[AR] Nero @ ochtendritje

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

sharenanero

Nero @ ochtendritje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-09 18:52

liberty

Re: Nero @ ochtendritje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 21:39

sorry dat ik het zeg maar foto's/filmpjes van de achterzijde vind ik niet echt spannend, ik ze eerder foto's van de voorkant of zijkant.

Kosta

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 21:42

Je kunt inderdaad niet veel zien op de foto's. Ik denk dat het wel een hele leuke pony is, met een mooie volle staart :D .

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 21:45

Leuke pony hoor.
De borst hangt (veel!) te laag en ook de broek zit veel te los.

sharenanero

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-09 22:03

liberty schreef:
sorry dat ik het zeg maar foto's/filmpjes van de achterzijde vind ik niet echt spannend, ik ze eerder foto's van de voorkant of zijkant.

degene die mee was is nogal lui en had niet veel zin om af te stappen voor foto´s.. :Z :+

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 04:51

Brainless schreef:
Leuke pony hoor.
De borst hangt (veel!) te laag en ook de broek zit veel te los.

Helemaal mee eens. De broek kan je net zo goed thuislaten, die zal nooit inwerken zo. Het lamoen is trouwens ook te groot voor deze pony.

MyGuy94

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 07:55

Zie ik het goed dat je de strengen gewoon zo aan de panieksluitingen hebt geklikt? Daar zijn deze strengen niet voor, er moet dan een triangel tussen de strop om daar de sluiting aan vast te maken. (Nogmaals het is niet helemaal goed te zien, dus als je wel de goede strenguiteinden hebt, dan heb ik niets gezegd ;-)

hafjelinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 08:00

Idd borsttuig te laag.
Wel een mooie pony!!

Rosiewozie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 10:55

De foto's zijn inderdaad beetje saai zo, maar goed als jij ze wil plaatsen prima toch.

Advies inderdaad borst gaatje hoger, broek gaatje strakker.
Je bent goed op weg, deze koets is al heel veel beter dan je oude, tuig en lamoen beetje aanpassen en dan gaat het helemaal goed komen.
Je hebt een leuke pony.

sharenanero

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-09 22:48

Rosiewozie schreef:
De foto's zijn inderdaad beetje saai zo, maar goed als jij ze wil plaatsen prima toch.

Advies inderdaad borst gaatje hoger, broek gaatje strakker.
Je bent goed op weg, deze koets is al heel veel beter dan je oude, tuig en lamoen beetje aanpassen en dan gaat het helemaal goed komen.
Je hebt een leuke pony.

wat is er dan fout aan het lamoen ?
tuig ja weet ik, het was een shetlandermaat die wat groot uitviel. maar shetjes zijn wat breder,, hij is heel smal daarom is het borsttuig en de broek wat wijd.. ben druk aan het sparen voor een nieuw tuig. dit is maar een probeertuig om te kijken of nero het leuk vind.. met rijden zakt daarom het borsttuig wat..

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 23:32

Lamoen is veels te lang voor de pony, je pony staat dus te ver van de kar af en dus ook te lang in de strengen. Mijns inziens mag het lamoen echt een héel stuk korter. Dat het tuig een shetmaat was die wat groot is uitgevallen, tsja dat is heel vervelend, maar op zo'n manier moet je gewoon niet gaan rijden, dat is niet goed en niet fijn voor de pony en bovendien; niet veilig.

Je borst hangt idd echt laag, dat maakt het onnodig stukken zwaarder voor je pony. Kun je niet gewoon wat gaatjes bijprikken in de draagriem? De broek is ook echt te groot (en hangt stukken te laag) en de manier waarop je hem hebt vastgemaakt, heeft geen doel.

Probeertuig of niet, veiligheid (en comfort voor de pony) gaat voorop lijkt mij zo, dus met je tuig en je lamoen op deze manier zou ik niet meer gaan rijden.
Net als dat je niet ohz. gaat rijden met een slecht passend zadel omdat dat schadelijk is voor de gezondheid v/d pony, dien je dat ook niet te doen met een mentuig ;)

Misschien zou een cursus wat voor je zijn? Als ik het zo bekijk kun je misschien je optuig en inspankennis nog even wat bijspijkeren.

sharenanero

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-09 23:46

Afbeelding ik vind op deze foto lijken dat het borsttuig niet echt omhoog moet/kan,, of wel ?

SuSEQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 08:37

Het lamoen is aan de lange kant, maar zo groot is dat probleem nu ook weer niet... Wel mogen de strengen een gaatje korter, zodat de lichtogen niet zo ver naar achter getrokken worden. Je borsttuig mag naar boven; op de eerste "voor de kar" foto uit je profiel is te zien dat het op de punt van zijn schouder valt en da's neit goed. Heb geen schrik om de luchtpijp af te knellen; dat gebeurt niet zo snel en als het toch zo is, zul je dat snel merken.

Je broek hangt er nu inderdaad maar bij voor spek en bonen, maar dat kan op zich niet zoveel kwaad, aangezien je remmen hebt op je kar. Maar kijk er toch maar eens naar; eventueel kun je een oogje laten bijlassen op het lamoen tussen de knik en de voorste uiteinden.

Met een beetje moeite kun je dit tuig al heel wat beter laten passen, maar echt goed zit het niet.

diesel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 19:15

mag ik vragen hoe jullie zo goed zien dat de broek te los zit?

eempiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 19:19

Leuke Nero ;)
Verder zou ik niet zo veel kunnen zeggen. Jammer dat je neit meer foto's van de zij/voorkant hebt!

sharenanero

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-09 19:27

jy heb ook een leuke nero :P