[AR] "show" je kar

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Isapaardje

Re: "show" je kar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 22:03

Ik ben de firma naam vergeten die hem toen had staan, dus daar kan ik je helaas niet aan helpen.

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 20:02

nu ikke,
in de trant van een filmpje te zien......

het wagentje kostte 200 euro wat wel teveel was,moest hem eerst opknappen,zaten gaten in omdat er houtworm in had gezeten en de vloer was rot,schroeven waren helemaal verroest en moesten er met de slijptol uit gehaald worden en nieuwe anti-roest schroeven in.
al met al heel veel werk en hij moet alleen nog afgeverfd worden.
het tuig heb ik zomaar gekregen van iemand omdat hij dacht dat het toch kapot en niet compleet was maar achteraf bleek het heel en nog helemaal compleet te zijn.

de pony word op het moment beleerd dus gelieve geen commentaar verder,ben heel erg trots omdat ze de allereerste keer al na 20 minuten het sturen kende,dit was de eerste keer voor de wagen.

http://www.zippyvideos.com/5652111066152666/hpim0021/

Krissis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 20:08

Ziet er voor de eerste keer totaal niet slecht uit! Ja
Kijk of je de lamoenen wat lager kan hangen (door de lichtogen in het schoftje te verstellen) Maar ziet er idd al goed uit!

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 20:19

loeckie schreef:
Ziet er voor de eerste keer totaal niet slecht uit! Ja
Kijk of je de lamoenen wat lager kan hangen (door de lichtogen in het schoftje te verstellen) Maar ziet er idd al goed uit!

dat hebben wij toen ook al gezien maar onder het stappen willen we liever niet al teveel laten stilstaan voor zoiets.
ze heeft maar 10 minuten voor de wagen gelopen omdat we niet willen dat ze er een hekel aan krijgt.
het is overigens wel al aangepast hoor,de haak waar die riempjes van de broek aan bevestigd moeten worden zaten tever naar achteren,we hebben er nu vooraan nieuwe haakjes gelast.
het scheelt dat winoa me heel goed vertrouwd,ze heeft vandaag voor de 2e keer voor de wagen gelopen en dit keer heb ik in de wagen gezeten.

Krissis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 20:22

tis ook geen kritiek, maar een tip Haha! (iedereen gaat gelijk giga in de verdediging)

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 20:24

loeckie schreef:
tis ook geen kritiek, maar een tip Haha! (iedereen gaat gelijk giga in de verdediging)

ik bedoelde het niet als in de verdediging gaan hoor maar ik hoor al een hele hoop commentaar van mensen om me heen waarom ik haar nu al beleer.
ze is 2,5 jaar....en we laten haar geen zwaar werk doen.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 22:46

met 2,5 jaar af en toe voor een licht wagentje kan prima. ik heb mijn pony (OK, die is wel drie) ook dit jaar beleerd, en nu staat ze het seizoen stil. volgend voorjaar pakken we het weer op. als je maar rustig aan doet. al op de wagen zitten op dergelijke bodem (als op het filmpje) en echt mennen zou ik wel afraden. het sturen en wennen aan de wagen kan prima. Welsh ponies zijn nog redelijk ouderwets, en echte natuurponies. zij hebben vaak wat meer tijd nodig om goed uit te groeien, net als bijv. barokke paarden.

123468086

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 17:53

Mijn 'Leenkar' Pling

Afbeelding
Afbeelding
Helemaal Toppie Pling

Went12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 00:51

Wauw had ikmaar zulke mooie karren!

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 00:46

Citaat:
Voor een indicatie van de prijs van een goede, gebruikte marathonwagen. Bovenstaande wagen staat te koop voor 2600,00 euro. In enkelspanuitvoering, want de langboom past ook op onze andere wagen, dus verkopen we alleen het lamoen erbij. De wagen is 4 jaar oud, elk jaar voor onderhoud terug geweest naar bouwer Hans van der Mee en staat nu ook weer daar om weer helemaal tip-top gemaakt te worden.

Deze wagen (zie foto's in eerder bericht, pagina terug) is al verkocht, dus gaat Paard en Koets niet halen zoals de bedoeling was.

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 16:53

dit wagentje mag ik lenen en ja hij is niet nieuw om te zien maar wel functieoneel
Afbeelding

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 17:50

Ik zou wel even checken hoe de lamoenstokken aan de wagen zijn bevestigd, dus even de bandage verwijderen en de las controleren

BlackDevils

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 18:26

Flurk schreef:
dit wagentje mag ik lenen en ja hij is niet nieuw om te zien maar wel functieoneel

Mag je 'm dan ook weer terug brengen?
Met de verwijderingsbijdrage van de autobanden kan dat nog wel eens een probleem zijn. Knipoog

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 19:38

Wat mensen al niet in elkaar knutselen Clown en Haha!

