[AR] "show" je kar

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Boxer

Re: "show" je kar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 10:06

Roxatte

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 11:05

Leuke wagen Boxer met een leuke fjord ervoor. Eigenlijk ben ik ook op zoek naar zo'n soort wagen, ik denk dat het lekker licht loopt en ziet er ook nog eens mooi uit..... Vingers aflikken

melanie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 11:16

ik weet niet of ik al foto geplaatst heb van me nieuwe wagen MET de pony ervoor...

dus zet ik ze er maar ff neer...

dit ben ik samen met me zus der bijrijdster.:
Afbeelding

en dit ik me zus met der bijrijdster..:
Afbeelding

wat vinden jullie ervan?
ze moet nog wel iets dichter bij de kar gezet worden, maar wouden haar eerst zo laten wennen (zodat ze zeker de wagen niet kan raken met der benen of wat dan ook)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 11:17

Ik zal binnenkort ff een foto plaatsen, kar is niet van mij maar van de boer; Desalniettemin de moeite eens te showen Haha!

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 11:18

Isapaardje schreef:
Haha!
Een Hans vd Mee wagen is een hemelsbreed verschil met het ding dat jij op de foto liet zien. Wij hebben ook een vd Mee. Ik ben vooral zeer te spreken over de lichtlopende assen van die wagens. Je betaalt wat meer, maar je hebt ook kwaliteit.

Maar ken ook zelfbouwers die veilige dingen in elkaar knutselen, beginnend met een goede as en veilige bodemplaat Haha!

Hans van de Mee is ook mijn favoriet maar toen de staleigenaar hoorde dat ik een wagentje wilde plaatsen kwam hij met dit idee omdat hij langzamerhand een heel wagenpark op het erf krijgt

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 11:19

melanie20 schreef:
ik weet niet of ik al foto geplaatst heb van me nieuwe wagen MET de pony ervoor...

Afbeelding

Afbeelding

wat vinden jullie ervan?
ze moet nog wel iets dichter bij de kar gezet worden, maar wouden haar eerst zo laten wennen (zodat ze zeker de wagen niet kan raken met der benen of wat dan ook)

gaat toch best zo?

BlackDevils

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 11:41

Ik vind vaak dat de verhoudingen bij poniewagens beetje weg is. Nemen ze een gewone kar en zetten ze er kleinere wielen aan. Loopt alleen maar zwaarder. Ook in dit geval hadden ze best een paar maatjes groter mogen zijn.

melanie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 11:51

bij mij?

BlackDevils

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 12:05

melanie20 schreef:
bij mij?

Nee, bij je wagen!

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 12:09

Citaat:
Een Hans vd Mee wagen is een hemelsbreed verschil met het ding dat jij op de foto liet zien. Wij hebben ook een vd Mee. Ik ben vooral zeer te spreken over de lichtlopende assen van die wagens. Je betaalt wat meer, maar je hebt ook kwaliteit.

Wij hebben onze 'oude' rode kar via Hans kunnen verkopen en we gaan nu op Paard en Koets héél goed onze ogen de kost geven en Hans een wensenlijst geven om een andere te bouwen. Onze marathonwagen blijft gewoon, maar de marathonrecreatie voldeed niet meer aan al onze wensen. Kleur verkeerd, bokkussen minder lekker dan die van de nieuwe, trap te smal achter, dat soort werk.

We hebben d'r weer zin in, dat maakt wagens van Hans zo bijzonder: wij vragen en hij maakt, precies zoals we het willen. En ja, dat kost wat meer, maar de kwaliteit is ook erg goed. Als je in zijn werkplaats komt zie je je wagen nog helemaal vanuit het niets opgebouwd worden van dikke buizen en degelijk vakwerk.

