[AR] Onyx@dressuur en vaardigheid training

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

hebrino

Onyx@dressuur en vaardigheid training

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-09 21:21

Vandaag hebben we Onyx weer eens dressuurmatig (en later vaardigheid) getraind. De tent op de foto is voor de ponyclub-wedstrijd komend weekend. (vandaar ook het paaltje in de grond denk ik)
Onyx wordt sinds ruim een maand met het door de smid op maat gemaakte bitje gereden, en het gaat steeds beter, ben er erg tevreden mee!
(voorheen gewoon met een trensje, dat ging ook goed, maar binnenkort gaat hij in tweespan met mijn andere pony, en vind ik dit toch een beter idee)
Slagriem zit er voor bij mij tussen de oren, is eigenlijk nergens (meer) voor nodig.

Nix, je haar danst! (het waaide wel behoorlijk)
Afbeelding

Volte
Afbeelding

Afbeelding

Halthouden en groeten
Afbeelding

De hond maakte meteen dankbaar gebruik van het stukje schaduw
Afbeelding

Nog wat voltes rijden
Afbeelding

Afbeelding

Vaardigheid oefenen
Afbeelding

Voetjes van de vloer!
Afbeelding

Dat achterbeentje :+
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De fotograaf ook nog even sturen (de 1e x!)
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Houdoe! :evaw:

darwin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 21:31

Wauw Lieke, gave foto's *D
Vooral die van de vaardigheid zijn stoer.
Het is een leuk plaatje om te zien, mooie kar en mooi tuig.
Komt vast goed met hem.
Fijn dat hij goed loopt op zijn nieuwe bit.

hafjelinger

Re: Onyx@dressuur en vaardigheid training

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 06:10

Fijn dat ie het goed doet z'n bitje!! :) Hij zit er goed uit.

Evelinee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 08:18

Erg leuke pony! veel plezier met je toekomstige twee-span!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 09:37

Mooi karretje. Ik ben erg benieuwd naar je tweespan!
Is ook een toekomstdroom van mij.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 10:01

Wat een leuke aanspanning zeg, ziet er goed uit :) Doet het zo te zien ook al erg netjes.
Ben eigenlijk wel benieuwd wat voor bitje je nu dan precies gebruikt, een ingekorte liverpool oid? Kan het vanaf de foto's niet duidelijk zien.

Verder vind ik hem vrij ver in de strengen staan, vind je dat zelf niet lastig? Ik zou hem er persoonlijk wat dichter voor zetten, maarja dat moet soms maar net kunnen ivm. lengte lamoen.

hebrino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-09 13:23

Tnx allemaal!

@darwin: op wedstrijd onlangs ook prijs gewonnen voor mooiste geheel :D Jha, superbitje, marc mag er nog 1 gaan maken voor Yara hoor!

@[***]: zaterdag gaat de andere pony naar school, dus ook daarvan zal ik wel wat foto's plaatsen!

@joyciey007: het gaat steeds beter, nu alleen nog wat meer power, het is echt een diesel, houdt alles lang vol, maarja dat is in de vaardigheid niet zo handig.
Het bitje is een op maat gemaakte liverpool, dwz: korter en dunner. ik vond die standaard dingen zo ontzettend dik, krijgt hij zijn mondje bij wijze van niet mee dicht, dus toen de smid vertelde dat hij ze kon maken: GRAAG!
Verder staat hij inderdaad wat ver van de kar, dat komt door een technisch probleempje met het lamoen, kan gewoon niet korter. Daarnaast heb ik na een ongeluk hem er liever wat verder vanaf dat ALS er iets gebeurd, er geen hoeven klem kunnen zitten (ook dat zat tussen de oren)
Aangezien we toch tweespan gaan rijden wilde ik er ook geen nieuwe voor laten maken, dus hebben we het afgelopen jaar zo rond gehobbeld, maar ik denk dat als ze er wat korter voor staan, ook de wendingen wat korter kunnen en we zowiezo wat secondjes kunnen winnen (ookal zijn we niet mega-snel ;) maar dat komt wel met het bommetje dat nu naar school gaat! )