eerste indoormarathon met tweespan

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cowgirl

Berichten: 23770
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Re: eerste indoormarathon met tweespan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 11:01

Ik viel al een keer eerder over een topic waarbij foto's geplaatst werden van dit span.
Toen vond ik het ook veels te jong en heb toen niks gepost...juist omdat je dan dit soort topics krijgt.

Echter sluit ik me toch wel aan bij e mensen die het te vroeg vinden.

Sinds ik weet hoe een paard groeit en hoelang dat wel niet duurt wordt er bij mij echt niks beleerd onder de 3 jaar en wordt ik er ook niet vrolijk van als ik dit wel zie gebeuren.

Albert

Berichten: 5740
Geregistreerd: 16-10-02
Woonplaats: Zutphen

Re: eerste indoormarathon met tweespan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 14:10

Natuurlijk is het een jong paard, maar ik was er bij en vond jou rijden zeker paardvriendelijk voor de jonge spangenoot. Het was juist een extra belasting voor de oudere pony.
Er was geen luide muziek en volgens mij heeft de menner niet eens een vol pacours afgelegd.
Je moet een keer beginnen en op tweejarige leeftijd voor de wagen is zeker niet acociaal vroeg t.o.v. het paard.
De menners die lopen te zeuren over dit optreden zouden voor de gein eens bij de harddraverijen moeten gaan kijken.

Echwel

Berichten: 12538
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Re: eerste indoormarathon met tweespan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 14:14

We hebben het nu niet over harddraverijen, maar over dit onderwerp
Ik ga niet naar 2 jarigen voor de sulky kijken omdat ik het daar niet mee eens ben..

Denk dat in het vervolg de jury enz toch eens beter moet gaan opletten
Dit mag gewoon niet, pas met 4 jaar mag dit reglementair..
En niet voor niets denk ik

BlackDevils

Berichten: 3089
Geregistreerd: 07-09-06
Woonplaats: Achterhoek

Re: eerste indoormarathon met tweespan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 14:20

Albert schreef:
De menners die lopen te zeuren over dit optreden zouden voor de gein eens bij de harddraverijen moeten gaan kijken.

Als je de paarden die uit de draf- of rensport komen van nabij mee maakt dan snap je ook het punt van ons pleidooi...
Het zijn veelal zowel fysiek als mentaal wrakken.

nickyu

Berichten: 23384
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: zeeuwsvlaanderen

Re: eerste indoormarathon met tweespan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 14:23

meeste dravers hebben ook al dan niet lichte been problemen
en worden zelden oud ..

GabberGill

Berichten: 6027
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Re: eerste indoormarathon met tweespan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 15:32

dat dravers zelden oud worden is bullsh*t ik ken er genoeg die uit harddraverijen zijn overgenomen en 34 zijn en nog onder het zadel mee naar buiten gaan.

2,5 jaar is niet super hinderlijk voor een paard en ieder paard is op andere leeftijden fysiek ergens aan toe. Mijn fries van nu bijna 3 is er inerdaad nog niet aan toe maar dat merk ik aan haar. ik ken beau ook ebn die kan het hebben

Albert

Berichten: 5740
Geregistreerd: 16-10-02
Woonplaats: Zutphen

Re: eerste indoormarathon met tweespan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 15:45

Albert schreef:
Natuurlijk is het een jong paard, maar ik was er bij en vond jou rijden zeker paardvriendelijk voor de jonge spangenoot. Het was juist een extra belasting voor de oudere pony.
Er was geen luide muziek en volgens mij heeft de menner niet eens een vol pacours afgelegd.
Je moet een keer beginnen en op tweejarige leeftijd voor de wagen is zeker niet acociaal vroeg t.o.v. het paard.
De menners die lopen te zeuren over dit optreden zouden voor de gein eens bij de harddraverijen moeten gaan kijken.


Want je kan natuurlijk alles verkeerd WILLEN lezen. Met mijn laatste zin wil ik aangeven dat TS haar pony echt niet voor zo'n zware opgave zette en dat de pony deze belasting best kan hebben. Dravers worden op dezelfde leeftijd al uitgebracht in koersen en zijn tot op hoge leeftijd keihard en zeker niet de kapotgereden wrakken zoals hier boven beweerd wordt.

