[AR] Aangepaste menkar voor rolstoelen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 17:40

_/-\o_ respect voor jou, de vrijwilligers, de clienten en de paarden natuurlijk _/-\o_

Krijg altijd helemaal een brok in mijn keel als ik dit soort zaken zie, vooral met het huifbed ...

Resfeber

Re: Aangepaste menkar voor rolstoelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 18:15

Wat mooi dat jullie dit voor gehandicapten willen doen.
Ga zo door! :j

curly2day

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 19:34

Mooi hoor !
Over de caps is al genoeg gezegd, al weet ik uit ervaring dan de mensen de cap niet altijd accepteren.
Wat is mis is de groom die voor het paard staat, wanneer de klantmenner op de wagen gaat.
Altijd 1 iemand voor het paard tijdens het optuigen, opstappen enzo.

WildDreams

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 19:46

Geweldig!! _/-\o_
Wat een respect heb ik voor zulke mensen en organisaties <3

_Balou

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 20:56

Geweldig zeg, voor die mensen, super! En wat een ontzettend leuke bak!
Inderdaad respect! :D

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-13 21:09

curly2day schreef:
Mooi hoor !
Over de caps is al genoeg gezegd, al weet ik uit ervaring dan de mensen de cap niet altijd accepteren.
Wat is mis is de groom die voor het paard staat, wanneer de klantmenner op de wagen gaat.
Altijd 1 iemand voor het paard tijdens het optuigen, opstappen enzo.

Ik heb ook erg aandachtig naar die foto gekeken waar jij het over hebt en kan ook niemand vinden.
Zelf denk ik dat de groom ernaast staat, eigenlijk ben ik daar voor 99% zeker van omdat dit altijd gedaan word, zowel bij het mennen als bij het huifbed.
Maar ik ben het met je eens dat dat inderdaad moet.

puttertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 21:14

Zelf heb ik eeb dochter die verstandelijk en lichamelijk beperkt is...Wil ook graag gaan mennen.
we hebben sinds een maand een geweldige tinker veulen die we willen opleiden tot geweldig men en rij paard...
we hebben een veulen gekozen zodat onze dochter hem mee kan opvoeden en hem straks als hij beleerd wordt door en door kent..
ze vinden elkaar nu al geweldig ,dus dit komt wel goed..
Vind het echt geweldig wat jullie voor deze mensen doen..Petje af hoor..
KANJERS ZIJN JULLIE!!!!!!!!!!

Ingrid86

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 23:50

Wat super dat jullie dit doen!! Echt, petje af hoor :)

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 00:03

Geweldig! Mijn broer is zwaar gehandicapt en rolstoelgebonden. Hij doet zelf aan duorijden. Overigens is een cap dan niet mogelijk en geen verzekering die daar moeilijk over doet. Is een beetje ''trend'' om overal maar te roepen dat de verzekering niet dekt etc, maar je bent altijd nog zelf verzekerd en wordt gewoon geholpen en behandeld als je valt.
Maakt verder niet uit. Heb laatst zelf een ongelukje aan de hand gehad. SEH vroeg of ik een bodyprotector om had? Nee, ik liep aan de hand, ik heb geen bodyprotector en ook geen cap. Dat is een keus die men zelf maakt.

Wij mennen met de shet en kwamen ook deze marathonwagen tegen. Helaas moeten we er dan speciaal nog een pony voor aanschaffen, maar het lijkt me super leuk. Zo een loskoppelsysteem als dat kan lijkt mij dan weer een veilig idee.

Huifbed rijden wordt hier ook gedaan door hoeve nieuw lopsum en daar wordt ook veel gebruik van gemaakt. Mijn broer wil alleen maar duorijden en echt op het paard zitten.

Het is super dat het kan. Deze maneges of stallen zijn afhankelijk van giften en sponsors.

Hitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 13:55

Dit is echt een prachtig initiatief! Geweldig om die blije gezichten te zien. Word er helemaal warm van van binnen. RESPECT! +:)+

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 14:00

mochten er problemen met aanpassingen zijn, er zijn bedrijven die auto's aanpassen miss hebben die wel ideen of mogelijkheden om te helpen en/of mee te denken, bv waar mijn vriend werkt, tripod in nuenen.

nobje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 15:03

Wat een geweldig topic. En ik weet in ieder geval een koetsen maker die ook voor mensen in een rolstoel koetsen maakt, en dat is Andries van HCA in Klarenbeek. Hij heeft zelfs voor een aantal wedstrijdmenners met een handicap koetsen gemaakt.

En ik weet dat de oude eigenaar van de Lemelerij ook graag zoiets zou willen doen voor mensen met een beperking .... ik zag in Belgie ook inderdaad een dergelijke link. Dus topic starter geweldig topic. De huifbedden zijn bij iedereen wel bekend. Maar ik zou veel mensen weten die ook graag zouden willen mennen maar niet goed of moeilijk op een gewone wagen kunnen komen.

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 16:33

tripo heeft bv voor auto's een oprijmogelijkheid daar hebben ze patent op en zijn hun dealer van, ze halen bij een auto dus de bodemplaat eruit en plaatsen die oprij er voor in de plaats... moet niet een grote ingreep zijn om die bv aan te passen voor een maratonwagen en/of koets maar das natuurlijk altijd op te vragen

Zomer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 19:46

Jaa bekende gezichten en paarden *\%/* leuk om ze weer eens zo te zien! ziet er weer gezellig uit :D