[AR] Caitlyn voor de wagen (bonte shet)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

MaiNat

Caitlyn voor de wagen (bonte shet)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-09 20:05

Eindelijk was het zover! Me "veulen" was oud genoeg om beleerd te worden en gister mocht ik de vorderingen zien die in 2 weekjes beleren zijn gemaakt. Ze deed het echt super!! Hierbij mijn dank ook aan Monte Visser van Bloid.

Zoek de pony!
Afbeelding
Wegrijden: heuveltje op
Afbeelding
Aanspanning, Caitlyn mooi stappen
Afbeelding
Close-up Caitlyn bloid aan het werk!
Afbeelding
Soms lijkt ze nog meer welsh dan shet! :o
Afbeelding
Bochtje om
Afbeelding
Bochtje om de boom
Afbeelding
Wegrijden, iedereen blij
Afbeelding
Andere kant drafje
Afbeelding
Sfeerplaatje
Afbeelding
En tot slot Caitlyn, erg trots op haarzelf
Afbeelding
Echt super!
Ben heel trots op m'n "veulentje" en erg blij dat het zo goed gaat!!

Anoniem

Re: Caitlyn voor de wagen (bonte shet)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 20:07

Hier zijn ze voor gemaakt hé, die shetjes zijn zo blij als ze wat mogen doen.

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 20:09

Ziet er super uit zeg!
Mooie pony is het ook, helemaal mijn type! :j

hafjelinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 20:32

Wauw!! ziet er goed uit, veel succes nog! :)

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 21:10

Die is zo braaf, had niet anders van haar verwacht hoor ;).
Kan je ook eind van het jaar mooi ABOPen met haar ;).

MaiNat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-09 21:55

Dennis schreef:
Die is zo braaf, had niet anders van haar verwacht hoor ;).
Kan je ook eind van het jaar mooi ABOPen met haar ;).

Bedankt ja, idd! En Fly mooi onder zadel een proefje (nu alleen nog een enthousiast ruitertje vinden ;)

iedereen bedankt voor de leuke reacties :D
Ben heel erg blij en trots op m'n "veulentje"

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 21:58

Leuk hoor.
Hen je al gezien dat de staart op de grond hangt?? Als ze achter uit loopt kan ze er plukken mee uit trekken en dat zou zonde zijn. Dus een klein stukje er af en dan houdt ze een mooi volle staart.

MaiNat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-09 22:03

Bedankt ja idd haar staart groeit altijd zo hard, echt erg! Zou willen dat mij haar zo groeide ;) :D Maar idd zal er een flink stukje af knippen (gelijk als de hoefsmid komt)

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 08:33

Ik zou beginnen met het lamoen aan de achterkant 2x zo breed te maken voordat ik er ooit nog een wending mee ozu rijden.
Pony loopt hiermee ten allen tijden tegen het lamoen aan en kan er bang voor worden..
Voorkant even iets opzij buigen en afschermen met iets zachts, dan is het plaatje veel beter

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 10:56

Hoe groot is ze?
Kan zo bij mijn bontje in het tweespan.

Lennek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 12:17

Ziet er leuk uit zeg!
Mooi maatje.

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 20:29

ziet er super zeg, mooi pony met gangen hoe groot is ze?
ze zeker niet toevallig te koop ;) ik zoek namelijk exact zo'n pony!!

Letsdunit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 21:12

Heej leuk om Monte te zien, mijn fries is ook bij Monte beleerd en Monte heeft ons gereden met ons trouwen (we staan op zijn site).Echt een super adres om je pony te beleren !

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 22:12

Leuke foto´s, leuke pony en een leuke kar :D

Sassieja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 12:00

He wat leuk! :D
Ziet er super uit zeg, dat word lekker toeren met Cait!

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 17:22

Erg leuke pony om te zien, zo te zien doet ze het al erg goed!

Wel wil ik toch even een aantal puntjes opmerken. Het is een erg verstandig idee geweest om de pony door een 'ervaren' iemand te laten beleren ;)
Echter zitten er wel bepaalde dingen niet zoals het hoort, dat zou een ervaren beleerder toch moeten weten, lijkt mij zo.

