[AR] Ook wij wilden sleeën!Geen mentuig maar wel kunnen sleeën

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 11:53

Moderatoropmerking:
Er zijn vele reacties verwijderd die offtopic gaan en een geheel eigen discussie voeren. Er wordt een punt eindeloos herhaald, dit is niet de bedoeling. Tevens de reacties verwijderd die als oneliner aangehaald kunnen worden. Gelieve ontopic en inhoudelijk op de foto's te reageren.

astridelise

Re: Ook wij wilden sleeën!Geen mentuig maar wel kunnen sleeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 11:58

Ik heb met plezier naar jouw foto's gekeken, als het tuig jouw pony gehinderd dan had hij denk ik wel een paar bokken gegeven.
Super leuk en dit is gewoon genieten.

Nagyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 12:03

Ans, geweldig die smoeltjes... van zowel de kleine als van de peerdjes... heerlijk zo genieten

als ik vertel hoe ik vroeger met de slee ging met de shetjes, dan werd ik geband van bokt...... :+ mocht de pret vroeger ook niet drukken. Peerdjes hadden alleen een halster aan met aan beide kanten longeerlijn, hahaha. ook de hond ging voor de slee... vette lol voor iedereen :D

juudii5

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 12:13

Jessix schreef:
Leuke foto's! En knap gevonden met dat geïmproviseerde tuig! +:)+

Ben ik het mee eens :D
Die kleine meid geniet zo te zien super ervan!!! :D

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 12:27

super leuk ! *D moet voor een keertje kunnen.
als je kijkt hoeveel lol je dochter had, daar doe je het toch voor :j

IndianLady, denk dat ze het bedoelt om te vergelijken met echt tuig niet om af te kraken ;)

ikke129

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 12:31

haha leuk hoor! volgende keer met zn 2en ervoor;)(dan wel met echt tuig?) zou ze ook lekker voor de kar doen als ze zo braaf zijn..heb je ook gelijk tuig voor dit. Maar knap gevonden zo voor 1 keertje, moet kunnen, super!

Esther43

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 12:43

IndianLady schreef:
loveidefix schreef:
Het is trouwens een fabeltje dat een paard kan stikken als het borst tuig te hoog zin hoor (aldus: riny rutjens).
Veel mensen hebben het borst tuig juist veel te laag. Nu zeg ik niet dat het helemaal goed zit, mag wel klein beetje lager ;)
Ik vind het wel goed bedacht moet ik eerlijk zeggen :D

Hier is een topic van shetlanderforum, kun je ook even zien wat wij allemaal hebben bedacht ;)
Kan je ook een zien hoe Dennis (of hoe heet ze hier?) haar tuig heeft zitten ;)

http://shetlanderforum.nl/viewtopic.php?t=5296

Hele schattge ponytjes trouwens :D

Ik vind jouw reactie ontzettend laag. Misschien dat het tuig van Dennis laag zit, maar het is tenminste tuig, niet een zelfverzonnen iets.

Altijd prettig die bokt reactiess :D Ik zeg toch niets slechts over Dennis, of wel dan????
Ik zeg dat zie naar dennis moet kijken hoe die haar tuig heeft zitten, en dat ik het ver leuk bedacht vind!
Snap niet hoe jij dan bij die nadere informatie komt ;)

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 12:57

Wat een leuke foto's Ans! Het plezier straalt er vanaf :D
Brave pony's zijn het ook he :)

Nassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 13:46

Jou dochtertje is zo'n droppie! Vooral die foto met der big-smile!
Echte lol met je knol dit!

Neskolay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-09 14:23

Haha bedankt voor de reacties allemaal, moet er ook wel om lachen :D :D
Ik weet iig dat wij allemaal incl de pony's veel lol hebben gehad en ga misschien vandaag wel weer een blokje om maar dan met een paar aanpassingen nav een paar goede tips die hier gegeven zijn ;)

Lol met je knol vind ik heeeeeeel belangrijk en dat is wat ik echt wel heb met mijn paarden, zowel de kleintjes als de grote peerdjes en ze genieten er allemaal van wat ik ook bedenk :j :j

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 14:30

Dat heb je slim bedacht zo dat tuigje te maken.
Knap hoor,ik was er niet opgekomen.
Hele leuke foto's en deze ritjes in de sneeuw kan niemand je meer afnemen,wat er ook gezegd word.

Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 14:35

Wat een leuke foto's zeg. Jullie hebben er echt plezier in. En ach, het sneeuwt nou niet altijd in Nederland. Ik denk dat het met wat aanpassingen aan het tuig nog leuker wordt. Ga je weer foto's maken?