Roxatte

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 12:44

Melanie20, ik vind je aanspanning er heel goed uit zien Vork : een mooi wagentje met een leuke pony ervoor! maar waarom heeft hij zn deken nog op ?

melanie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 12:58

Roxatte schreef:
Melanie20, ik vind je aanspanning er heel goed uit zien Vork : een mooi wagentje met een leuke pony ervoor! maar waarom heeft hij zn deken nog op ?

ik zelf vind de verhouding ook beter, dan als ik de wagen een slag groter zou nemen(hadden ze ook)

ze heeft daar een dekentje op omdat ze 2 weken geleden geschoren is (helemaal kaal) en er een erg harde en koude wind staat..
en je stapt vrijveel met de wagen...dus vond het een beetje tekoud..
maar over een aantal weken zit er weer wat meer haar op. en dan gaat tie er wel af met rijden...

Roxatte

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 13:04

Oeps foutje Bloos een drachtige merrie voor een hij uit maken.... Ik zal in het vervolg eerst het profiel doorkijken Haha!

Jeroentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 13:05

Ik moet ook nog steeds een foto van mijn nieuwe wagen plaatsen, het is er een van de Lemerij (www.delemerij.nl) en bevalt echt super goed. Het is een enkelspan wagen eigenlijk voor de combinatie grote pony/paard... Hij bevalt super en natuurlijk zijn er enkele kleine dingen die ik de volgende keer anders zou willen maarja, dat is wat de ervaring je leert Lachen

Afbeelding
Afbeelding
Owja, en ik heb harde wielen en die bevallen tot nu toe (heb een een maand of 4 nu), helemaal te gek! *LOL*

melanie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 13:09

Roxatte schreef:
Oeps foutje Bloos een drachtige merrie voor een hij uit maken.... Ik zal in het vervolg eerst het profiel doorkijken Haha!

whaa geef niet!!
had het eerst nog niet eens door dat er HIJ stond! hahahaah Haha!

melanie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 13:10

Flurk schreef:
melanie20 schreef:

Afbeelding

Afbeelding

wat vinden jullie ervan?

gaat toch best zo?

maar tis iets compacter als ze er wat dichter op staat... vind ik dus mooier..

BlackDevils

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 13:40

Jeroentje schreef:
Ik moet ook nog steeds een foto van mijn nieuwe wagen plaatsen, het is er een van de Lemerij (www.delemerij.nl) en bevalt echt super goed. Het is een enkelspan wagen eigenlijk voor de combinatie grote pony/paard... Hij bevalt super en natuurlijk zijn er enkele kleine dingen die ik de volgende keer anders zou willen maarja, dat is wat de ervaring je leert Lachen

Wat zou je dan anders willen?

Jeroentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 13:56

BlackDevils schreef:
Jeroentje schreef:

Wat zou je dan anders willen?

Wat kleine dingetjes zoals het opbergvak, de zijkant door laten lopen, en nog wat kleinigheden...

Ik zou zeker wel weer kiezen voor alleen een achterrem en zelf bediening van de molenrem bevalt me ook wel Ja

BlackDevils

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 16:21

Jeroentje schreef:
Wat kleine dingetjes zoals het opbergvak, de zijkant door laten lopen, en nog wat kleinigheden...
Ik zou zeker wel weer kiezen voor alleen een achterrem en zelf bediening van de molenrem bevalt me ook wel Ja

Ben ook aan t kijken voor een andere wagen en misschien ook wel van de Lemerij.
http://www.delemerij.nl/site_nl/Catalog ... ns/010.htm
Wat bedoel je met doorlopen van de zijkant?
Opbergvakje was mij ook al wel opgevallen. Zou de grote beugel achter willen laten vervallen en daarvoor in plaats een handgreep. Is denk ik veiliger voor de groom vanneer je vlak langs een paal gaat. Zou wel weer luchtbanden nemen voor het comfort en 4 wielen geremd (rij 2-span).
Graag nog meer op en aanmerkingen! Dan weet ik waar ik op moet letten. Ga dit weekend ook op P&K kijken.

kimmetjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 16:23

ik zal zo ook even een fototje zoeken van onze kar Clown

Jeroentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 18:29

BlackDevils schreef:
1. Wat bedoel je met doorlopen van de zijkant?

2. Opbergvakje was mij ook al wel opgevallen.

3. Zou de grote beugel achter willen laten vervallen en daarvoor in plaats een handgreep. Is denk ik veiliger voor de groom vanneer je vlak langs een paal gaat.

4. Zou wel weer luchtbanden nemen voor het comfort

5. en 4 wielen geremd (rij 2-span).

