[AR] "show" je kar

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

xElienx

Re: "show" je kar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 22:55

ja, die van HCA wel ja. maar bedoel eigenlijk die sulky's die je de laatste tijd overal ziet. van die ongeveerde dingen.

die 2-zitter is zeker goed. misschien wil mn vader er zo'n een kopen, maar wist niet dat die er ook voor ponytjes waren

vauban

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 23:57

Albertine_N schreef:
Ik vind de kar van mickeyfreak wel leuk. Jachtwagen 21e eeuw Haha!

precies Knipoog

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 13:27

BlackDevils schreef:
Ik had t eigenlijk over; Isapaardje :

Haha!
Klopt ik had geen kar achter de pony zitten.
Overigens is het een coole kikker die niet zomaar schrikt, zeker niet zolang er gras onder haar neus is.
Met kar zou ik het niet zo gedaan hebben, maar heb dan ook altijd een bijrijder bij me.

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 13:30

Afbeelding
Ik weet niet of ik deze ooit eerder had getoond hier, maar deze 2 wieler zijn we mee begonnen (op foto te zien ook Haha!).
Ook van Hans van der Mee. Reden we ook altijd mee in het bos (wagentje is vrij stevig gebouwd). Niettemin ben ik er ooit goed mee op de kant gegaan toen ik een boomstronk raakte met het linkerwiel (en ik rechts op de bok zat).
Nu gebruik ik dit karretje alleen nog voor een beetje trainen op de wei omdat de marathonwagen daar minder voor geschikt is. Die is beter voor het boswerk (zit voor ons in ieder geval prettiger over hobbelige wegen Knipoog )

judithM

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 18:05

Ik heb ook een tweewieler van Hans van der Mee en bevalt echt super!! Veel beter dan ik ooit gedacht had en spijt dat ik niet eerder mijn marathonwagen verkocht heb en niet eerder een tweewieler gekocht heb!

Stevig, veert goed en al ie in balans hangt heerlijk te rijden!

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 18:40

judithM schreef:
Ik heb ook een tweewieler van Hans van der Mee en bevalt echt super!! Veel beter dan ik ooit gedacht had en spijt dat ik niet eerder mijn marathonwagen verkocht heb en niet eerder een tweewieler gekocht heb!

Stevig, veert goed en al ie in balans hangt heerlijk te rijden!

Heb jij zo'n nieuwe tweewieler met van die meebewegende bomen?? Stond op paard en koets, ik ben wel benieuwd naar ervaringen.

judithM

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 19:46

Hoi Monique T: nee zo'n tweewieler heb ik niet!

k heb het oude type en deze rijdt als hij goed in balans is (echt heel belangrijk!) al erg goed.
Heb geen ervaring met dat nieuwe model.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-06 08:35

OK, was er even benieuwd naar. Hans is een goede vriend van ons geworden de laatste jaren en wij hebben meegewerkt aan de nieuwe folder en de stand op Paard en Koets. Zijn nieuwe tweewieler was daar het pronkstuk, maar ik heb er zelf nooit mee gereden tot nog toe. Ga ik dus binnenkort dus toch eens met hem regelen, gewoon uit nieuwsgierigheid. Hij bouwt voor ons een nieuwe wagen begin januari.

Ik weet niet hoe het komt, maar hij heeft dit jaar ontzettend veel verkocht in de eerste weken na de beurs. Waarschijnlijk is het feit dat hij nog wagens helemaal zelf bouwt toch voor veel mensen belangrijk. Gisteren nog heeft mijn man met Hans twee concourswagens naar Calais gebracht, haalt een Engelsman ze daar op en neemt ze mee met de boot. Enige nadeel is dus dat de wachttijd voor een wagen langer wordt Haha!

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-06 10:23

MoniqueT schreef:
Enige nadeel is dus dat de wachttijd voor een wagen langer wordt Haha!

Maar dat is het wel dubbel en dwars waard.

Wij hebben onze marathonwagen toen ook een scope (?) behandeling gegeven (schrijf je dat zo?). Anti-roest-behandeling in ieder geval.
Daarbij kregen we ook nog potjes mee met de lakkleuren en lakverharder.
Inmiddels zijn deze overigens wel hard geworden zag ik onlangs, dus niet meer echt bruikbaar Bloos

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-06 16:45

Citaat:
Inmiddels zijn deze overigens wel hard geworden zag ik onlangs, dus niet meer echt bruikbaar

Gewoon even nieuwe vragen, krijg je zo mee. De wagen die we net verkocht hebben is van 2001, gescoopeerd en wel. Geen roestplekje op te vinden en elk jaar een keer netjes bijgewerkt door Jannie, de vrouw van Hans. Hij zag er echt helemaal uit als nieuw! Op P&K stond naast onze blauwe wagen in de stand een wagen van een jaar oud die niet gescoopeerd was (tja, eigen keus, besparing) en daar zaten nu al wel een paar roestplekjes op.

