Oscar had een aantal jaren geleden toch gezworen om noooooit meer op een paard te gaan zitten? Klopt. Ik heb er dan ook niet op gezeten maar voor het eerst in m'n leven met een heuse Fjord + huifkar gereden en mijn superhubbie was bijrijder

In een ver verleden heb ik ooit al eens als een soort vlag achter m'n peerd aan gewapperd, maar dit was toch anders (en leuker)

Tijdens onze vakantie hebben we een bijna dagvullende huifkartocht gemaakt. We stonden met onze camper op een camping in de buurt en kwamen uiteindelijk bij De Kronkel in Assel (Hoog Soeren) terecht. Prachtige accomodatie, ontzettend leuke paarden die er super verzorgd bij stonden! De Veluwe is natuurlijk een prachtige plek om een mooie tocht te maken.
We konden een keuze maken uit diverse routes en hebben uiteindelijk voor de langste gekozen. Als je dan toch voor de vuurdoop gaat dan kun je het maar beter meteen goed doen

In totaal hebben we 22 km. afgelegd met de lieve Fjord Koney. We hadden bewust om een rustig/braaf paard gevraagd omdat ik nog nooit eerder gemend had. Dan is het wel handig als je in elk geval een betrouwbaar dier meekrijgt en Koney was hier supergeschikt voor. Wat een lieverd en wat een braverd! En wat een vreetzak, ze wilde zelfs de thermoskan koffie en de croissantjes met ons delen

We hebben in totaal ca. 6 uur over de tocht gedaan. Uiteraard hadden wij geen haast en Koney hoefde ook de bus niet te halen, dus we hadden alle tijd. Elk uur zijn we wel even gestopt om wat te drinken en natuurlijk om Koney wat toe te stoppen. Voor Koney hadden we een grote schep brokjes en een kan water meegekregen en vooral de brokjes gingen er goed in, net als de stukjes brood uit de tas die ze zich toegeeigend had
En natuurlijk de appeltjes die we voor haar meegenomen hadden 
Tijdens de eerste stop mag manlief even poseren met peerd en koffie:

Goed voorbeeld doet goed volgen:

Heppie nog koffie voor mij? Zo niet, dan ga ik wel een tukje doen

Ik ben helemaal klaar voor vertrek en probeer nu Koney zover te krijgen om er hetzelfde over te gaan denken. Aan mijn gezicht te zien neem ik mijn taak wel erg serieus:

De 1e versnelling is gevonden, here we go again

Prachtig uitzicht over de Veluwe en op de lekkere kont van Koney

En ineens was ik m'n bijrijder kwijt...... zie hier waarom:

Nog even pauzeren en samen een broodje eten

Bedankt voor het lezen van het verslagje, en we zwaaien nog even naar jullie

).
Maargoed, uiteindelijk kijken we er toch met een brede glimlach op terug.