Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
janouk schreef:Het paard geeft op de filmpjes een ontspannen beeld voor de koets, hij houdt zijn hoofd recht en loopt recht voor de koets, maakt even grote passen links als rechts, trekt de koets zowel in stap als in draf gemakkelijk.
En dat terwijl 1 oog is afgeplakt. Als hij werkelijk veel met dat afgeplakte oog zou zien, dan zou hij zeker in het begin schuin met zijn hoofd gaan lopen om te compenseren voor het verlies aan zicht rechts.
Aan zijn hele gedrag voor de koets vraag ik me af of hij überhaupt veel ziet met het afgeplakte oog. Want hij loopt met gemak en recht.
Mijn paard is een ervaren menpaard. Ik heb nog nooit 1 oog afgeplakt, maar ik denk zeker dat zij scheef zou gaan lopen om te compenseren.
Suzan_bobar schreef:Maakt niets uit hestejente. Deze kap kan helaas niet anders dan zo, maar zoals ik net al aangaf zal er indien dit blijft werken gekeken worden naar een kap waarbij zijn goede oog zoveel mogelijk zicht zal hebben.
En een scheef hoofdstel hebben we aangedacht inderdaad, maar Boobs gluurt om de hele oogklep heen. De neusriem gebruik ik nu niet, waarschijnlijk komt die er wel weer op. Echter ligt dit bit heel stil in de mond en kan niet door de mond heen getrokken worden.
En tja, dat jij denkt dat ik dit voor mezelf doe, dat mag je denkenStaat je helemaal vrij. Een ieder heeft een paard voor zichzelf en niet voor het paard. Ik ben blij dat ik weer MET mijn pony kan genieten van de bossen!
Charlot, Bobar is niet voor groot verkeer bang hoor. Altijd langs 80 km wegen gereden zonder problemen. Ik fiets, loop, ren, speel en longeer veel met hem, maar hij kan nog steeds niet genoeg zijn energie daarin kwijt.
DDW1190 schreef:Wat een knap paardje zeg![]()
Ik lees dat er een aantal problemen waren met het mennen, in het verhaal las ik dat hij niet meer te rijden was door zijn rugproblemen!
Alleen snap ik dan niet zo goed waarom hij dan wel voor de kar mag gebruikt worden!
mag ik vragen wat hij heeft? misschien zit ik er wel compleet naast, maar ligt het niet gewoon aan zijn rug?
Mindim schreef:Suzan_bobar schreef:Maakt niets uit hestejente. Deze kap kan helaas niet anders dan zo, maar zoals ik net al aangaf zal er indien dit blijft werken gekeken worden naar een kap waarbij zijn goede oog zoveel mogelijk zicht zal hebben.
En een scheef hoofdstel hebben we aangedacht inderdaad, maar Boobs gluurt om de hele oogklep heen. De neusriem gebruik ik nu niet, waarschijnlijk komt die er wel weer op. Echter ligt dit bit heel stil in de mond en kan niet door de mond heen getrokken worden.
En tja, dat jij denkt dat ik dit voor mezelf doe, dat mag je denkenStaat je helemaal vrij. Een ieder heeft een paard voor zichzelf en niet voor het paard. Ik ben blij dat ik weer MET mijn pony kan genieten van de bossen!
Charlot, Bobar is niet voor groot verkeer bang hoor. Altijd langs 80 km wegen gereden zonder problemen. Ik fiets, loop, ren, speel en longeer veel met hem, maar hij kan nog steeds niet genoeg zijn energie daarin kwijt.
Was er toen niets mis met zijn oog dan? En tijdens het fietsen reageert hij ook zo?
Ikke89 schreef:Super dat je een oplossing gevonden hebt! Ik hoop ook echt voor je dat dit blijft werken:)
Ik vind dat je echt goed naar je paard kijkt in het zoeken naar een oplossing. Mocht hij inderdaad schimmen zien en daar bang van worden, is het geen poespas om toch met je paard te kunnen werken om dat jij dat wilt. Dan denk je wel degelijk in het belang van je paard. Je gaat toch niet voor de lol met zo'n lelijke kap op mennenJe zegt dat je paard graag wilt werken. Goed dat je hem niet laat verpieteren in de wei!!
Veel plezier!!
Ayasha schreef:mirjam_kl schreef:Volgens mij heb je altijd een probleem als je paard er vandoor knalt...blind of niet. Dat lijkt me niet echt een sterk argument.
als hij niks ziet knalt hij tegen een boom op die hij vermoedelijk had ontweken als hij wel kon zien. Wazig of niet.
mirjam_kl schreef:hij ziet nog met een oog, dus dat is het probleem niet. Verder kan een paard ook in 'blinde paniek' ervandoor gaan en kan die zelfs met '2 ogen' tegen een boom aan knallen.
Daarnaast is gedwongen totaal het verkeerde woord...ken je de geschiedenis van dit paard? De trainings methode? Was jij erbij bij het inspannen?
Dit soort dingen kun je niet zomaar roepen als je niet de gehele situatie kent, je kunt wel suggereren, maar meer ook niet.