[AR] "show" je kar

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Napie

Re: "show" je kar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 17:17

Vind ik wel meevallen Isapaardje. Die van mij is ook redelijk hoog maar dan heb ik in ieder geval niet de leidsels op de konten te klepperen en overzicht, ook als je met een groep rijd (waak met grotere paarden en karren)

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 19:43

Ja dat was voor ons ook de reden (die leidsels op de kont) dat we de wagen hoger wilde hebben. Daarbij zijn wij zelf erg lang en in de meeste gangbare standaard shetlandwagens, konden wij niet lekker zitten. Op Paard en Koets heel wat mooie wagens gezien, maar als we dan zaten, dan hadden het idee dat we met onze knieen in de nek zaten (mijn man is 1.90 ik bijna 1.80).
De wielen van onze wagen zijn niet groter dan de vorige, maar hij is dus wat hoger. Niettemin de eerste keer dat ik hem zag dacht ik jeetje, moet daar die kleine pony voor Clown
Hij loopt wel lekker licht overigens. Ik kan hem zelf ook makkelijk vooruit trekken met iemand op de bok.

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 19:46

Leuke foto's overigens in je profiel Napie ...

BlackDevils

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 21:16

Nou, ik zal de mijne er dan ook maar eens op zetten.
Heb met deze kar eerder wel 2 en 4/span shetten gereden) ca 1,05 mtr en nu lopen er welshjes voor van 1,25 (hiervoor iets aangepast). Heb de kar zelf gebouwd incl stuurvertraging, voor en achter geremd, kabel die dienst doet als evenaar tussen de zwengen en ossekop voor aan de dissel.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 22:54

Hoewel het geen echte "showkar" is en ook zeker geen menwagen voor op de weg, wil ik toch graag hierbij ook even ons nieuwe "huifbed" showen ... Hier men ik eens per week mee (voor zover je het mennen kunt noemen). Het is een constructie waar mensen met een meervoudige handicap op liggen zodat ze ook op deze manier een soort van kunnen paardrijden .. in ieder geval de beweging en de warmte van de paarden (welshpony's) kunnen voelen.

Afbeelding

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 22:59

@ isapaardje, dat is mooi zeg! zo kan iedereen van paarden genieten!
die hoefschoentjes hou ik in mijn achterhoofd, ik heb mijn pony net beleerd, en deze winter komt ze stil te staan (ze is drie), maar voor later wellicht... ijzers wil ik per definitie niet.

_Emm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 09:25

manie schreef:
napie schreef:
_Emm_: het borsttuigje mag wel wat hoger. Is wel wat moeilijk te zijn door die enorme beschermlap maar de borst ligt nu te laag

Mee eens Ja
En die beschermlap zal ik er gauw tussenuit halen, dat ding is veel te groot voor die pony. De pony heeft er zo eerder last van dan profijt.

ja we moeten een andere kopen/maken voor haar, deze was eigenlijk voor haar schoftstuk, vandaar.
haar borststuk zullen we een gaatje hoger doen Lachen bedankt voor de tip!

AnjaKos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 11:30

Zoals ik het heb geleerd: 2 vingers onder de punt van de boeg en een handbreedte boven het borstbeen Knipoog

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 11:44

@Blackdevil: jouw kar lijkt wel een beetje op een HCA wagen. Met hulp/advies van Andries gebouwd?

BlackDevils

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 15:43

napie schreef:
@Blackdevil: jouw kar lijkt wel een beetje op een HCA wagen. Met hulp/advies van Andries gebouwd?

Hihi, ja toevallig wel. Komt waarschijnlijk door de wielen. De naven en velgen komen daar vandaan. Heb de spaken er wel zelf ingelast en de rugleuning komt bij hem vandaan.
Knap hoor dat je t ziet!

melanie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 19:43

Roxatte schreef:
Een heel mooi plaatje: Een stoer welshje met een mooi, fris gekleurd wagentje erachter. Spannend hè, je pony voor 't eerst voor de wagen! Heel veel menplezier.

dank jullie wel!
ben der echt heeell blijk mee!!

ja is echt mega spannend, we hebben der helemaal zelf beleerd Haha!
dat geeft helemaal een goed gevoel!

gr mel

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 10:14

BlackDevils schreef:
napie schreef:

Hihi, ja toevallig wel. Komt waarschijnlijk door de wielen. De naven en velgen komen daar vandaan. Heb de spaken er wel zelf ingelast en de rugleuning komt bij hem vandaan.
Knap hoor dat je t ziet!

Ik heb een neus voor HCA wagens
Wel knap dat je hem zelf gebouwd heb. Wij hebben onze kar ook zelf afgewerkt, Andries heeft de boel gelast en wij hebben het zaakje in elkaar geschroefd.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-06 19:30

Sinds vorige week heb ik ook een wagen:

Afbeelding

Afbeelding

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-06 10:39

Wat een mooie wagentjes komen hier allemaal langs zeg!

