hij net zo. Ik wil nog wel eens zo'n appel-bitje proberen, dat is misschien wel wat voor hem.

Oogkleppen zijn absoluut geen optie. Dit is een draver die zeer veel heeft gekoerst en op internationaal topniveau. Met oogkleppen op zal de ontspanning zeer ver te zoeken zijn en gaan we voornamelijk hárd :D

hafjelinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 22:33

Haha, nee, toch maar niet :P Maar i vind hem echt super gaaf!!
Succes verder :)

A_nita

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 22:39

Ik vind het er heel netjes uitzien, mag je inderdaad trots op zijn!

lienepien610

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 23:12

Het ziet er gaaf uit hoor, hier heb je toch al duidelijk meer contact met de leidsels dan de 'fotoshoot' bij de marathontraining in de waterbak.
Maar het valt me op dat je, net als mij, je armen lekker dichtbij je houdt. Hiermee kom je echter wel in de knoop, zoals je bijv bij de keertwending kunt zien.
Probeer de leidsels iets korter vast te houden (ik weet het, is moeilijk!)..
Ook zie ik dat je je handen op sommige foto's bijna verticaal boven elkaar hebt staan. Advies hier dus: (goh :P) probeer ze netjes horizontaal te houden.

Maar wat een verschil zeg, met je andere topic! +:)+ *D

jouke_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 00:11

Geen kouwe handen?? Alles ingepakt behalve dat ;) ziet er netjes uit hoor!!!

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 09:47

Mooi paard hoor, en een mooie combi !
Mag je idd wel trots op zijn !! 8-)

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 09:56

Probeer je handen voor je houden :)
En je zweep over je paard naar zijn linker oor wijzen en niet bij de keertwending naar de grond.

Het ziet er goed uit ! :)

carola

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-09 10:29

Jouke; ik heb echt een hekel aan handschoenen!

Lienepien; we zijn zeker vooruit gegaan sinds toen, maar ik vind het geen vergelijking. Toen waren we voor het eerst wat aan het slingeren tussen wat marathonhindernissen en pionnetjes, dan vind ik ontspanning en plezier het belangrijkste. Nu moest ie gewoon thuis aan de bak ;)

Ik heb ook gezien op de foto's dat er wel wat motorische stoornissen aan mijzelf zijn, maar voor de rijkundige adviezen heb ik gelukkig een zeer goede instructrice en die hoef ik verder niet via bokt. Zelf zie ik ook wel dat er zeker nog verbetering mogelijk is en zie ik die punten ook wel.

lienepien610

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 11:07

Okee sorry, het was goed bedoeld..
Vind het er echt goed uitzien hoor! :)

Even een vraagje, je zegt dat het steeds beter gaat in de galop. Nu ken ik een draver die er echt moeite mee heeft om te galloperen, die werd echter alleen onder het zadel gereden. Ben heel benieuwd, was dit bij jullie in het begin ook zo? Hebben jullie er veel op geoefend (ook onder het zadel) of had deze meneer er niet zoveel 'last' van? Vind die foto's in de galop echt heel mooi, wat je zegt bergopwaarts!

carola

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-09 11:19

lienepien610 schreef:
Okee sorry, het was goed bedoeld..
Vind het er echt goed uitzien hoor! :)

Even een vraagje, je zegt dat het steeds beter gaat in de galop. Nu ken ik een draver die er echt moeite mee heeft om te galloperen, die werd echter alleen onder het zadel gereden. Ben heel benieuwd, was dit bij jullie in het begin ook zo? Hebben jullie er veel op geoefend (ook onder het zadel) of had deze meneer er niet zoveel 'last' van? Vind die foto's in de galop echt heel mooi, wat je zegt bergopwaarts!

Ik snap dat het goed bedoeld is, maar ik zie het zelf ook wel en heb gewoon heel goed les. Als ik alle adviezen op ga volgen die ik van stalgenoten / bokt enz. krijg, dan vrees ik dat onze structuur en opwaartse lijn verloren gaat. Dus ik geloof zeker dat het advies zeer goedbedoeld is, maar ik weet de punten waar nu eerst onze prioriteit moet liggen.

Dit paard is een draver die op internationaal topniveau heeft gedraafd tot z'n 10e (hij is nu 14). Pas op z'n 10e is hij ingereden en is hij omgeschoold voor de endurance. Dus tot z'n 10e heeft hij alleen in de wei gegaloppeerd en het nooit op commando gedaan.

Galop was lastig, hij kán het wel, maar voor hem is het gewoon vreemd omdat hij het net gewend is om te doen. Ook gaat z'n galop meer omhoog en is het niet zijn 'snelste' gang. Verder kan hij ook nog tolten en telgangen, dus het maakt het heel gecompliceerd om dit paard te rijden. Nu heb ik dat wel aardig onder de vingers en met heel subtiele hulpen weet ik precies hoe ik hem goed kan laten lopen, maar als je er een vreemde op zet, die krijgt hem nog niet eens in draf :D Hij straft je meteen af als je iets te grof bent met je handen of je handen te veel vast houd ipv je handen te openen. Zeer leerzaam dus om zo'n paard te rijden, het leert je echt heel veel als ruiter / menner.

Voor de galop heb ik echt een duidelijke hulp (handen sluiten en duidelijk commando) en dan gaat het prima. Dit hebben we eerst onder het zadel geoefend, dat ging al snel best oke, maar het heeft nog wel lang geduurd voordat hij het ook 'durfde' voor de kar. Eerst hebben we veel in het bos geoefend (heuvels op en muller zand), nu doet hij het gewoon op commando al blijft hij het soms wel raar vinden. Maar hij gaat wel superhard vooruit daarmee, een maand geleden wou hij echt nog niet galopperen op een vlak veldje, nu doet hij het gewoon. De galop is nog wel heel spectaculair, echt klein en gesloten galopperen lukt nog niet. Hij gaat absoluut niet hard, maar vooral heel erg omhoog (vliegen!) :D .

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 11:24

appelbitje of gewoon ongebroken bitje zou je inderdaad eens kunnen proberen, daar willen ze soms nog wel eens wat stiller op in de aanleuning zijn inderdaad

ik rijd zelf aangespannen met een happymouth liverpool en dan de leidsels in de bril en de ketting vrij los, was ook even zoeken, maar dat werkt bij mijn paard vrij goed...

succes!

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 14:30

Ziet er netjes uit! Bij wie les je?

josie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 20:35

Ik vond het er ook netjes uitzien, veel succes verder, zo te zien komt het vast wel goed, heb vertrouwen

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 21:56

Citaat:
Dit is een draver die zeer veel heeft gekoerst en op internationaal topniveau. Met oogkleppen op zal de ontspanning zeer ver te zoeken zijn en gaan we voornamelijk hárd

:D dat is Kanway toch?
Dacht al dat ik hem herkende, oude liefde roest niet (zal je zo zien dat het hem niet is, sta ik even voor schut)
Misschien ken je ons nog uit onze korte endurance tijd (Maaike met Ushi Alexander).
Wat ziet het er goed uit Carola!
Als het Kanway is vind ik dit echt super knap van jou en van Kanway.
Heel veel plezier samen.

carola

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-09 09:55

Ja, klopt, dit is Kanway inderdaad.