Wat betreft het lamoen ga ik helemaal mee met Echwel; ik heb zelf precies zo'n zelfde wagen gehad, met precies hetzelfde lamoen. Lamoen is te lang, te smal en te krap. Gevolg; na jaren heb ik nu nog steeds een pony die vaak moeite heeft met stelling en buiging, en rechts vaak niet eens in kán buigen, ze zat helemaal vast door het lamoen, nogal logisch want bij iedere kleine wending prikt het lamoen vennijnig in de hals, daarbij heeft de pony van zowel van voor als ook van achter totaal geen ruimte om ook maar iets te draaien. Helemaal met het beleren is het belangrijk dat dit soort dingen goed zitten. ;)

Verder mag het borsttuig ook wel ietsje omhoog, de broek hangt ook te laag en is te groot, sluit niet goed aan.

Ik zou dit toch even doornemen met de betreffende persoon, als je je pony door iemand anders laat beleren mag ik er toch van uit gaan dat je ook wilt dat het direct goed gebeurd ;)

MaiNat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-09 18:30

Bedankt allemaal voor de leuke reacties! Ben ook heel blij dat ik z'n goed adresje hebt gevonden. En ben heel erg blij dat het zo goed gaat :D Ze vind het ook erg leuk om te doen en dat is natuurlijk helemaal mooi. Je ziet dat ze ook trots is op d'r zelf!

Het wagentje is van mij, maar wat betreft het lamoen zal ik gaan kijken voor iets anders (heb geen verstand van lamoenen ;) maar wie weet is er een korte, bredere die haar goed past. Het is altijd ff zoeken. Maar er komt zeer binnenkort ook een ander tuigje hoor (ik wil me altijd eerst ff orienteren voor ik iets koop en heb ook al tuig gepast maar dat was bijna 600 euro of ik kon iets van 175 euro maar geen kwaliteit, maar nu heb ik een adres wat klopt qua prijs / kwaliteit dus dat adresje komt ;) ! Voor de rest bedankt voor de tips :) Het komt zeker goed!

Ze is trouwens niet te koop ;) en ze is rond de 1.15 helemaal lprecies weet ik niet.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 17:19

Wel, kwaliteit valt mijns inziens wat over te twijfelen, maargoed beleren kun je gewoon niet voor een appel en een ei laten doen. Mennen kost gewoon bakken vol geld, op veiligheid en welzijn v/d pony zou ik igg niet willen bezuinigen.

T.z.t. naar een ander wagentje kijken is natuurlijk leuk, maar zoals ze nú ingespannen staat kan het gewoon niet, en dat is heel jammer want vanaf het begin rijdt je je pony dan kapot, terwijl het nog een leuk jong ding is en net bezig is met het hele beleren.

't heeft geen haast toch? Je zou zo even naar een wagenbouwer kunnen gaan en vragen of hij lamoen iets wil uitbuigen en wil inkorten.

Persoonlijk snap ik niet waarom deze 'professional' doorgaat met beleren als de aanspanning niet goed in orde is. Hij zal zelf ook wel dondersgoed weten dat dit meer schade bij de pony aan richt, dan dat het goed doet....

MaiNat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-09 17:52

Gelukkig dat ik het nu weet van het lamoen :) Daar moet cker iets aan gedaan worden, ik wil geen verpeste pony (het lamoen hoorde immers bij mijn shetlandwagentje, dus dacht dat het wel goed zou zijn). Maar ik snap alleen waar je het over hebt qua bezuinigen? Misschien dat ik iets gemist heb? Net als jij vind ik nl ook dat het verantwoord, veilig en goed moet zijn, ik heb haar niet voor niets laten beleren en niet zelf er mee zitten "klooien".

En ik was ook in de veronderstelling dat ik het goed deed en Caitlyn doet het ook super en wat zij geleerd heeft in z'n korte periode echt geweldig! (en zij is echt niet de makkelijkste) maar aan de tips wordt cker gewerkt!

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 09:26

hey wat leuk,ik heb jouw shet gezien bij Monte Visser,ik heb daar elke dinsdagavond menles!

fijn dat ze het zo goed doet

Leinearthur

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 09:28

Wat een lief mooi beest!
ziet er goed uit. en volgens mij heeft der pony er heel veel pleziier in.