Echwel

Berichten: 12538
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Re: eerste indoormarathon met tweespan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 15:49

Maar dan het antwoord op mijn vraag
Waarom niet regelementair gestart met een 4 jarig..
Dat zou betekenen dat als men een 2,5 jarige meeneemt naar een outdoor marathon
dit door anderen gewoon wordt goedgekeurt...

De vraag is niet kan dit paard het aan(alhoewel ik het heel jong blijf vinden)
maar waarom zo jong al in een wedstrijd uitbrengen

GabberGill

Berichten: 6027
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Re: eerste indoormarathon met tweespan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 18:40

oke dit was een indoor marathon bij haar op stal ze weten dat beau nog jong is en daarom heeft de TS ook rustig aangedaan. Het was een lichte marathon waardoor ze hem gewoon kon rijden. Wie zegt dat zij haar vaker laat meedoen?? over een paar maanden staat beau weer gewoon hele maanden op de wei en wordt zij weer opgepakt wanneer ze 3,5 is en dan weet ze toch met 3,5 dat ze voor een kar kan.

Echwel

Berichten: 12538
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Re: eerste indoormarathon met tweespan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 18:51

Er is een verschil met gewoon voor de kar en dit
Zelfs voor de kar is het ook wat mentaal enz betreft erg jong
Zie nu alleen vriendjes langskomen om TS te helpen
Mijn mening, wil je geen commentaar plaats dit soort dingen dan niet

xElienx

Berichten: 7849
Geregistreerd: 22-11-05

Re: eerste indoormarathon met tweespan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 18:54

en waarom wacht je dan niet gewoon even met het inspannen, als je toch pas op 3,5 jarige leeftijd serieus aan de slag gaat.
ik heb niet het idee dat je hier iets mee bereikt.
dan zie ik het meer als eigenbelang.

GabberGill

Berichten: 6027
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Re: eerste indoormarathon met tweespan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 01:40

vriendjes komen niet alleen langs hoor Knipoog maar ik ken de TS heel goed en weet dat ze nooit iets zal doen wat haaar paarden kapot zal maken. verder is het ieder zijn eigen keus of die er nou met 2,5 voor gaat of met 3,5 maakt niets uit ieder zijn keus.

nickyu

Berichten: 23384
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: zeeuwsvlaanderen

Re: eerste indoormarathon met tweespan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 01:45

Dancie schreef:
dat dravers zelden oud worden is bullsh*t ik ken er genoeg die uit harddraverijen zijn overgenomen en 34 zijn en nog onder het zadel mee naar buiten gaan.

2,5 jaar is niet super hinderlijk voor een paard en ieder paard is op andere leeftijden fysiek ergens aan toe. Mijn fries van nu bijna 3 is er inerdaad nog niet aan toe maar dat merk ik aan haar. ik ken beau ook ebn die kan het hebben


zo enorme bullshit Haha! tuurlijk Haha!
ik verkoop oa koelpeeskappen
welke wonderen verrichten bij stal benen
jij mag 1 x vragen wat mijn grootste afnemers zijn Bloos

BlackDevils

Berichten: 3089
Geregistreerd: 07-09-06
Woonplaats: Achterhoek

Re: eerste indoormarathon met tweespan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 03:42

Waarom mogen we hier nu geen punten geven voor een antwoord?
Het geen boven me had er 2 verdient van mij!

nickyu

Berichten: 23384
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: zeeuwsvlaanderen

Re: eerste indoormarathon met tweespan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 05:12

u gaat door voor de wasmachine Vork

draverstallen dus .. geeft niet hoor Haha!
verdien er goud geld op Bloos
niet per stuk , krengen zijn erg duur en marge ligt laag
maar wel in die hoeveelheden
(al had ik het liever anders gezien Verdrietig )

Echwel

Berichten: 12538
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Re: eerste indoormarathon met tweespan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 09:31

Daarbij is een 2,5 jarige volledig aan het wisselen
Lekker dan zo een stang erin en indoor rijden..

merrieveulen

Berichten: 13889
Geregistreerd: 24-11-04
Woonplaats: Zwolle

Re: eerste indoormarathon met tweespan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 09:39

hmm ik heb niet zoveel verstand van tweespan mennen, maar hangt de langboom niet erg hoog?

