[AR] Roza "droog mennen" en hangen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Crista

Roza "droog mennen" en hangen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-09 22:11

Hallo,

Ben nu al een aardige poos bezig met mijn Roosje opleiden voor het echte werk, mennen!

Sinds een paar weekjes zijn we ook aan het hangen en ze pakt het allemaal erg goed op!
Ze heeft net 2 weken kamp achter de rug (dus alleen maar buitenritten crossen) en dit was weer de 1e keer dat we gingen hangen. Het ging allemaal erg goed en ben erg tevreden over het verloop tot nu toe. Nog een paar keer goed oefenen en dan gaat waarschijnlijk de kar erachter als ik voldoende tijd kan vinden om in eht begin wat vaker te oefenen met de kar.

Mijn zus en moeder hebben mij vandaag geholpen, zowel met hangen als met foto's maken.

Comentaar over hoe mijn tuig zit: GRAAG, kan ik alleen maar van leren, vind het zelf namelijk heel moeilijk om te zien of hij zou nou écht goed zit.
Owjah, heb trouwens mijn broekriem heel bewust vast gemaakt aan mijn buitensingel, dit zit niet te strak maar zorgt wel dat ik gewoon met broek kan trainen zonder dat hij steeds heel irritant heen en weer bungelt (erger ik me meer aan als de pony maar oke)

Even wat info over de pony:

Naam: Roza
Geslacht: Merrie
Leeftijd: 5 jaar
Beleerd: Onder de man B en mennen zijn we dus mee bezig

Nou hier komen de foto's, laat een berichtje achter maar wel een beetje lief zijn hé :o

1. Klaar om te beginnen!
Afbeelding

2. Even droog oefenen voor we gaan hangen, mijn strengen houd ik goed in de gaten zodat ze niet vallen. heb ook niet gedraafd met mijn strengen zo....
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-GPGM8783.jpg[img]

3. Moeders wilde ook even sturen!
Afbeelding

4. Ik vraag even of mijn zus klaar is om te gaan hangen....
Afbeelding

5. Daaaaaaaar gaan we dan! En roza loopt onverstoorbaar door....
Afbeelding

6. Afbeelding

7. Moeders ook even hangen
Afbeelding

8. Ik moet nog proberen wat meer contaxt te houden op sommige momenten, al is ze nog zo gevoelig, maar het gaat al steeds beter!
Afbeelding

9. Afbeelding

Nou dat waren ze! Heb al helemaal zin om mijn pas gekochte karretje af te stoffen en aan eht echte werk te gaan beginnen maar wil eerst even afwachten hoe druk ik het krijg op mijn nieuwe opleiding!

Maaaar, jullie gaan nog van ons horen!

(Heb ook nog filmpjes maar weet niet zo goed waar ik die handig en snel kan uploaden...hint,hint)

Dobel

Re: Roza "droog mennen" en hangen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 22:13

kun je niet met banden slepen oefenen oid dat hangen vind ik persoonlijk niet echt nut hebben

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 22:16

Zou zelf inderdaad ook proberen wat meer gebruik te maken van banden of andere zware dingen :), zo blijft de druk wat constanter, en kun je het gewicht wat 'hangt' makkelijker bepalen :)
Verder ziet ze er echt helemaal super uit cris :D, jullie komen er wel ;)

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 22:16

leuk cris dat ze zo braaf is.

en inderdaad heb je geen grote banden of iets anders met flink wat gewicht om mee te slepen?

je poon is wel gegroeit zeg!

edit, goh eef is me voor }:0 :+

Crista

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-09 22:18

sja ik wee tniet zo goed waar ik zoiets vandana moet halen, we zijn op advies van ervaren menner eerst maar zo begonnen, zodat ze iig snapt dat ze wel gewoon moe tblijven lopen met druk op de borst...

ik ben ook druk op zoek naar een band o.i.d. maar heb helaas nog niks kunnen vinden, misschien omda ik neit helemaal thuis ben in dat wereldje...

ach, we komen er wel, is het niet dit jaar dan desnoods volgend jaar, ik heb geen haast!

hebrino

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 22:32

misschien alvast een oude autoband, een rooster of pallet kan ook. Verder zou ik de broek veeeeel hoger hangen. nu heeft hij nog geen functie, maar straks voor het karretje wel (ik weet niet of die (on) geremd is?) Het schoftje lijkt op sommige fotos ook wat schuin te liggen, maar dat kan ook wat vertekend worden door het onderleggertje. Verder vind ik het er prima uitzien, leuke pony! en het gaat lekker vertrouwd en ontspannen, ook wel handig voor later ;) heel veel plezier nog!

bora

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 22:41

Ik zou de volgende keer met hangen de strengen verlengen, zodat je op meer afstand van de pony komt. Mocht ze een keer uithalen met de achterbenen.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 22:48

Crista schreef:
ik ben ook druk op zoek naar een band o.i.d. maar heb helaas nog niks kunnen vinden, misschien omda ik neit helemaal thuis ben in dat wereldje...

