[AR] Veronia en ik in de omscholing, van rijden naar mennen!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

AnnoNiemand

Re: [AR] Veronia en ik in de omscholing, van rijden naar mennen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-25 17:54

Ik weet niet maar als ik nogmaals kijk, denk ik steeds: is deze wagen niet gewoon te klein voor dit paard? Ik snap dat de Haf er ook voor moet kunnen maar is dat wel haalbaar met zo'n verschil in stokmaat?

Ik men alleen met A'tjes, dus weet niet welke maat je moet hebben voor paarden. Maar ik weet wel dat mijn lamoen véél hoger zit en dat ik ook veel meer over het paard heen kijk (wat heel fijn is).

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-25 18:01

Ik bedoelde idd om het voorste deel een kwartslag te draaien :j . Niet om de stokken te wisselen.
Op zich maakt het niet zoveel uit dat het dingetje voor de broek dan aan de buitenkant zit, volgens mij zit het dat bij mijn kar ook. Ik heb de broekriem standaard aan het lamoen zitten en hang hem met een snaphook aan de broek vast als ze voor de wagen staat. Weet niet of je het kunt zien op deze foto, maar je ziet dat de broekriem om de lamoenstok geslagen is en je ziet geen ring op het lamoen (want dit zit aan de buitenkant/wijst naar beneden)

Afbeelding

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-25 21:00

AnnoNiemand ik denk dat dat wel meevalt als ik de stoel wat laat verhogen net als bij de leswagen. Ik heb nu een wagen met 23 inch wielen, de leswagen dacht ik ook. Je kan ook nog 25 of zelfs 27 inch wielen krijgen maar op zich is dit redelijk gangbaar.

Ik ga dat toch eens proberen om ze te draaien, even kijken wat dat doet. En degene die hem voor me heeft klaargemaakt is metaalbewerker dus die kan waarschijnlijk aan het achterste deel ook nog wel iets veranderen. Ik baal gewoon een beetje dat het niet eens gewoon in 1x goed kan zijn. De aanschaf en reparatie van de wagen was niet goedkoop. Er moest ook even een ander schoftje komen. En nu "even" weer dit. Gewoon een poos lekker kunnen rijden ermee zou ook wel fijn zijn. :+

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-25 15:36

Bij de leswagen zit ook die knik vooraan er niet in, die gaat gewoon recht naar de lichtogen. Ik begrijp sowieso niet waarom die knik er in zit, als die er jiet zou zijn gaat je lamoen direct vanaf de kar veel hoger.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-25 19:13

Klopt ik snap dat ook niet. We zullen kijken wat we eraan gaan doen.

Vandaag hadden we onze eerste groepstocht van de vereniging. Het begon een beetje anders dan gepland.. namelijk met een spontaan omgevallen pruimenboom precies voor de stallen :') .
Afbeelding

Dus dat werd zagen zagen zagen en zorgen dat we de takken aan de kant kregen, anders konden de paarden niet naar buiten en konden we ook niet met Veroon bij de trailer komen.

Gelukt, dus snel zorgen dat we nog op tijd zouden zijn.
Afbeelding

Eenmaal daar was het genieten. Eerst een paar rondjes in de bak, voor Veronia voor het eerst tussen andere aanspanningen. Ze trok zich er niks van aan gelukkig. En toen met elkaar op pad. En dat ging superfijn! <3
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Stiekem een stukje in galop, dat stond niet helemaal op de planning maar ging ja mooi :D

Wat een fijne, nuttige en positieve ervaring was dit weer. <3

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-25 19:54

Dat ziet er super uit.

SjonnieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-25 20:06

Heerlijk TS.. fijn voor jullie dat het zo lekker ging.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-25 22:46

Bedankt! Dit is echt weer even iets waar ik een tijdje op kan teren. Zo enorm veel sportieve dingetjes kan ik niet meer doen met mijn lichaam en dan zijn dit echt mooie geluksmomenten <3