En ik ben het met je eens hoor: het is zeker het wachten waard. En dat doen we dus ook maar weer Knipoog

Pink_Horizon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-06 23:10

Moderatoropmerking:
Luitjes, dit topic is niet bedoelt als slowchat. Anders moet ik hem verplaatsen...

Perrokai

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-06 13:16

Dit is mijn 1e kar samen gekocht met mijn 1e paard, hij heeft nog wat werk nodig en krijgt een heel andere kleur. Ik heb nog nooit gemend dus start met lessen ergens in het voorjaar.
Ik ben er enorm blij mee!

Afbeelding

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-06 13:46

Iemand al eens op marktplaats naar de arresleeen gekeken?
Daar zitten echt hele mooie exemplaren tussen ... vooral die houten met de hand bewerkte (en ook dure) dingen.

Maar ja ... wanneer kun je daar nu eens mee gaan rijden in Nederland?

Wel wil ik zelf een bellentuig in elkaar gaan knutselen de komende tijd. Iemand een idee?
En heeft hier iemand eigenlijk een arreslee?

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-06 17:57

Als je met een arreslee wilt rijden moet je zorgen dat je er makkelijk wielen onder kan maken. Echt arresleeën is maar enkele dagen mogelijk. Maar er is 's winters wel vaak ringsteken met arresleeën, maar op wieltjes.
Je kan met een arreslee natuurlijk wel op de ijsbaan.

Roxatte

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-06 20:03

[quote="Perrokai"]
Dit is mijn 1e kar samen gekocht met mijn 1e paard, hij heeft nog wat werk nodig en krijgt een heel andere kleur. Ik heb nog nooit gemend dus start met lessen ergens in het voorjaar.
Ik ben er enorm blij mee!

De wagen kan inderdaad wel een likje verf gebruiken en ziet er dan waarschijnlijk al heel anders uit Pling maar verder een hele degelijk wagen hoor! Heel veel plezier met je menlessen en je mooie friesxarabier.
(wat wonen jullie daar prachtig!)

A10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-06 14:47

Sjonniej schreef:

Nou en reken maar dat ze bij de plaatselijke ijsbaan staan te springen als ze je aan zien komen Haha!

EvaSuzanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-06 19:13

Eindelijk kan ook ik mijn aanspanning showen!!! Mijn paardje staat nu sinds een maand of 4 elke zondag voor de wagen. We vergeten alleen altijd foto's te maken, maar we hebben er 1!

Afbeelding

Helaas is de kar niet zo goed te zien, maar hij is heel stevig en veilig. Mooie wagens staan hier altijd in dit topic trouwens.

A10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-06 20:02

Charmante Haflinger Lachen

EvaSuzanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-06 20:15

Dat wel, maar minder fotogeniek Haha!

Ibalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 13:51

Albertine_N schreef:
Sjonniej schreef:

Nou en reken maar dat ze bij de plaatselijke ijsbaan staan te springen als ze je aan zien komen Haha!

Een paar jaar geleden was op de drafbaan in Groningen een wedstrijd met arresleeen. Toen lag er dus sneeuw.
In 1 woord PRACHTIG!!!!!
Er ging nog wel een span shetten op de loop..dat ging erg hard maar liep goed af.

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 14:59

Wat vinden jullie van de VERnieuwde shetsulky's? Ik vind het echt een enorme verbetering! Twijfel nu zelfs of ik er een aan zal schaffen...

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 16:07

Paula schreef:
Wat vinden jullie van de VERnieuwde shetsulky's? Ik vind het echt een enorme verbetering! Twijfel nu zelfs of ik er een aan zal schaffen...

Foto? Cheese!

viola

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 18:21

Paula schreef:

Ik ga ze morgen in het echt bekijken en als ze idd zo goed zijn als dat ze op de foto's eruit zien neem ik er één mee. Dan zal ik zeker een foto plaatsen.

_Mel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 18:32

Ik heb een shetlandersulky, voor mijn verjaardag gekregen:D

De boom hebben we nu al wat lager liggen, zat op de foto iets té schuin.

Heel tevreden over, mensne vinden vaak de boom te kort, maar je pony stata gewoon wat dichterbij, en Nederlanders ztten hun paak vaak wat meer naar voren.

Foto:
Afbeelding

Karretje weegt maar 20 kilo, en kost 275 euro.

A10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 19:17

Deze discussie is al eens gevoerd.