Ik heb een vraag, weet niet of dat hier in dit topic mag; maar om nou weer een nieuw topic te openen vond ik ook wat overdreven Lachen
Ik ben een heel mooi karretje op het oog, maar ik weet absoluut niet hoe je bepaal wat een redelijke prijs is.. hoe doen jullie dat?

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-06 11:19

Vergelijken met andere dealers die ongeveer hetzelfde wagentje leveren.

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-06 11:28

Ja maar als het 2e-hands is, vind ik het wel moeilijk hoor. Bijv. nieuw 600 op dit moment, en dan vragen hun er bijv. 500 voor. Dat vind ik dan wel veel, maar hun hebben 'm zelf bijv. voor 1000 gekocht...

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-06 12:49

Heb je een foto van dat wagentje Paula? Dan kun je het laten taxeren. Tweedehands is altijd lastiger, maar nieuw is voor mij ook te duur. Menwagens zijn niet goedkoop is mij opgevallen.
Voor een groot paard is het in de praktijk ong. zo: onder de 400 euro zijn het recreatiewagens waar je zelf nog veel aan moet doen (opknapper). Tussen de 400 en 700 euro kun je een leuke recreatiewagen vinden die behoorlijk is onderhouden. Boven de 700 euro heb ik niet naar gekeken, mijn budget was ook maar beperkt. Maar voor marathonwagens zit je tweedehands nog zo tussen de 1000 en 2500 euro, afhankelijk van nieuwprijs, ouderdom en staat.

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-06 16:39

Paula, in dat geval zou ik zeggen: Pech voor de verkopers. Dat heb je nu eenmaal met dit soort artikelen. Koop je vandaag een spiksplinternieuwe marathonwagen, volgend jaar kan je precies dezelfde voor de helft van de prijs kopen.
Geef eraan uit wat je ervoor over hebt. Vinden ze het te weinig, jammer, dan maar een andere wagen opzoeken.

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-06 23:03

Sjonniej schreef:
Paula, in dat geval zou ik zeggen: Pech voor de verkopers. Dat heb je nu eenmaal met dit soort artikelen. Koop je vandaag een spiksplinternieuwe marathonwagen, volgend jaar kan je precies dezelfde voor de helft van de prijs kopen.
Geef eraan uit wat je ervoor over hebt. Vinden ze het te weinig, jammer, dan maar een andere wagen opzoeken.

helemaal mee eens! dan kan je waarsch. voor hetzelfde geld een nieuwere krijgen.

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 09:39

als je nog even geduld kunt opbrengen, ga dan binnenkort naar Paard en Koets op 17,18,19 november a.s. in Den Bosch.
Daar heb je een keur aan rijtuigen en meestal worden ze ook op de beurs verkocht tegen een aannemelijke prijs.
Daarbij is de beurs sowieso erg leuk om heen te gaan Haha!

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 10:24

Afbeelding
Afbeelding

Voor een indicatie van de prijs van een goede, gebruikte marathonwagen. Bovenstaande wagen staat te koop voor 2600,00 euro. In enkelspanuitvoering, want de langboom past ook op onze andere wagen, dus verkopen we alleen het lamoen erbij. De wagen is 4 jaar oud, elk jaar voor onderhoud terug geweest naar bouwer Hans van der Mee en staat nu ook weer daar om weer helemaal tip-top gemaakt te worden.

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 20:31

Isapaardje schreef:
als je nog even geduld kunt opbrengen, ga dan binnenkort naar Paard en Koets op 17,18,19 november a.s. in Den Bosch.
Daar heb je een keur aan rijtuigen en meestal worden ze ook op de beurs verkocht tegen een aannemelijke prijs.
Daarbij is de beurs sowieso erg leuk om heen te gaan Haha!

Hebben ze daar ook aanbod in echte shet en mini wagens? Dacht dat die meer voor grotere paarden stonden? Nagelbijten / Gniffelen Lijkt me wel erg leuk!
Ben nu een nieuwe kar op het oog, 600 euro. Zo mooi ben echt verliefd Haha!

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 20:35

Ja zeker hebben ze ook shets en miniwagens ...
We hebben ooit een hele mooie gezien .... Het was een houten, kleine wagen met achterop een rieten picknickmand ... we waren helemaal verliefd op het karretje, maar het was helaas al verkocht.

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 20:37

Foutje
Laatst bijgewerkt door Helderder op 16-10-06 20:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 20:37

Isapaardje schreef:
Ja zeker hebben ze ook shets en miniwagens ...
We hebben ooit een hele mooie gezien .... Het was een houten, kleine wagen met achterop een rieten picknickmand ... we waren helemaal verliefd op het karretje, maar het was helaas al verkocht.

Oooh daar ben ik juist naar op zoek! Ga eens even iemand zoeken die mee wil Haha!