Wel wil ik het goed doen en leren, dus we zijn meteen bij de plaatselijke menvereniging lid geworden en volgen we de lessen.
Nu had de vereniging afgelopen weekend een wedstrijd georganiseerd, een oefenmarathon en mij gevraagd mee te doen. "Leer je van!"
De wedstrijd was zo ongeveer in de achtertuin, in de buurt dus, een outfit bij elkaar gezocht en zo hebben wij onze eerste wedstrijd gereden!
Ik ben nog lang geen volleerd menner, maar we hebben ons best gedaan en het is erg leuk gegaan!
DE DRESSUUR
Ik had nog nooit de proef gereden, ook niet geoefend.
Dit zijn wij (mijn man en ik), nog even de proef doornemen.

Dit zijn de pony's, Welsh sectie A, Ramiro (de donkere met brede bles) en Roos (de kastanjebruine).

Tijdens de dressuurproef (de bodem was erg zwaar en een 40x80 baan is GROOT)

Na de proef, commentaar van de jury. Voor een eerste keer vond hij het netjes. Ik moet alleen zelf meer letten op mijn handen en leidselvoering (klopt, vind ik ook nog moeilijk) en de stelling en buiging mag ook nog beter, maar voor een B-proefje was hij tevreden. We hadden 187 punten!

VAARDIGHEID
Meteen na de dressuur door naar de vaardigheid. Vooral Ramiro was toen eigenlijk 'op', aangezien de dressuurbaan zo groot en zwaar was, waren de pony's in de vaardigheid niet zo snel meer. We hadden 1 balletje en heeeeeel veel tijd......

Na de vaardigheid zo'n uur, anderhalf uur rust. Pony's thuis even uitgespannen, dekentje op en beetje hooi gegeven. Opladen voor de marathon!
De marathon zouden we in ons eigen tempo rijden, dus rustig aan en grote lijnen. De ervaring en het meedoen voor ons allemaal is belangrijker, dan de snelheid!
MARATHON
Door de start in hindernis 1 (in het heuvelige bos tussen de bomen door slingeren)

Tussen de hindernissen klokte ze geen tijd, dus we zijn rustig in stap van hindernis naar hindernis gegaan.
Hier van hindernis 1 naar 2, nog even samen de hindernis doornemen. (is toch moeilijk al die poortjes onthouden
)
Richting de start van hindernis 2

Hindernis 2

Hindernis 3, weer tussen bomen door slingeren

Hindernis 4, hier kregen we de smaak, het sturen en het gevoel te pakken en hebben we iets meer snelheid gemaakt!

Hindernis 4, (bijna) alle voetjes van de vloer!

Hindernis 5, meer kleur! Maar gelukkig zijn de pony's niet kijkerig

Hindernis 6 was ook erg mooi en hebben we goed genomen!
Uiteindelijk alle marathon hindernissen foutloos genomen in een redelijke tijd, zeker niet snel, maar we zijn super tevreden!
Voor een eerste keer is het in onze beleving erg goed gegaan. Zeker omdat we nog maar sinds een paar maanden mennen en het plezier bij ons voorop staat! Ik moet wel zeggen dat we hierdoor de smaak te pakken hebben gekregen......
Bedankt voor het kijken!