Profile tyrecenter of aanverwant/ vrachtwagengarage (industrieterrein) Zij verwisselen ook banden en moeten betalen om de versleten banden af te voeren. Netjes vragen en je krijgt ze zo gratis mee (eventueel een man meenemen, vrouwen willen ze nog wel eens geld vragen)

chan_fritsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 10:15

Indd een band proberen, ziet er verder prima uit hoor:)
Leuk dat je pony t zo braaf doet :D

Crista

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-09 10:21

hebrino schreef:
misschien alvast een oude autoband, een rooster of pallet kan ook. Verder zou ik de broek veeeeel hoger hangen. nu heeft hij nog geen functie, maar straks voor het karretje wel (ik weet niet of die (on) geremd is?) Het schoftje lijkt op sommige fotos ook wat schuin te liggen, maar dat kan ook wat vertekend worden door het onderleggertje. Verder vind ik het er prima uitzien, leuke pony! en het gaat lekker vertrouwd en ontspannen, ook wel handig voor later ;) heel veel plezier nog!

Daar ben ik idd ook steeds mee aan het vechten.... hij hangt namelijk alleen aan de achterkant in he tmidden zeg maar zo laag, het tuig heeft hiervoor op een pony van 1,25 gelegen (Roza is 1.35) en toen zat de broek wel goed dus snap nei thelemaal waarom ie nu niet wil.... want hij zit al op zijn kortst...
Ga er morgen toch nog maar eens goed naar kijken want ik stoor me er toch ook wel aan idd...

Schoftje ligt eigenlijk altijd goed recht, onderleggertje zal idd wel vertekeken.

Even nog een andere vraag, een pallet kan ik wel aan komen, maar hoe ga ik dat bevestigen dat het ook nog verantwoord is?
Met een dikke paal en dan daar mijn strengen aan vast of kan ik op een andere manier aan een zweng komen.... (of kun je die van je lamoen gewoon losmaken, nee toch?)

En als laatste vraagje.... de kar die ik hebgekcoth zit de zweng aan beide kanten met een sperriempje vast een mijn lamoen, waarom is dit??

SuSEQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 10:55

Crista schreef:
En als laatste vraagje.... de kar die ik heb gekocht zit de zweng aan beide kanten met een sperriempje vast een mijn lamoen, waarom is dit??

Om te verhinderen dat hij al te ver doorslaat. misschien is het handig bij het opbergen, maar in normale omstandigheden heb je dat niet nodig.

Een eenvoudige zweng kun je inderdaad maken van een stevig, niet al te dik stuk hout. Zorg er wel voor dat je strengen er niet af kunnen schuiven.

hebrino

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 13:23

misschien had die pony van 1,25m een dikkere kont ;) ik denk at hij in de hoogte nog wel verstelbaar is, gewoon gaatjes erbij prikken, maar misschien qua breedte ook te groot?
je zweng van je lamoen loshalen zou ik niet doen, sleept toch steeds over de grond en daar lijden ze veel van, is zonde!
Ik heb Yara laten beleren, daar gebruikten ze haken aan de zweng om er iets aan vast te hangen, moet je er wel zeker van zijn dat ze niet achteruit loopt, (ik zou het zelf zo niet proberen): [AR-ITP] Yara@ work

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 15:16

Ik vind het er echt heel cool uit zien Cris!
Knappe pony is het toch ook!

Tips het ik niet voor je want ik heb er geen verstand van :=
Ben benieuwd hoe het eruit ziet, roos voor het karretje :D

Nog heel veel succes verder met die dikke kroket :D
en ik vond kamp echt heel leuk met dikkie :+: mis het nog steeds :=

Kasty

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 12:43

Hey

Ik ben zelf ook druk bezig.. heb van de week de kar voor het eerst erachter gehad...

Ik zou idd de strengen met het hangen gaan verlengen.. even twee halstertouwtjes eraan en dan hangen... iets veiliger.. mocht de pony onverwachts toch iets doen.. dan zijn je hangers een pootafdruk rijker...

Wat ook een tip is.. oefenen met de strengen tussen de achterbenen... even één streng tussen de achterbenen doen
en dan gaan lopen.. Elk menpaard zal ooit een streng tussen zn benen krijgen.. Als je dit oefent scheelt een heel eind, want sommigen vinden dit erg eng....

Succes ermee!

ration

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 18:23

mmm best gevaarlijk zo.
je ken zo een klap krijgen.
je kunt er beter een stevig touw of longeertouw aan doen :d