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 20:00

Isapaardje schreef:
Wat mensen al niet in elkaar knutselen Clown en Haha!

inderdaad daarom mag ik hem ook lenen ik kon het niet laten hier even een foto van te maken

A10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 21:04

Handig met dat hoefijzer als opstapje Lachen

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 23:57

Zolang die bandages er niet zitten om het lamoen in elkaar te houden, dan lijkt mij zo'n tweewieler helemaal niet zo verkeerd om te beleren. Je moet er wel op letten dat de 'bok' hoog genoeg is. Voor een groot paard lijkt mij het bankje erg laag.
En verder zou ik nog armsteunen maken. Dit niet omdat je er je armen op moet laten rusten, maar voor zijwaartse bewegingen van het paard, dan glij je minder snel van de bok af.
Ik heb wel eens op een gladde bok gezeten, en in wendingen gleed ik dan netjes met de bochten mee. Was ik blij dat er een armsteun was. Dan bleef ik daar tegen hangen.

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 09:45

germie schreef:
Zolang die bandages er niet zitten om het lamoen in elkaar te houden, dan lijkt mij zo'n tweewieler helemaal niet zo verkeerd om te beleren. Je moet er wel op letten dat de 'bok' hoog genoeg is. Voor een groot paard lijkt mij het bankje erg laag.
En verder zou ik nog armsteunen maken. Dit niet omdat je er je armen op moet laten rusten, maar voor zijwaartse bewegingen van het paard, dan glij je minder snel van de bok af.
Ik heb wel eens op een gladde bok gezeten, en in wendingen gleed ik dan netjes met de bochten mee. Was ik blij dat er een armsteun was. Dan bleef ik daar tegen hangen.

haha grappig
dat heb ik nog nooit meegemaaakt
bedankt voor je advies hoor

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 12:43

Albertine_N schreef:
Handig met dat hoefijzer als opstapje Lachen

Albertine is van de details Ja

AnjaKos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 12:50

Pas alsjeblieft op met dit soort wagens...het zal niet de eerste keer zijn dat het lamoen afbreekt tijdens een rit!! Dan gaat je paard aan de kletter terwijl jij nog op de bok zit, heb het al vaker horen/zien gebeuren Boos!

Ik heb het meegemaakt toen we Miro gingen beleren voor de 4-wieler, man traint al jaren tuigpaarden maar toen we een stukje op weg waren brak de as onder ons en kwamen onze benen tussen het voorschot en de bank bijna klem te zitten, waren we niet op tijd afgestapt hadden we allebij onze benen gebroken vrees ik, gelukkig merkte Miro dit niet en konden we gewoon terug naar huis lopen...

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 12:51

Ik heb ook een karretje! Zal binnenkort eens een foto maken. Ik heb geen idee wat hij waard is want ik heb 'm (gratis) gekregen bij mijn pony die ik ook gratis heb gekregen! Haha!

whoopylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 13:44

Pas idd op zonder die armsteunen aan de zijkant. Ik ben ook blij dat ik ze heb anders had ik er al wel een paar keer vanaf gegleden zo in de bochtjes.

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 13:48

zal jullie ventjes uit de droom helpen ik mag dit karretje gebruiken maar het staat mij eigenlijk niet aan.
Ik wilde nl een kar bij Hans van de Mee kopen maar deze kar kan wel mooi dienst doen om er naast of achter te hobbellen zolang het Hans van der Mee wagentje er nog niet is.
Bovendien vind ik de schulp te laag dus daar ga ik echt niet achter zitten

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 15:10

Haha!
Een Hans vd Mee wagen is een hemelsbreed verschil met het ding dat jij op de foto liet zien. Wij hebben ook een vd Mee. Ik ben vooral zeer te spreken over de lichtlopende assen van die wagens. Je betaalt wat meer, maar je hebt ook kwaliteit.

Maar ken ook zelfbouwers die veilige dingen in elkaar knutselen, beginnend met een goede as en veilige bodemplaat Haha!

vraagteken

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 17:32

Wat een leuk topic. Ik ben redelijk nieuw op bokt, maar ik kan het niet laten om ook mijn karretje even te laten.
Afbeelding

Wat een onwijs mooie koetsen hebben jullie allemaal! Jammer genoeg is de mijne inmiddels verkocht, maar ik ben erg opzoek naar een andere. Dus...... als jullie wat weten, laat het even horen...... Bloos