[AR] Topper boy voor de kar! Menteam Samantha!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Chntl_Zrro

Topper boy voor de kar! Menteam Samantha!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-09 18:02

Afgelopen weekend is het heusdens ruiterfestijn weer geweest!
en vroeg mijn vriendin of ik wat foto's van menteam Samantha wou maken, en dat doe ik natuurlijk met plezier!
Boy is een welsh van 11 jaar jong, en heeft al enige ervaring voor de kar, super beengebruik waarvan je kan smelten.
hij laat zijn eigen op een groot terrein graag even zien en gooit dan graag alle voetjes van de vloer.
Ook de prijzen hebben ze binnengesleept : 1e plaats voor balletjes race en 3e plaats voor schoonste geheel.

kijk en geniet van deze topper!
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Boy is zeer fanatiek en soms net iets te, net als de foto hier boven!
het liefst zo snel en hard mogelijk!
hoop dat jullie genoten hebben, groetjes!

josie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 18:26

Leuke foto's, maar ik mis de cap bij beide meiden, op de laatste foto na dan en ze heeft de zweep ook niet in haar hand.
Tevens kijk ik raar tegen de broek aan, de lende- en kruisriem hangen wel raar, zo lijkt het alsof de broek te klein is.
Hij lijkt ook te laag te hangen (handbreedte onder de zitbeenknobbels).
Moeilijk te zien op de foto's maar het lijkt verder dat zij de strengen tussen de binnen en buitensingel in heeft zitten, deze kun je beter buitenom laten lopen i.v.m. de gesp van het borststuk, deze kan nu gaan stoten en dat is niet prettig voor de pony.
Verder vind ik hem dressuurmatig regelmatig te diep en met de kin op de borst lopen, wat mij betreft zou hij het neusje meer naar voren mogen doen, hij lijkt er nu achter te kruipen.
Veel succes verder gewenst met elkaar!

hafjelinger

Re: Topper boy voor de kar! Menteam Samantha!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 18:34

Ben het eens wat Josie zegt.
Is balletjes race iets anders als vaardigheid?? :P
Wel een mooie pony!!

amanda18

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 19:18

mooie pony :)
leuk hoofdje ook met dat wit!!!
mooie combi en veel plezier nog

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 20:56

mooie pony, zitten ook fijne plaatjes tussen!

verder kan ik me ook aansluiten bij josie...

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 05:09

Broek is nutteloos bij deze combi. Bit trouwens ook. Pony wordt met leidsel in de bril gereden en er staat nu heel veel druk op het bit zonder echt effect (hij kruipt achter het bit of gaat in verzet) Beter is de bovenste gleuf. Zweep in de hand! Dit is net een botswagen met antenne.

Verder vind ik zowel de wagen als de pony heel mooi.

Chntl_Zrro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-09 19:01

Dankjewel voor de reactie's
ik heb verder geen verstand van aangespannen rijden, maar was benieuwd naar het commentaar!
cap vind ik is eigen keus in de ring hadden ze hem uiteraard netjes op.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 20:48

Jammer dat hij op veel foto's te diep loopt. Verder mooie pony.

mensport

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 20:59

Ik vind de pony veel te diep lopen misch als je hem van voren wat meer vrij laat dat hij minder diep loopt. Verder vind het het een leuke pony fanatiek dier!

SYLMAR

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 21:25

Napie schreef:
Broek is nutteloos bij deze combi. Bit trouwens ook. Pony wordt met leidsel in de bril gereden en er staat nu heel veel druk op het bit zonder echt effect (hij kruipt achter het bit of gaat in verzet) Beter is de bovenste gleuf. Zweep in de hand! Dit is net een botswagen met antenne.

Verder vind ik zowel de wagen als de pony heel mooi.

he napie,
De broek is voor een mooier gezicht! en beter by de marathon
valt reuze mee dat het bit te veel onderdruk staat! en het bitje zit in de bovenste gleuf
indd we ware net 5 minuten aan het inryden! hy was erg heet dus lieten we de zweepnog even weg! de rest van de wedstrijden hebben we hem ergewoon erby gepakt!
maar wel fyn dat jullie dit zo zeggen!
mischienkunnen we er iets mee!
Gr sylvana
(Groom van menteam samantha)

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 00:01

Wat doet die broek in de marathon dan? Hij hangt te laag en je zou de broekriemen veel verder naar voren aan het lamoen vast moeten maken

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 08:18

broek is op deze manier idd nutteloos. Zou veel verder naar voren moeten zeten. Ik snap dat het moeilijk rijden is als ie zo achter de teugel loopt maar probeer toch zn neus er iets meer uit te rijden en toch druk te houden. Stuurt ook een stuk lekkerder.

Verder mooie pony !!!

Rosiewozie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 20:20

Hele mooie pony en koets en leuke combi.
Ik kan me alleen ook aansluiten bij het eerder gegeven commentaar. De pony loopt veel te diep en erg op de voorhand. Verder zeg je dat de teugels in de eerste sleuf zit, maar op de foto's is dit toch echt niet zo. Erger nog als je goed kijkt kun je op foto nummer 1,2,4 en 5 zien dat het bit de verkeerde kant op kantelt doordat ie aan de bril vast zit. Op deze manier kun je onmogelijk een subtiel contact met de pony maken. Niet gek dat ie in verzet gaat...

Verder wel een hele leuke combi hoor!

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 21:13

als ik het goed kan zien mag het bit ook een gaatje hoger ??

SuSEQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 23:05

Leuke pony...

Verder heb ik nog wat commentaar op je optuiging: het borsttuig hangt te hoog en als je je broekriempjes moet ronddraaien, neem je daar nooit de strengen een tweede keer bij. Nu is de eerste keer ook al overbodig, aangezien je aparte strengendragers hebt.

viola

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 05:14

Wat een ontzettend gave pony!

Verder hetzelfde commentaar. De broek doet zo niet veel, je zou de oogjes op het lamoen een stuk naar voren moeten (laten)zetten en dan zien de broek beter op maat te maken. Gek eigenlijk dat veel wagenmakers nog steeds niet door hebben dat die oogjes daar toch echt niet goed zitten. Dit probleem zie je zo vaak.

De leidsels zou ik idd niet zo in de bril vastmaken. Het lijkt misschien zachter, maar zoals je op de foto's ook ziet kantelt het bit zo ook de verkeerde kant op en dat is niet fijn voor de aanleuning. Wil je het bit toch wat zachter maken dan in bekleden misschien een betere oplossing.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 08:31

:)) Heel mooie pony en wagen daar kun je trots op zijn, wat een mooie combi. *-:)

Vroeg mij alleen 1 ding af :
Je hebt je leidsels toch door de bril ( ronde ring gedeelte ) van het bit, toch niet in het bovenste sleufgat van de schaar ??