[AR] David 2 jaar voor het eerst mennen!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-12 11:26

uryanne schreef:
Feit is dat ts is gaan nadenken over hoe haar zoontje mee te nemen op de kar.
Als je erg overtuigd was van de juistheid van jouw manier legde je alles naast je neer. Nu heb je blijkbaar toch zoiets van; 'tja, met sommige tips is het misschien toch beter en nog veiliger'.
Dan heeft het openen van dit topic toch wat opgeleverd? Prima toch!

Tips en ideeën van anderen steek je altijd iets van op. En die heb ik ook aangenomen. :j
Ik ben er wel over na gaan denken. Ikzelf vond het gele stoeltje al aardig veilig. Maar nu ik weet dat Ramiro makkelijk 2 volwassenen moet kunnen trekken, vind ik het idee bij pappa op schoot stukken beter :j

DonCamillo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 11:30

Wat is dat genieten! Jammer dat ik geen paarden-ouders heb gehad. Het plezier straalt er van af.

Ik heb er ook een dubbel gevoel bij. Er zijn altijd risico's in het leven die je bewust neemt en daar is niets mis mee. Meestal gaat het goed en heb je er een geweldige ervaring bij. Ik denk niet dat veel mensen kunnen zeggen dat ze als tweejarige al een pony hebben gemend! Geweldig!

Maar je kleine manneke zit klemvast als er iets mis gaat en steekt dan wel met zijn hoofd en armen boven alles uit en is niet beschermd door de kooi van de auto. Achterop de fiets zit hij relatief beschut achter het lijf van zijn moeder en inderdaad, een fiets gaat niet vanzelf aan de wandel.

Is het misschien een idee om hem in een tuigje/draagzak op schoot te nemen? Ik weet niet of ze ook bestaan voor kinderen van die grootte/leeftijd maar je zou eens kunnen kijken in een grote buitensportzaak. Of misschien zelf iets (laten) maken.
Bij een ongeluk wordt hij beschermd door jouw lichaam. Als je in een noodgeval eraf moet/valt heb je geen omkijken naar hem, hij gaat vanzelf mee...
Als hij wil mennen dan kan dan terwijl je toch zo de teugels weer kan overnemen.

In ieder geval, veel plezier met het mennen! Wij hebben zeer bewust geen kinderen, maar hier ben ik bijna jaloers op!

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-12 11:32

David heeft er van genoten. En dat wil ik hem de volgende keer ook niet ontnemen. Ik denk dat het stoeltje eraf gaat. Pappa naast mij en dan bij hem op schoot. :j Kan hij toch lekker mee, maar mocht er iets gebeuren springt pappa eraf. Met kind. :D

edit, ben op dit moment trouwens aan het speuren naar een cap en bp.

Tinker11

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 11:39

nou mensen.. Ik geniet er wel van hoor om dat jochie zo geconcentreerd te zien genieten!
Hartstikke leuk! En de veiligheid.. dat moet ieder voor zich weten en is ieders eigen verantwoordelijkheid.. Ik vind dit mooi om te zien..

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 11:41

Chasey schreef:
nynke55 schreef:
Quote:
Ik ben nou eenmaal een persoon die wat vaker risico's neemt. Maar wel voordat ik er lang/goed over nagedacht heb.

Eeeeh, zeg dat nog es? :D

Waarom? Het is toch duidelijk? Ik heb (zoals ik al een paar keer gezegd heb hier, en ik word er ook wel een beetje moe van) dat ik David niet zomaar op de kar heb gezet. Heb er eerst over nagedacht en hoe ik het ging aan pakken. En ik ben niet achterlijk ik weet dat er van alles kan gebeuren. En die risico's neem ik maar gewoon. Ik ga m'n kind niet overal van weerhouden. Want stel dat... wat als.. dit en dat. Nee dan hoef je net zo goed niet te leven. -O- Dan hoef ik David ook niet naar een speeltuin te doen, daar kan hij ook ongelukkig van een klimrek oid afvallen.

Ik ben er nu klaar mee.
IK WEET WAT DE RISICO'S ZIJN! Dat wist ik al VOORDAT ik dit topic opende.
David zal in de toekomst gewoon weer mee gaan. Misschien bij pappa op schoot, misschien in het gele stoeltje, misschien in een ander stoeltje. Ik weet het nog niet.

Ja hoor, helemaal duidelijk: jij neemt risico's voordat je er lang/goed over nagedacht hebt. Een ander doet dat meestal nadat

Ik weet niet of je de smiley gezien hebt?

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-12 11:44

Ohhh nee ik bedoelde NADAT ik er over nagedacht heb. Ik heb het waarschijnlijk weer krom omschreven.

edit. Dus met andere woorden. Bewust risico's nemen. Maaaaarrrr..... Ik zal het in de toekomst anders aanpakken.
Ik wil David het plezier met de pony's niet ontnemen. Maar ik wil hem ook niet zijn vrijheid ontnemen! (lees nek breken en de rest in een rolstoel moeten leven).

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 11:52

Kan me voorstellen dat je niet goed van alle commentaar wordt. Erg leuk dat je zoontje het mennen zo leuk vind :j , zeker lekker met hem blijven rijden!
Zelf zou ik mijn kids alleen een cap op zetten, vind ik veilig genoeg :o . Dat je voor hem ook een BP wil kopen vind ik al heel erg over nagedacht. Het stoeltje zou ik zelf dan weer niet gebruiken om de redenen die al genoemd zijn, heb toen mijn kids zo klein waren ze wel op een zit verhoger gehad die je ook in de auto gebruikt en dan een beugelriem als gordel aan 1 kant vast aan de kar en op de andere kant ging ik dan zitten zodat hij wel vast zat maar in geval van nood meteen los was (beetje het zelfde idee als een marathon gordel). En spatboorden maken het ook nog veiliger.

Jammer dat je het filmpje niet meer durft te plaatsen, het zal vast mega schattig zijn.

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-12 12:04

Schattig is het zeker, maar ik zet hem er niet op. Die houd ik voor mezelf. ;)
Ondanks 'alle commentaar' heb ik er wel wat van opgestoken hoor. Ga het anders doen. :j
Want David moet nog lang kunnen genieten van de pony's!

Sharani

Re: David 2 jaar voor het eerst mennen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 12:22

En maak je dan nog eens een (boktproof) filmpje zodat we er alsnog van kunnen meegenieten?

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-12 12:27

Sharani schreef:
En maak je dan nog eens een (boktproof) filmpje zodat we er alsnog van kunnen meegenieten?

Haha natuurlijk. :j Weet alleen nog niet wanneer hoor!

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 12:31

Chasey schreef:
Schattig is het zeker, maar ik zet hem er niet op. Die houd ik voor mezelf. ;)
Ondanks 'alle commentaar' heb ik er wel wat van opgestoken hoor. Ga het anders doen. :j
Want David moet nog lang kunnen genieten van de pony's!

Natuurlijk: je kan ook nog iets opsteken van opbouwende kritiek van ervaren menners/moeders. Soms hebben mensen een slimmer idee, dat goed van toepassing is in de praktijk. Uiteindelijk willen wij op de koets allemaal genieten van een zalige rit met je gezin. Hond, kind en man mee, picknickmand mee en er lekker op uit met de pony. Zalig.

Ik zie het 'commentaar' ook helemaal niet als negatief. Jammer dat sommige reacties wel meteen klagen over bokt reacties.
Gelukkig denkt TS daar anders over. Veel fijne km's nog op de koets!

JeaDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 12:58

Aah leuke foto's, echt genieten.
Kun je niet een autostoeltje met 4 punts gordel op de bok vast zetten? Zit hij vast maar is met een greep los te krijgen.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 21:25

Oh wat zalig die foto's van een genietend kinder snoetje :D
Veel plezier nog samen!

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-12 21:28

Pizza84, Dankje! Maar de vierpunts gordel.... mmm Nee, dat lijkt me niet zo'n goed plan. Ik heb altijd ruzie met die gordel van het autostoeltje. ;)

Jelleee, Dankje, dat zal zeker lukken!

Britt_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 21:47

ach wat leuk zeg! kinderstoeltje :) gave pony ook!

lottex

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 16:57

Wat schattig! Het plezier straalt er van af :D
Het is wel duidelijk dat jij er goed over nadenkt en de veiligste oplossing kiest :j
Geniet er nog van!

bentejs

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 17:10

Wat geweldig om te zien haha!

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 17:15

jullie genieten net zoals wij dat ook doen met onze dochter,zij gaat ook me op de koetst.erg leuke foto s.

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 17:30

geweldig...prachtige plaatjes van 3 genietende wezens.......prachtig.......

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 18:09

Oh wat ge-wel-dig die foto's. Zie dat manneke eens genieten :D Wow !! Wij hebben hier ook zo'n bomproof shetje. Kun je ook àlles mee :j

Nog veel plezierige kilometers samen. Tja en het is eigenlijk een fiets op 4 wielen hè..... De helft van het gevaar als een fiets in de stad b.v. :j

uryanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 18:33

slimmerik schreef:
Tja en het is eigenlijk een fiets op 4 wielen hè..... De helft van het gevaar als een fiets in de stad b.v. :j

_O-

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 18:35

Oeps .... telvoutje .... :o

twee wielen en 4 benen ..... dus.....

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 18:36

Dat kinderstoeltje _/-\o_

eline10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 18:39

Wat schattig! <3

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-12 14:57

slimmerik schreef:
Oeps .... telvoutje .... :o

twee wielen en 4 benen ..... dus.....

;) Haha :D

Dankje allemaal voor de leuke reacties, tips, etc!