verder ga ik met de rest mee dat een 2,5 jarig paardje nog niet aan het werk hoort te zijn, en zéker niet in een marathon. dan liever lekker de weg op, rechtuit rijden en het dier inderdaad op het gemakje laten meeleren. het ziet eruit alsof de jongste niet erg gemakkelijk meekomt.

xElienx

Berichten: 7849
Geregistreerd: 22-11-05

Re: eerste indoormarathon met tweespan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 11:02

die langboom zit zo hoog om dat die jonge pony er aan hangt. dat krijg je als ze niet meekomen....

miika
Berichten: 82
Geregistreerd: 01-12-07

Re: eerste indoormarathon met tweespan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 16:51

De langspanboom zit inderdaad te hoog, maar je een leuk span.
Verder vind ik het nog wel wat vroeg om nu al een indoor marathon te rijden met zo'n jonge pony, maar dat moet is natuurlijk je eigen verandwoordelijkheid.
Succes nog met je span Knipoog

Viking

Berichten: 1989
Geregistreerd: 30-01-03
Woonplaats: Driewegen

Re: eerste indoormarathon met tweespan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-08 16:28

Over die langboom hebben sommige van jullie gelijk,die hangt nu op de goede hoogte,maar nogmaals.....ik heb niks verkeerd gedaan,er is niks met Beau gebeurt.....alles werkt nog bij haar ...ze hinnikt nog als ze me ziet,dus ze is niet zo boos op mij zoals sommige van jullie.....maar dat boeit met niet.
Ik weet best wat zij wel en wat zij niet kan,en over twee maanden staat zij weer de hele zomer op de wei te fungeren als grasmaaier en komt zij pas weer voor de wagen in oktober.

Oja.....ik heb geen vriendjes opgetrommelt,ik kan heel goed voor mezelf opkomen,deze mensen weten teminste hoe ik met mijn dieren omgaat.

BlackDevils

Berichten: 3089
Geregistreerd: 07-09-06
Woonplaats: Achterhoek

Re: eerste indoormarathon met tweespan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-08 17:16

Je gaat er van uit dat de mensen die positief over jou zijn er verstand van hebben en de rest het niet gezien heeft alleen negatief is en er geen verstand van heeft.
Je vergeet alleen dat de menwereld echt niet zo groot is en je makkelijk zaken kunt verifiëren. Ook in dit geval was dat zo...
Het feit dat je op de eerste foto's te zien bent met handschoenen en later niet meer was omdat je het spul niet meer houden kon en ze halverwege uit hebt getrokken...

Everest
Berichten: 1357
Geregistreerd: 02-12-05

Re: eerste indoormarathon met tweespan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 17:21

RRteam schreef:
maar het is haar pony en ze blijft het toch wel doen dus waarom over door gaan ...


hmm.. tsja er zijn zoveel mensen die paarden hebben.. en er worden er zat verwaarloosd...
Maar daar hoeven we dus ook maar niets meer van te zeggen? Want ze blijven het toch wel doen.. ? Verward
Dat vind ik wel een beetje de ogen sluiten..
Ik denk dat het zeker wel belangrijk is dat mensen af en toe toch op bepaalde dingen gewezen worden..
Het kan dan idd zijn dat dat hard aankomt.. maar als je weet dat je daar niet tegen kan hoor je zulke foto's niet te plaatsen.. AR-ITP is ten slotte toch om te laten zien wat je in huis bent en daarbij nog enigszins tips of commentaar te krijgen..

Het op de man spelen van de TS, zoals zij dat bij BlackDevils deed.. is dan ook echt totaal niet netjes.. Ze kan het commentaar ook gewoon in haar achterhoofd opslaan en kijken wat ze ermee doet..

Om dan nog maar even ontopic te gaan.. In ieder geval veel succes nog met je fjorden, het is in ieder geval een leuk stel om bij elkaar te zien..
Natuurlijk waren we er niet bij, maar de foto's laten mij in ieder geval ook zien dat het dier er nog niet echt klaar voor was.. Ik zou in ieder geval wat je doet met dit dier een beetje terugschroeven, zodat ze het allemaal kan behappen.. In dit topic lees ik wel terug dat het maar eenmalig was, maar toch een beetje voorzichtig zijn met zo'n leuk dier Lachen