Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
napie schreef:1 bok en je knietjes zijn aan gort
Daarbij heeft deze geen zweng, dus erg oncomfortabel voor de pony
merrieveulen schreef:Waarbij ik vind dat hierbij de zweng te hoog zit waardoor de strengen heel onnatuurlijk hangen.
Echwel schreef:merrieveulen schreef:Waarbij ik vind dat hierbij de zweng te hoog zit waardoor de strengen heel onnatuurlijk hangen.
Miss een idee om de zweng naar beneden te laten zakken als je hem gaat opknappen??
IvysToeter schreef:Ik vind dat je aanspanning er leuk uitziet renee!
ik heb dat karretje zelf ook.
Echwel schreef:Een zweng hoort een beweegbaar onderdeel te zijn, zodat deze meebeweegt in de beweging van het paard.(aldus Bartels)
Verder vind ik ook het lamoen niet erg paardvriendelijk maar dat is een ander onderwerp.
Nelleke_H schreef:napie schreef:1 bok en je knietjes zijn aan gort
Daarbij heeft deze geen zweng, dus erg oncomfortabel voor de pony
Die kar is ondertussen flink op geknapt en ik heb er nu ook een zweng op. Bovendien hebben jullie nu de oude foto gerhaald in plaats van de nieuwe.
judithM schreef:Bij mijn tweewieler lijkt het ook alsof ie iets achterover hangt maar dat komt doordat als er mensen op zitten hij juist in balans hangt en niet op de pony rust maar zweeft in de lichtogen.
Als de wagen voorover hangt (wat juist moet volgens de "deskundigen" hier) hangt de wagen dus op de schoft van de pony waardoor deze veel meer gewicht te verduren krijgt en de wagen veel meer op en neer beweegt door de gangen van het paard wat erg oncomfortabel is voor de pony en de menner!
merrieveulen schreef:en ook niet erg veilig... niet echt een goed voorbeeld voor mensen die het allemaal nog moeten leren, maar dat is mijn mening...
Vickelientje schreef:En daarbij, mensen die het moeten leren, moeten niet alles klakkeloos van bokt overnemen, maar een goede (écht ervaren ) instructeur zoeken die ze kan helpen.