[AR] Koudbloed Kim voor de allereerste keer voor de kar! ♥

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Koudbloed Kim voor de allereerste keer voor de kar! ♥

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 18:09

Lacuna: Ja, dat klopt. :j
Bedankt voor je berichtje. :)

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 18:12

Leuke foto's hoor.

Ik ken het meisje wat bezig is met Kim en ik had niet verwacht dat zij zo paarden zou beleren. Hsd ik niet van haar verwacht.
Je mag blij zijn met zo'n braaf paard.

Veel succes verder en ik hoop dat je de tips en opmerkingen door geeft

Brittjuh97

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 18:13

Wow..
gaat echt goed zo te zien :o
nou nog veel suc6 he.
en ga je ook nog wetstrijden doen?
nou ik wens je nog veel plezier <3

Marlou_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 18:19

Wat een geweldig paard is dit! Ik heb nog nooit gereageerd eigenlijk maar heb bijna alle topics gezien en ik vind haar zo gaaf!! Echt een lobbes van een paard :D!!

Wat knap hoe ze het doet zeg, wat een goedzak. Ik kan me zo goed voor stellen dat je trots bent op dit dier en ook helemaal terecht. Ik kan ook wel eens niet slapen omdat ik zo blij ben hoe het gegaan is, zo raar is dat he!!

Nog veel plezier zo en het gaat hartstikke leuk worden want ze doet enorm haar best, zie ik wel!! :+: geweldig.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 19:01

tallechie schreef:
Leuke foto's hoor.

Ik ken het meisje wat bezig is met Kim en ik had niet verwacht dat zij zo paarden zou beleren. Hsd ik niet van haar verwacht.
Je mag blij zijn met zo'n braaf paard.

Veel succes verder en ik hoop dat je de tips en opmerkingen door geeft

Maar als ze even gek zou worden als ze de kar moest trekken. Wat is dan het verschil met menner of zonder menner op de kar? Want Kim is al onder het zadel beleerd en kent het bit en kent het stoppen ook, maar ze beleren ook paarden voor de kar die nog nooit iets hebben gedaan..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 19:12

@ Jildau, Als de menner op de kar zit zal de menner hoe dan ook met Kim mee gaan, waar die ook heen gaat en is dan ook nog in staat om hulpen te geven. Ookal is ze onder het zadel beleert, wil nog niet zeggen dat ze voor de kar niet vreemd kan vinden. :)

Als ze er nu vandoor gaat (wat elk paard kan doen, ook al zijn ze op het oog niet zo nerveus.) Hangt er alleen iemand aan haar hoofd die of moet loslaten en dus niet met Kim mee gaat als die weg gaat, of zo bezig is met beet houden dat hij geen invloed kan uit oefenen. Bovendien kan de kar zo veel makkerlijk achter Kim weg schieten omdat het helft van het tuig mist. Geen positieve ervaring.

Nu is het goed gegaan, doen jullie er verstandig aan om in het vervolg te vragen om wel goed voorbereid en compleet te gaan mennen. Verder ziet Kim er weer heerlijk uit en kan ik niet wacht op meer foto's. <3

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 19:29

Okee maar ze is toch in de bak dus het enige wat ze kan doen is rennen door de bak. En ja het kan mis gaan maar dat kan net zo goed met de menner op de kar. Dat van het tuig zullen jullie vast gelijk in hebben, dat weet ik niet maar het kan best dat ze dat verkeerd heeft maar ik snapte niet waarom de menner de eerste keer persé op de kar moest. Maar bedankt voor je uitleg!

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 19:41

Antwoord is al gegeven inderdaad. Paard blijft een vluchtdier hoe braaf die ook is. Als de menner er naast loopt heb je niks te vertellen.

en veiligheid gaat boven alles

Hackie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 19:44

Ah, daar hebben we kim weer :D

Ziet er goed uit, vooral die laatste foto van: 'Mamma kijk eens hoe goed ik alles heb gedaan' :))

astridelise

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 19:50

Daar mag je echt trots op zijn. Ik ben in ieder geval om, dit wil ik ook met mijn fjord. Sterker nog, morgen ga ik beginnen met de dubbele lijnen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 20:01

Brittjuh97: Dat weet ik nog niet.. dat ligt eraan hoe we vooruit gaan. :)

Marlou_: Ja echt vreemd hè..
Gaat de hele tijd door je hoofd en word je gewoon helemaal hyper van. :):)
Bedankt hoor. :j

Hackie: Ahh, haha.. nou ik me voorstel dat ze dat zegt, krijg ik helemaal weer vlinders in mijn buik. <3
Wat een schat hè..

Astridelise: Wat leuk! Veel succes.. :))

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 20:14

Jildau schreef:
Okee maar ze is toch in de bak dus het enige wat ze kan doen is rennen door de bak. En ja het kan mis gaan maar dat kan net zo goed met de menner op de kar. Dat van het tuig zullen jullie vast gelijk in hebben, dat weet ik niet maar het kan best dat ze dat verkeerd heeft maar ik snapte niet waarom de menner de eerste keer persé op de kar moest. Maar bedankt voor je uitleg!

Maar als het mis gaat zonder menner op de kar is het bijna onmogelijk om het paard op de volte te zetten. Bovendien liggen de leidsels dan op de gronden die zitten dan toch zo tussen de benen.