Graag nog meer op en aanmerkingen! Dan weet ik waar ik op moet letten. Ga dit weekend ook op P&K kijken.

1. Ik bedoel het doorlopen van de kussens naar voor... vind ik persoonlijk gewoon mooier en je groom wordt niet zo vies Knipoog

2. Het opbergZAKJE zitten drukknopen op en die gaan (als ze een beetje roesten) zomaar kapot, daar zou ik klittenband op willen (dat gaat mijn moeder al doen Knipoog), en daarnaast zou ik het "grote vak" niet hoeven omdat het van gaas is en dat dus erg onhandig is (want alles wordt vies wat je er in legt)... daarnaast heb ik niet t idee dat ik zoveel meeneem dat ik dat vak nodig ben...

3. De grote beugel is juist errug handig i.p.v. handgreep, je kunt m namelijk verstellen voor wat de groom handig vindt (qua maat) (ook de groombeugels zou ik weernemen want die dingen zijn toppie)

4. Luchtbanden is natuurlijk een keus die jezelf maakt, ik zou het voor in de bak opzich wel beter vinden omdat het iets minder spoort (en dus lichter is), maar voor het oog, buitenrijden en de hindernissen zou ik niet meer anders willen (en ook op het gras dressuren vind ik errug fijn, vooral in combi met de luchtvering)...

5.Dat je een voorrem erbij neemt is natuurlij ook eigen keus, ik zou het zelf niet zomaar nemen (ook niet met een span), omdat het eigenlijk alleen maar levensgevaarlijk is (vind ik)...

Maar de dingen die ik noem zijn dus eigen keuzes voor wat ik prettig vind, dat kun jij (of je groom) natuurlijk totaal anders ervaren/vinden...

laura2span

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 21:36

BD; Die wagen heb ik ook naar gekeken. Wat ik daar heel eng aan vond was die enorme gaten tussen de wielen. Aan de zijkant van de wagen zeg maar.

BlackDevils

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 01:28

laura2span schreef:
BD; Die wagen heb ik ook naar gekeken. Wat ik daar heel eng aan vond was die enorme gaten tussen de wielen. Aan de zijkant van de wagen zeg maar.

Je bedoeld met de brede spaken? Denk dat ik gewone spaken neem. Brede lijken erg lomp als je met luchtbanden rijdt doordat ze veel korter zijn dan bij massieve wielen.

BlackDevils

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 01:40

Jeroentje;
1. Goeie tip!

2. Opbergzakje goeie tip, groot opbergvak vind ik wel handig. neem halve gereedschapskist mee en halster, touwen, evt deken. Moet dan alleen wel zorgen dat ie wel goed afgesloten is!

3. Voorste beugel ook wel alleen de achterste er helemaal af. Groom hangt toch alleen aan de zijkant van de kar, zeg maar met zijn zitvlak tegen het achterwiel. Wanneer hij net te laat zou zijn om terug te trekken dan zou ie zijn heup breken langs een paal. Heeft dan aan een klein beugeltje genoeg.

4. Vind massieve banden ook wel wat hebben. Maar heb t alleen op dat het misschien veel trilling in de wagen geeft over de weg en kleine kuiltjes in de zandwegen. Dus ook meer lawaai. Wat is jouw ervaring daarmee?

5. Voorrem vind ik wel een fijn idee. Bij de wagen die ik nu heb trekken ze dwars door de achterrem heen. Moet ik er wel bij vertellen dat ik weinig druk heb met deze kar op de achterwielen en mijn trommelremmen niet altijd helemaal perfect remmen. Dan kan ik de voorrem goed gebruiken. Natuurlijk wel oppassen... Maar misschien dat het bij een nieuwe wagen niet eens nodig is.

laura2span

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 08:39

Nee ik bedoel dat gat naast je bokkussen. Dat vond ik irl nogal een eng idee. Je groom zal op een of andere duistere wijze ergens mee in komen. Brrr.
Jan Groeneveld rijdt trouwens met zo'n soort wagentje, hij was er heel tevreden mee Ja
Vorig jaar stond deze wagen ook op paard en koets.