Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Ayla schreef:Nog even het lijstje met doorgestreept wat al gedaan:
-Verder spuiten met zwarte+ blanke lak (nog 2 lagen)
- Velgen schuren + spuiten/laten poedercoaten
- Juistenaven+ schijven + lagers vinden en bestellen (schijven worden aankomende week gemaakt)
- Buitenbanden + binnen banden vinden en bestellen (aankomende week als het goed is)
- Lamoen aanpassen indien nodig (stuk er af en grondverf, zwarte verf en blanke lak afspuiten)
-Houtverf halen en dan de latjes schuren + verven(niet meer van plan)
- Dopjes zoeken en halen voor 'uitstekende' open ijzeren delen
- Zweepkoker (plan is om er een bij HCA te halen)
- Bokkussen (nu die van horseshopinternational op het oog, maar suggesties hoor ik graag) (nog zoekende, dus als iemand suggesties heeft)
- Extra rugleuning (laten) maken
.
Ik word er wel een beetje ongeduldig van moet ik zeggen, het gaat wat langzamer dan ik eigenlijk wil. Maar we gaan voor het resultaat zeggen we dan maar. Voor nu iig het spuiten van het wagentje af krijgen en het lamoen aanpassen + spuiten en de nodige materialen bestellen. Daarna is het even afwachten hoe verder.
! 
Helaas kan ik het niet zo goed als mijn vader + vriend, dus af en toe heb ik een beetje te dichtbij gespoten
Op foto 2 zie je de vlekjes die dan ontstaan. Voor nu gaan we eerst de latjes er weer op maken (deze week nog als het goed is) en het bankje weer monteren en nadat de wielen klaar en bevestigd zijn kijk ik of ik die plekjes nog even kan bijwerken. Edit: op foto 2 zie je ook dat het frame niet glad is (ondanks schuren en primer), maar die delen zie je niet door de latjes die er over heen komen.

Alleen zijn de wielen nog een dingetje.. heel lastig om deze helemaal naar mijn zin te maken. We zijn er mee bezig maar het gaat even duren. Ondertussen het wagentje zelf maar zo ver mogelijk af maken, dan zijn we al een heel eind.
Lamoen ga ik op het laatst pas in orde maken, twijfel nog of ik 'm laat aanpassen.
Vanmiddag heb ik roestvrijstalen schroeven gehaald en vanavond heb ik de latjes schoongemaakt en hebben we ze bevestigd. Latjes zijn niet geverfd, vond ik zonde van zowel tijd als geld. Bankje gelijk schoon gemaakt en die ligt los op de foto. Zweepkoker even zo bevestigd omdat er niet echt een betere plek is, anders komt 'ie scheef te hangen.. dus voor nu even zo, zit met een bout en moer vast dus is zo weer te verplaatsen. Laatste 3 latjes op de achterkant moeten nog worden vastgezet, daar zaten de schroefgaten niet goed.

Zal zo het to do lijstje even updaten.
Ayla schreef:Nog even het lijstje met doorgestreept wat al gedaan:
-zwarte + blanke lak afgespoten(nog één laag blanke lak als afwerking)
- Velgen schuren + spuiten
- Schijven +lagers vinden en bestellen(schijven worden aankomende week gemaakt)
- Buitenbanden + binnen bandenvindenen bestellen
- Lamoen aanpassen indien nodig (stuk er af en grondverf, zwarte verf en blanke lak afspuiten)
- Dopjes zoeken en halen voor 'uitstekende' open ijzeren delen
-Zweepkoker (plan is om er een bij HCA te halen)
- Bokkussen (nu die van horseshopinternational op het oog, maar suggesties hoor ik graag) (nog zoekende, dus als iemand suggesties heeft)
- Extra rugleuning (laten) maken
- Klein stukje ijzer laten lassen