[AR] Ruby en Warrior laten zien wat snelheid is!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Marieke_963

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 20:41

Wauw gaaf zeg! Lijkt me zo leuk om een keertje te zien! Weet iemand misschien een baan in omgeving Nijmegen? :Y)

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 21:57

Leuk om weer eens dravers te zien.
Lang, heel lang geleden :D , ik meen rond 1980-1985 was de man van mijn nicht pikeur. Hij had een top-merrie Yokohama W waar hij het een en ander mee gewonnen heeft, zoals 1e bij de Sweepstakes en ik meen 2e in de Derby. Hij reed meestal in Landgraaf en wilde meer met dravers gaan doen....maar toen sloot Landgraaf haar deuren als draf- en renbaan en was het hier in het zuiden gedaan met deze mooie sport.

Mijn nicht reed Yokohama ook wel eens onder het zadel en ik ging er dan op mijn Ijslandertje in vliegende galop achteraan, terwijl de achterbenen van Yoko me links, rechts langs de oren vlogen :D , want die draafde alleen.

Xantha

Re: Ruby en Warrior laten zien wat snelheid is!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 22:39

Wat leuk om zo te zien Cathy!!
Echt gaaf.

rox_en_wilvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 23:48

Gaaaaaaf *\%/*

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-14 08:35

Bedankt iedereen!
In de buurt van Nijmegen een baan word Duitsland, dinslaken, gelchenkirchen of recklinghausen word het dan denk ik :) .

Ik zal die naam eens aan mijn vader vragen Isabonny! Zonde he, meestal is dat zo dat zodra er een baan sluit er liefhebbers uit de buurt verdwijnen....

Leuk om ook wat oud stalgenoten te vinden hier!

Kortebanen is inderdaad heftiger qua draaien, je paard moet dat echt 'snappen' en ' leuk vinden' , er zijn een aantal hele snelle paarden die op een gegeven moment niet meer naar de start willen, of bij de start blijven staan. Die zie je dan dat seizoen niet meer terug.

Er zijn er echter ook waarbij je jezelf maar beter heel goed vast kan houden op de kar want die gaan er full-speed in en slingeren zichzelf op de vierkante cm om, je drift dan echt het startvak door, prachtig om te zien hoe die oude rotten in het vak dat vaak doen, dat soort paarden lopen vaak jaren achter elkaar op de kortebaan.

Kortebanen gaat wel wel degelijk op full-speed, remmen doe je pas na de finish natuurlijk!

Marieke_963

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 17:55

Dankje ruitje!! :)

Licor

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 18:52

Ik moet zeggen dat ik graag wat meer in de drafsportwereld zou willen komen maar vind het toch best lastig om als buitenstaander binnen te. komen.. nou leeft drafsport hier in de omgeving ook niet zo als in het noorden van t land.. wellicht scheelt dat ook nog