Degene die je heeft geholpen: dikke foei.
Het is trouwens wel een SCHATTIG paardje en bovendien heel braaf volgens mij!
Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Borisje schreef:Oh, ik zie trouwens op alle foto's dat je strengen ook nog veels te los hangen, de pony trekt nu dus ook met het schoftje (en draagt, door het verkeerde evenwicht).
Strengen dus een stuk korter maken.
JoyCiej007 schreef:Oei......... ik ben blij dat ik juist vandaag de andere kant op ben gereden met mijn aanspanning, en jullie dus niet ben tegengekomen onderweg....![]()
Ik had dit eerlijk gezegd op de één of andere manier al een beetje 'verwacht' nalv je andere topics en posts/reacties.
Meid; mennen is inderdaad echt heel erg leuk, maar op deze manier kan je net zo goed met je ogen dicht gaan fietsen over de openbare weg. Dit is vragen om ongelukken! Daarnaast heb jij je pleziertje vandaag misschien wel gehad, maar voor de pony is dit absoluut niet prettig en comfortabel, die doe je daar geen plezier mee!![]()
Eigenlijk is hier maar 1 dringende tip voor; ga eerst eens op mencursus / cursus koetsiersbewijs, leer hoe je correct en veilig een paard optuigt en inspant, hoe je het tuig pas maakt, hoe alles hoort te zitten etc. etc. en koop goed materiaal.
Dit dresseerwagentje (zoals ze ook wel worden genoemd) is totaal niet geschikt voor jou pony. Qua maat niet, het lamoen is te lang en steekt véels te ver uit, lamoen hangt idd veel te laag in de lichtogen waardoor al het gewicht op de rug van je pony drukt en je pony dus ook met haar schoftje trekt, dat is uiteraard niet de bedoeling.
Heb even een foto uitvergroot...Er zit werkelijk niets goed aan je tuig, geen enkel onderdeel is vastgemaakt zoals het hoort... de strengen staan veels te los (dus pony trekt nogmaals met het schoftje en dus de rug) de broek is aan een leidselring v/d halsriem v/h borsttuig vastgemaakt?!Ik zie een losse riem wat volgens mij de buitensingel lijkt maar waar die naartoe loopt? Borsttuig zit errug vreemd....
Ik heb lang naar die foto gestaard maar echt, ik begrijp werkelijk niet hoe je dit zo hebt vast kunnen maken...
Zie dat je daarnaast de leidsels dan wel weer door die ogen die aan de wagen zitten hebt gehaald...... Zo kan je niet normaal sturen![]()
Vergelijk dit eens:
https://lh6.googleusercontent.com/-227d ... rgroot.jpg
Met dit:
https://lh4.googleusercontent.com/-0Vfp ... C_9157.jpg
Tuig oogt overigens ook veels te groot. Maar daar is eigenlijk weinig zinnigs over te zeggen nu je je pony op zo'n manier hebt ingespannen.
Ga alsjeblieft nooit meer zo op pad. Laat die wagen lekker staan, (en probeer hem te verkopen) ga fijn wandelen, vd'en, fietsen what-ever en spaar even verder voor een degelijke, passende wagen en volg ondertussen een mencursus.
Wagen blijft ongeschikt, of je er nou kleinere wielen onder laat zetten of niet, die wagen past niet. (dat is overigens ook niet zo simpel, dan moeten lagers + assen etc. vaak ook aangepast worden).
@ Borisje: Ik ben dan wel heel erg benieuwd waar je een 'leuke' sulky voor 100 euro kan kopen....... Dan ben ik er nl. als de kippen bij hoor, voor dat geld! In veel gevallen is het enige wat je voor dat geld kan krijgen, een stapeltje brandhout op wieltjes wat nou niet bepaald degelijk en veilig te noemen is.....
Ik woon overigens echt vlakbij TS. Ze had mij ook wel kunnen/mogen vragen......
Jelleee schreef:*mond valt open*
Wauw, wist niet dat er werkelijk mensen bestonden die gewoon 'een tuig erop gooien en 't peerd voor de wagen knopen'. Je ziet toch wel dat dit niet goed zit? Zelfs iemand zonder paardenkennis ziet nog dat hier niets van klopt. Nee ik heb hier echt geen goed woord voor over.
Mijn advies: boel verkopen of menles nemen.
BlackDevils schreef:Hey,
Ik heb met verwondering de laatste dagen je topic gevolgd en ik vind het knap zoals je gereageerd hebt!
Er zitten veel rare mensen op bokt die graag anderen de les willen leren.
Er zitten wel een aantal menners bij je in de buurt. Ik denk als je Bert Reilink (Manege winnitou) zal je vast ook wel helpen om de boel even netjes in te spannen.
Natuurlijk kun je het hier ook vragen als je wat wilt weten.
Groetjes
Jelleee schreef:*mond valt open*
Wauw, wist niet dat er werkelijk mensen bestonden die gewoon 'een tuig erop gooien en 't peerd voor de wagen knopen'. Je ziet toch wel dat dit niet goed zit? Zelfs iemand zonder paardenkennis ziet nog dat hier niets van klopt. Nee ik heb hier echt geen goed woord voor over.
Mijn advies: boel verkopen of menles nemen.