Halve tuig ivm met wagen op de achterbenen krijgen en losschieten bij wilde beweging vind ik ook niet echt verantwoord.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 11:33

Jessix schreef:
Oh ik zie nu je voor- en na foto. Nog een reden om trots te zijn! Goed hoor!

Ik ook.

Ik zat op de paardenfoto's te twijfelen of jij het was Kim.
Echt super goed gewoon!!!

Paard gaat het vast ook leuk doen.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 11:38

liedje89 schreef:
Jildau schreef:

Maar als het mis gaat zonder menner op de kar is het bijna onmogelijk om het paard op de volte te zetten. Bovendien liggen de leidsels dan op de gronden die zitten dan toch zo tussen de benen.

Halve tuig ivm met wagen op de achterbenen krijgen en losschieten bij wilde beweging vind ik ook niet echt verantwoord.

Ik kan uit eigen ervaring vertelllen dat als je paard gaat het ook vanaf de bok erg moeilijk is(of in mijn geval onmogenlijk) je paard op de volte te zetten.
Als een paard gaat dan gaat ie. Met kar of met sleep maakt niks uit en de schade van met beide aan de kletter gaan kan even groot zijn.
Mijn haf ging met sleep aan de kletter en kon dat bijna met de dood bekopen. Het liep gelukkig goed af maar ik had geen paard meer om in te spannen.

Het enige wat ik niet snap op de foto's zijn het ontbreken van de strengen. Voor de rest zie ik beelen die ik zelf ook gezien heb bij het beleren, eerst even naast de wagen en daarna erop.

Beeezel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 11:40

In deze gelukkig gehinderd door enige kennis, kan ik niet anders zeggen dat ik geniet van je foto's en filmpjes.
Bedankt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 11:54

Cowgirl: Bedankt. :j

Beeezel: Ook jij bedankt. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 17:05

Kim loopt nu voor de kar, in compleet tuig, met menner op de kar en ze hebben ook al gestapt en gedraafd met haar. :j
Ik was er zelf niet bij, maar zodra ik erbij ben, maak ik weer foto's! :)

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 17:17

Cowgirl schreef:
liedje89 schreef:

Ik kan uit eigen ervaring vertelllen dat als je paard gaat het ook vanaf de bok erg moeilijk is(of in mijn geval onmogenlijk) je paard op de volte te zetten.
Als een paard gaat dan gaat ie. Met kar of met sleep maakt niks uit en de schade van met beide aan de kletter gaan kan even groot zijn.
Mijn haf ging met sleep aan de kletter en kon dat bijna met de dood bekopen. Het liep gelukkig goed af maar ik had geen paard meer om in te spannen.

Het enige wat ik niet snap op de foto's zijn het ontbreken van de strengen. Voor de rest zie ik beelen die ik zelf ook gezien heb bij het beleren, eerst even naast de wagen en daarna erop.

Hang eraf in welke mate je paard ook echt gaat natuurlijk maar het is echt wel een voordeel om erop te zitten als hij er nog op te trekken is zal dat van erop makkelijker gaan dan vanuit ernaast. Je hebt er toch al lang genoeg naast gelopen met de sleep?

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 17:22

Napie schreef:
Ik zie ook geen strengen of een zweng. Daarbij is de kar ook wel wat te klein voor haar. Menner ook niet op de kar. Ik neem aan dat dit nog aangepast wordt en dit is dus maar even geweest maar persoonlijk zou ik het niet zo doen

Ik ben het hier volledig mee eens.

Wel heel mooi dat het zo rustig gaat. Maar zorg alsjeblieft voor een passende kar, en volledig tuig.
Zo kun je veilig verder.

Ziet er leuk uit verder ! :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 17:23

Als je even 2 reacties terug leest, heb je antwoord. ;)

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 17:24

Ik las het :D

Tries_en_Faf

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 09:17

TOPPIE!!! Kimmes is geweldig, ze kijkt ook zo relaxed, echt superleuk!

Leuk heeeeee!!! Mennen is echt leuk, ik heb het helemaal herontdekt ook!! Met onze tinker en shet, geweldig, nu ga ik straks een sulky halen voor onze tinker, geweldig!!

Kato loopt inmiddels ook voor de weidesleep! Die trekpaarden weten instinktief gewoon wat ze moeten doen he? Vet gaaf om te zien!

Annemiek_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 09:21

Ziet er goed uit!
hihi pas maar op als je in de buurt woont, binnenkort rijdt Kim door de straten met haar karretje :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 12:35

Patricia, dat klopt helemaal!
Echt vanaf het eerste moment wist ze precies wat ze moest doen. :j
En ze heeft er zoveel plezier in..
Af en toe, als ze niet weet wat ze moet doen, blijft ze nog stil staan, maar na enige aansporing loopt ze alsof ze nooit anders gedaan heeft.

Xxannemiekxx: Haha.. :D Dat zal nog wel even duren hoor!
Ik moet eerst zelf mijn koetsiersbewijs nog hebben.

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 15:59

Wat doet ze het goed! Super!

Nog een aantal jaar wachten, dan mag ik Faro ook voor de wagen gaan zetten :)