Marleen74

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 14:37

:D schitterend!!!!Fun straald er van af.Slim gemaakt dat tuigje.Ik denk dat ik de kinder ook maar op die manier achter hun zielige fjord hang ;)
lol met je knol,moet je ze vroeg leren. *D

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 14:39

He, een stalgenoot op bokt. Nu ik in je profiel kijk: ik wist niet dat jij de eigenaar was van shetje Tessa, die wel eerder bij ons op stal heeft gestaan (en bij mijn shetters in de wei)
Wat betreft het tuig: je mag gerust mijn borsttuig gebruiken, in de zadelkamer aan de rechtermuur bij de deur.

Neskolay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-09 15:04

Dank jullie wel!! Lekker genieten victory!

Leentje, ik plaats zo weer foto's hoor :D geen probleem, wat ik zei ik schaam me er niet voor en we hebben lol gehad incl de poownies en weet van mezelf dat ik goed voor ze ben in alle opzichten.

Napie: Dank je wel voor je aanbod! Een aanbod die ik graag aanneem, heb je het zelf niet nodig dan?
Niet dat ik het leen vanmiddag dat je er zelf om verlegen zit :o :D

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 15:15

Ach, ik moet nog een slee op de kop zien te tikken en dan heb ik nog mijn tweespantuig hangen ook. Ik ben nu toch nog op het werk en hoop sowieso nog op stal te komen. Gisteren gelopen vanaf Appelscha om er achter te komen dat de pony's binnen staan. Jammer, helaas kan ik ze vandaag dus ook niet buiten zetten.

Neskolay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-09 15:20

Oh okee echt super meid! Dank je wel!
Ik wil je pony's ook wel binnen/buiten zetten voor je hoor!
Moet Reus toch ook doen, die gaat rond 12 uur naar buiten en rond 4 uur naar binnen.

aliealie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 16:13

Paan schreef:
Een hoop lol zo te zien. En dat wordt door een aantal mensen gelijk de grond in geboord. Als ze nou op deze manier 6 uur lang weg geweest was........ En ik denk dat ze d'r eigen pony goed genoeg kent om te weten of dit kan. Gun een ieder zijn lol. Ik vind dit geen mishandeling. Je ziet op de foto's dat de beestjes er lol in hebben. En als ze het vaker gaat doen, dan zal ze vast wel wat hebben aan de opbouwende kritiek van mensen. Maar laten we het even leuk houden voor topicstarter.

In sluit me aan bij Anshorp: wanneer mag ik met je mee???????

............dan gaat het sleetje echt zwaar worden hoor want ik wil ook wel mee :D :D :D

Ik vind dit weer helemaal wat voor jouw, lekker plezier maken met je dochtertje en de pony's, hoe verzin je het hahaha!! Geweldig (:)

Cisss

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 16:35

Kom op zeg, wordt lid van Brooke Hospital. Dat is pas zielig. Ga de folder maar eens bekijken, bij mij stromen dan de tranen over de wangen (wij zijn er ook lid van). Maar dit is écht geen mishandeling o.i.d.

Super leuke foto's Ans! Je dochter met dat shetjes is echt super schattig!! :D Zo kan het ook!

Laux

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 16:38

Ach, wat schattig. :+: Zowel de pony als het meisje hebben er zo te zien heel veel plezier in!

Nijnteee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 18:41

Aaahh wat leuk zo die pony's voor een slee :D
Mooiie foto ook! Heerlijk he al die sneeuw.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 18:41

Het tuig is door een 'ervaren' menner (moi) bekeken en goedgekeurd. Zo, dan kunnen we nu stoppen met zeuren en blij zijn dat er een shetlander is die gewoon lekker aan het werk is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 18:46

Ik heb het ook zo gedaan hoor :) Maar ik zou wel die singel iets lager hangen, trekt ook wat makkelijker.

Het is wel echt ontzettend leuk om te doen he :D Vandaag niet zo'n zin in gehad maar morgen ga ik weer door de wei crossen ;)

Neskolay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-09 19:00

Dank jullie wel :+ :D

Napie: Bedankt, fijn dat je even hebt gekeken :j

Borstsingel ;) heb ik wat lager gehangen vandaag (had nu het idee dat het weer iets té laag hing..) en de strengen niet door de ringen gedaan maar van de borstsingel meteen naar de slee.

Wat wel resulteerde dat als ze een bokje deed ze met der achterbeentjes erover kwam, maar goed even op de rem pootjes erover en klaar :D

Nog tractors en auto's voorbij gekomen ook vandaag :j

We werden ook nog aangevallen door een hond die onverwacht uit de bosjes kwam :( viel de pony zowat aan maar zoals ik al aangaf vertrouw ik mijn pony's volledig en ze bleef heel rustig.

We hebben enorme lol gehad en de terugweg (Tessa had zin in eten) gingen we een stuk sneller.
Oortjes erop en gaan met die banaan genietend van het geschater achter me :))

Afbeelding
Afbeelding

Nassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 19:02

Geweldig! :+: